"Det här köpte jag idag!"-tråden

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Oklart, tog bara tillfället att visa den fina bilden ;)

Det som hände han var att på räjshojarna, detta vara Superstock 600, så är reglaget ledat som ett gångjärn ungefär och när han var på väg ur Ejes så stötte en fiende ihop med han, knappt märkbart. Sedan när han kom upp mot hårnålen så var det trafik där varav han skulle bromsa men greppade bara luft... Bromsgreppet hade med andra ord vikt upp sig en bit och stannat kvar där vilket resulterar i att han får panik eftersom han är på väg att köra bowling med 5 hojar framför och känslan blir inte den bästa med ett uppvikt handtag som han förmodligen slet tag i =0)

Resultatet ser ni i bilden ovan, men det gick bra med han och missade även alla andra också.

Skulle vara kul att hitta ett klipp på Peter Lindéns legendariska avåkning på Skandinaviska Räservägen.
I slutet av flygrakan märker han att bromsgreppet på CB1100Ren is no more.
Tog en bra stund att hitta hojjen.


Noga med eftermarknadshandtag att se till att det blir lite spel så att luftningen öppnar helt.
Kan behöva filas lite.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tillbringade en stund på skroten idag, fick med mig hem en vindrutetorkarmotor, reservdomkraft och skyddslist till bakluckan som tom hade skyddsplasten kvar. Allt till det facila priset av 200 svenska pengar.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Över 7 timmar hårdrock :yoparty

2a0n6gi.jpg
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Skulle vara kul att hitta ett klipp på Peter Lindéns legendariska avåkning på Skandinaviska Räservägen.
I slutet av flygrakan märker han att bromsgreppet på CB1100Ren is no more.
Tog en bra stund att hitta hojjen.


Noga med eftermarknadshandtag att se till att det blir lite spel så att luftningen öppnar helt.
Kan behöva filas lite.


De snackas om allt mellan 50 och 150 meter in i skogen hämtades den med frontlastad traktor.
Var på plats och såg allt från "Kungaläktaren"
Från början var det 50 meter sen har det nog byggt på genom åren.
Fick sy några stygn i armbågen har jag för mig.

Han demonstrerade nån månad senare hur han satte knät på sadeln och sen hoppade.

Och full i skratt sa han: Det gick även från stillastående.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är du nöjd med stället? Är sugen på nåt sånt nu när det är kallt ute!

Det dök upp idag, raska ryck från Nifa MC i Linköping.

http://www.nifamc.se/str-jacka-kberglund-editionbyxa-lizzard-p-841-c-244.aspx

Bara handla, det är precis HUR schysst som helst, jackan är grym! Precis rätt vidd på brallorna med för att få rörlighet, och ha plats för riktiga knäskydd.
Både jacka och brallorna har massor av schyssta detaljer här och var, jackan är numrerad med, bara en sådan sak (500 ex tillverkade). :hihi

Jag är 190, väger 95 pannor, drar 36/34 i jeans (då är det lite halvlöst i midjan ändå) och gick på 56 i jackan, XL på brallorna, och det lirar kanon med leattvästen under, ett par lösa armbågsskydd och thor force knäskydd (de skall nog växlas ut vad det lider mot något stöddigare).

Provkörning sker i helgen, torrbrytningen säger - awesome för pengarna.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Out of the box! Satan va svårt det är :tummenupp


Jag lyckades köra in i min egen vad första turen med helikoptern. :D Såg rätt spännande ut, lite som om någon större katt varit mäkta upprörd över att jag hade ett högerben. Däremot blev det inga djupa märken, det bara såg överdjävligt ut. Sååå, undvk kortbyxor när du vispar runt. ;)
(Misstänker att min framtida sambo kommer att få stå ut med ett och annat sår, jag har en ofelbar förmåga att göra mig själv illa genom att vara klantig eller bara testa dumheter. )
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Sååå, undvk kortbyxor när du vispar runt. ;)

Jag ska bli världsmästare.. ju! :tummenupp

Nädå.. visst måste man passa sig, jag ser gärna att jag har någon form av glasögon, solglajjer eller skyddsglasögon på mig när den där fläktar runt.

Idag blev det nya dojjor till helikoptern, läs träningsställ, samt lite reservskruvar:

nyadojjor1.jpg

nyadojjor2.jpg

skruv1.jpg
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
domkraft.jpg

Eftersom nya bilar tydligen inte har några reservhjul eller dylikt fick det bli en trip till Bäst-tema när vinterdäcken skulle på. Fick komplettera med lite fälgkors och annat matnyttigt att ha vid däcksbytet...

(varför har inte nya bilar reservhjul, en liten dålig domkraft och ett halvtaskigt fälgkors som min gamla Renault hade? :va)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Provkörning sker i helgen, torrbrytningen säger - awesome för pengarna.

Har bara 10 mil till linkan, borde nog ta och åka för att prova lite. Är jäkligt sugen på byxorna då dom gamla har smakat asfalt ett par ggr i sommar och har hål överallt, kör mest med väst+hoodie men jackan tror ja kan vara skönt på vår/höst.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
View attachment 372473

Eftersom nya bilar tydligen inte har några reservhjul eller dylikt fick det bli en trip till Bäst-tema när vinterdäcken skulle på. Fick komplettera med lite fälgkors och annat matnyttigt att ha vid däcksbytet...

(varför har inte nya bilar reservhjul, en liten dålig domkraft och ett halvtaskigt fälgkors som min gamla Renault hade? :va)

Dessvärre så anser jag att du körde fel.
Jula har erbjudande på en betydligt bättre domkraft.
601046.jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
View attachment 372473

(varför har inte nya bilar reservhjul, en liten dålig domkraft och ett halvtaskigt fälgkors som min gamla Renault hade? :va)

Därför att folk i regel inte klarar byta ett däck själva nuförtiden ändå.
Jag har med fasa insett att jorden kommer gå under när den sista 80-talisten går i pension.

Folk på mitt jobb klarar inte ens byta lampa i bilen.
En person har iaf lyckats spruta i punkasprej en gång men samma kille backade in i en stolpe för några veckor sen TROTS att biljäveln har backkamera.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top