Vet du om något av de mer centrala/östliga delarna av europa har bra skidgebit? Bra som i lättillgängligt och billigt.
Hur står sig Frankrike kontra Österrike i pris oh pist?
Min favoritmedåkare får tillökning i februari så jag överväger att åka själv och kanske stanna längre.
Känner inte till så mycket om Östeuropa, men har hört att det ska vara betydligt billigare än Centraleuropa. Hur tillgängligheten är vet jag inte.
Österrike är nog billigare än Frankrike skulle jag tro generellt sätt. Finns bra skidåkning i båda länderna. Fått för mig att många skidorter är lägre beläget i Österrike än i Frankrike och lite gemytligare. Åker man sent på säsongen ska man nog se till att välja en ort på hög höjd.
Tänker du stanna längre än en skidvecka skulle jag kolla upp på något skidforum (freerider t ex) om tips på boende och ort. Köp ingen paketresa. Chamonix är aldrig fel om man är lite mer avancerad åkare. Orten är ju en liten stad mer än by och tänker man stanna lite längre har det sina fördelar skulle jag personligen tycka. Samtidigt kanske man kan hitta mindre kända orter med mer orörd åkning.
Nu när jag kollade skidresor reagerade jag på att det mesta var rätt dyrt. Men det kanske har att göra med att man är sent ute i vanlig ordning. En dag kanske man lär sig att ha lite mer framförhållning. Borde inte vara allt för svårt att sy ihop ett eget paket med flygstol, transfer och boende för betydligt mindre kostnad än vad reseföretagen erbjuder. Det är ju inte så att jag tänker delta i alla aktiviteter som arrangören erbjuder. Är inte den typen av person. Är man charter resenär är det nog skönt att få allt serverat. Det är väl dem arrangörerna lever på.
Åker jag själv på skidresa ska jag testa den här arrangören. Har hört väldigt mycket gott om dem. Men när jag kollade sist var väldigt mycket redan fullbokat. Kanske inte den arrangören man väljer om man åker med sin flickvän (delat boende och dusch med andra).