"Det här köpte jag idag!"-tråden

Hudik

Guest
Köpte en till hoj.
En MV Agusta Brutale 675 2013
Ska bli kul att prova.
 

Bifogat

  • b3_hoger.jpg
    b3_hoger.jpg
    51 KB · Visningar: 97

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
zolw.jpgClicker.jpglizard.jpg

Lite kläder och skydd för den kalla säsongen nu när man fått för sig att ta upp enduron, och köra lite vinterserie igen...nästa projekt blir lite handtagsvärme på RasGasen.

Jakt på en leattkrage pågår med, har du en medium över, pm:a!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En polares polares son hade lite otur med sitt bromsgrepp, det gick sådär..


Inte på någe sätt likt de du beställt men de kan vara bra att ha när man behöver dem :tummenupp

Jag har hört att en del kinesiska bromspumpar har taskig luftning och kan således "hydraulisera" (som i en domkraft menar jag, varje pumpning ökar trycket) och låsa bromsarna å det grövsta. Men bara själva bromsgreppet borde väl inte vara någon fara?
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Jag har hört att en del kinesiska bromspumpar har taskig luftning och kan således "hydraulisera" (som i en domkraft menar jag, varje pumpning ökar trycket) och låsa bromsarna å det grövsta. Men bara själva bromsgreppet borde väl inte vara någon fara?

Ja, alltså man är väl lite bakom flötet om man köper en bromspump från Kina? Detta är enbart greppen jag köpt, ingen pump.

Jag menar, om jag skulle ut och klättra i bergen skulle jag inte beställa karbinhakar från eBay sänt från Kina.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är du nöjd med stället? Är sugen på nåt sånt nu när det är kallt ute!

Det dyker upp i början av nästa vecka, återkommer med utlåtande. :) Jag tänkte slippa frysa under vinterenduron i år... -18 och vinterserierace i Västerås satte sina spår, värst med halvtimmen mellan heaten med... :crash Det skall nog bli handtagsvärme på rasgasen med...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Men bara själva bromsgreppet borde väl inte vara någon fara?

Oklart, tog bara tillfället att visa den fina bilden ;)

Det som hände han var att på räjshojarna, detta vara Superstock 600, så är reglaget ledat som ett gångjärn ungefär och när han var på väg ur Ejes så stötte en fiende ihop med han, knappt märkbart. Sedan när han kom upp mot hårnålen så var det trafik där varav han skulle bromsa men greppade bara luft... Bromsgreppet hade med andra ord vikt upp sig en bit och stannat kvar där vilket resulterar i att han får panik eftersom han är på väg att köra bowling med 5 hojar framför och känslan blir inte den bästa med ett uppvikt handtag som han förmodligen slet tag i =0)

Resultatet ser ni i bilden ovan, men det gick bra med han och missade även alla andra också.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Oklart, tog bara tillfället att visa den fina bilden ;)

Det som hände han var att på räjshojarna, detta vara Superstock 600, så är reglaget ledat som ett gångjärn ungefär och när han var på väg ur Ejes så stötte en fiende ihop med han, knappt märkbart. Sedan när han kom upp mot hårnålen så var det trafik där varav han skulle bromsa men greppade bara luft... Bromsgreppet hade med andra ord vikt upp sig en bit och stannat kvar där vilket resulterar i att han får panik eftersom han är på väg att köra bowling med 5 hojar framför och känslan blir inte den bästa med ett uppvikt handtag som han förmodligen slet tag i =0)

Resultatet ser ni i bilden ovan, men det gick bra med han och missade även alla andra också.


Ehhh....men det är väl precis så det greppet skall fungera?

Det är en trög led som tillåter greppet att vika sig uppåt/nedåt vid marksyning, det är inte så att det kommer gå tillbaka auto-magiskt direkt...

Trist krasch, men greppet gjorde ju precis det det skulle göra...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja det är riktigt, ingen har väl påstått något annat?

"En polares polares son hade lite otur med sitt bromsgrepp, det gick sådär..


Inte på någe sätt likt de du beställt men de kan vara bra att ha när man behöver dem :tummenupp"

...för mig känns det som du neggar lite över bromsgreppet där... ;)

/J - åker med fulgrepp från the2wheels, och har gjort länge på flera hojar, de rockar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top