"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
6 x Kullager 6x10x3 Metalltät ABEC 5
6 x Kullager 3x8x3 Metalltätning
1 x Insexklinga med bitsfattning. .050 tum. MIP Moore.
1 x Kullagerolja. High Speed. 15ml. YeahRacing.
1 x Insexklinga med bitsfattning. 1,5mm. MIP Moore.
10 x EC3 kontakt. Hane
10 x EC3 kontakt. Hona
1 x EC3 Parallellkabel.
1 x EC3 förlängningskabel 10 cm.
1 x Dubbelhäftande tejp. Värmetålig.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
6 xKullager 6x10x3 Metalltät ABEC 5
6 xKullager 3x8x3 Metalltätning
1 xInsexklinga med bitsfattning. .050 tum. MIP Moore.
1 xKullagerolja. High Speed. 15ml. YeahRacing.
1 xInsexklinga med bitsfattning. 1,5mm. MIP Moore.
10 xEC3 kontakt. Hane
10 xEC3 kontakt. Hona
1 xEC3 Parallellkabel.
1 xEC3 förlängningskabel 10 cm.
1 xDubbelhäftande tejp. Värmetålig.

Radiostyrt?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
DAF422.jpg

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det blev Verbier.

Vet du om något av de mer centrala/östliga delarna av europa har bra skidgebit? Bra som i lättillgängligt och billigt.

Hur står sig Frankrike kontra Österrike i pris oh pist?

Min favoritmedåkare får tillökning i februari så jag överväger att åka själv och kanske stanna längre.

Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
ImageUploadedByTapatalk1357859223.405558.jpg

Köpte denna idag till hojen. Ebay kosta nåra slantar:p ska bli intressant om
Det e nåt o ha när det e framme:)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vet du om något av de mer centrala/östliga delarna av europa har bra skidgebit? Bra som i lättillgängligt och billigt.

Min favoritmedåkare får tillökning i februari så jag överväger att åka själv och kanske stanna längre.

Känner inte till så mycket om Östeuropa, men har hört att det ska vara betydligt billigare än Centraleuropa. Hur tillgängligheten är vet jag inte.

Österrike är nog billigare än Frankrike skulle jag tro generellt sätt. Finns bra skidåkning i båda länderna. Fått för mig att många skidorter är lägre beläget i Österrike än i Frankrike och lite gemytligare. Åker man sent på säsongen ska man nog se till att välja en ort på hög höjd.

Tänker du stanna längre än en skidvecka skulle jag kolla upp på något skidforum (freerider t ex) om tips på boende och ort. Köp ingen paketresa. Chamonix är aldrig fel om man är lite mer avancerad åkare. Orten är ju en liten stad mer än by och tänker man stanna lite längre har det sina fördelar skulle jag personligen tycka. Samtidigt kanske man kan hitta mindre kända orter med mer orörd åkning.

Nu när jag kollade skidresor reagerade jag på att det mesta var rätt dyrt. Men det kanske har att göra med att man är sent ute i vanlig ordning. En dag kanske man lär sig att ha lite mer framförhållning. Borde inte vara allt för svårt att sy ihop ett eget paket med flygstol, transfer och boende för betydligt mindre kostnad än vad reseföretagen erbjuder. Det är ju inte så att jag tänker delta i alla aktiviteter som arrangören erbjuder. Är inte den typen av person. Är man charter resenär är det nog skönt att få allt serverat. Det är väl dem arrangörerna lever på.

Åker jag själv på skidresa ska jag testa den här arrangören. Har hört väldigt mycket gott om dem. Men när jag kollade sist var väldigt mycket redan fullbokat. Kanske inte den arrangören man väljer om man åker med sin flickvän (delat boende och dusch med andra).

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Jag har också sugen. Har bara en lång weekend inplanerad i Sälen. Inte på långa vägar tillräckligt för att still begäret. Var en vecka i St.Anton förra året. Allt var kanon utom vädret de 3 sista dagarna.

I år har ingen i umgängeskretsen råd eller tid, så jävla trist att åka själv bara. Oftast billigare om man är 2 eller flera också. :7peta

*snip*

Åker jag själv på skidresa ska jag testa den här arrangören. Har hört väldigt mycket gott om dem. Men när jag kollade sist var väldigt mycket redan fullbokat. Kanske inte den arrangören man väljer om man åker med sin flickvän (delat boende och dusch med andra).

Vilken arrangör? :3freak

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Missade visst det. Ledsen för det.
http://www.ucpa.se

Lär nog ordna egen transport ner med privat bil eller flygstol för egen del. Men annars är nog konceptet vettigt. I synnerhet om man får åka själv av olika skäl.

Några kompisar åkte med dem förra året, jag har för mig att de betalade 10 000:- för 10 dagar och då var utrustning inräknat samt bussresa från Sverige till Frankrike eller vart de nu åkte.
De var skitnöjda med allt och tänker åka med dem igen, den gången hoppas jag att man kan haka på.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Några kompisar åkte med dem förra året, jag har för mig att de betalade 10 000:- för 10 dagar och då var utrustning inräknat samt bussresa från Sverige till Frankrike eller vart de nu åkte.
De var skitnöjda med allt och tänker åka med dem igen, den gången hoppas jag att man kan haka på.

Kul att höra! Har själv bara hört gott om dem. Hoppas själv testa dem i framtiden. Men det får bli utan flickvän antingen solo eller med vänner som inte har något emot att dela logi och dusch med andra.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Vad fick du ge? Ska du byta själv?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...