"Det här köpte jag idag!"-tråden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Nej, det är glömt sen länge....

Men för att förklara så när jag var på gång att börja med dyligt skytte var dom helt nya och hade inte kommit ut på civila marknaden, och nu när jag börjar få tid har dom konkat.:gnissla

Så när jag fick nys om några oanvända slog jag till, US army hade tydligen trots allt köpt in ett parti för att evaluera, som tur var.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nej, det är glömt sen länge....

Men för att förklara så när jag var på gång att börja med dyligt skytte var dom helt nya och hade inte kommit ut på civila marknaden, och nu när jag börjar få tid har dom konkat.:gnissla

Så när jag fick nys om några oanvända slog jag till, US army hade tydligen trots allt köpt in ett parti för att evaluera, som tur var.

Vad är det för skytte?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad är det med IPSC-skyttar och att ha byxorna uppe under armhålorna?

För övrigt en spännande skyttegren. Synd att klubbarna är så hemskt rädda för att få fler medlemmar.

Bönner har byxorna där....

Ja, det är en liten exklusiv klubb, tyvärr. Men dom är livrädda att få in skadliga element, så lite förstår man dom ju.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ja, det är en liten exklusiv klubb, tyvärr. Men dom är livrädda att få in skadliga element, så lite förstår man dom ju.

Visst är det så men att kräva pistolskyttelicens, som i sig tar 12+ månader i dom flesta klubbar, och först IPSC Pistol för att ens få fundera på dom andra grenarna är nog lite kontraproduktivt. Jag skulle kunna tänka mig "mini rifle" eller "shotgun" då jag redan har licens för dylika vapen. Det duger ju såklart inte.

Det är ju inte så att det stöder deras intresse att vara en liten "klubb" när det kommer till intressekonflikter som den senaste vapenutredningen. Då är det bra med en större skara.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Visst är det så men att kräva pistolskyttelicens, som i sig tar 12+ månader i dom flesta klubbar, och först IPSC Pistol för att ens få fundera på dom andra grenarna är nog lite kontraproduktivt. Jag skulle kunna tänka mig "mini rifle" eller "shotgun" då jag redan har licens för dylika vapen. Det duger ju såklart inte.

Det är ju inte så att det stöder deras intresse att vara en liten "klubb" när det kommer till intressekonflikter som den senaste vapenutredningen. Då är det bra med en större skara.

Ja, smart är det inte.

Men jag hoppas att dom tar sitt förnuft till fånga och försöker få in lite nytt blod, för annars kommer dom dö svältdöden inom kort.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är gräsänkling mitt i veckan så köpte Far Cry 3. Insåg ganska snabbt att det nog kommer ta typ ett år att spela igenom det..... Det är enormt och svårare än jag mindes Far Cry till pc som jag spelade för en massa år sen.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ja, smart är det inte.

Men jag hoppas att dom tar sitt förnuft till fånga och försöker få in lite nytt blod, för annars kommer dom dö svältdöden inom kort.

Så är det tyvärr. Dom tycker sig nog vara lite finare och bättre än andra skyttar. Att släppa in en jägare är det ju inte att tala om. Huvaligen!

Ska se om jag inte kan få följa med polaren till klubben och testa någon dag.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så är det tyvärr. Dom tycker sig nog vara lite finare och bättre än andra skyttar. Att släppa in en jägare är det ju inte att tala om. Huvaligen!

Ska se om jag inte kan få följa med polaren till klubben och testa någon dag.

Man skall ju inte glömma att dom etablerade skyttarna har begränsad konkurrens....

Sportskyttar har alltid varit lite udda, även om det börjar luckras upp lite på senare tid.

Kolla bara ramaskriet när dynamisk pistol började dyka upp, att göra något annat än att med förlappat öga stående mata iväg skott på en tavla, var det ju inte tal om.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
ImageUploadedByTapatalk1362003475.961096.jpg
Skall börja raka mig som farfar gjorde...länge tänkt testa och köpte idag ett startkit med raktvål, borste och kniv...
Köpte även ett alunstift....lär behövas antar jag..:)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
View attachment 379891
Skall börja raka mig som farfar gjorde...länge tänkt testa och köpte idag ett startkit med raktvål, borste och kniv...
Köpte även ett alunstift....lär behövas antar jag..:)

Rätta takter! Miljövänligare och kulturhistoriskt intressant. Det kommer kännas fishy efter första gångerna men sen äre bara härligt. Se till att strigla den efter varje tillfälle bara. Otrevligt om kniven är oskarp.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Köpte ett hus!:)
Nu väntar år av renoveringar... yyiiihaaa :näsblod

Last edited:

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Rätta takter! Miljövänligare och kulturhistoriskt intressant. Det kommer kännas fishy efter första gångerna men sen äre bara härligt. Se till att strigla den efter varje tillfälle bara. Otrevligt om kniven är oskarp.

Köpte en med utbytbara rakblad. Om det är nåt för mig kanske man köper en med "riktigt" blad..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring