"Det här köpte jag idag!"-tråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tussilago!
Nostalgi.

Det var ju inte utan att ångesten från moppeåldern gjorde sig tillkänna när man körde hem den och slog av på gasen och den bytte ett glatt BRAAAAA till ett BLÖÖÖÖÖ... Hände ju mer än en gång att mopederna självdog ett par mil hemifrån, och då gav ifrån sig just det där BLÖÖÖÖÖ-ljudet. :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trevlitt! Skaffa lilla originalkåpan med runda lampan eller bered dig på gruppspanking, you big, friendly giant.

Well, jag har helkåpan liggande i garaget faktiskt. ;) Tillsammans med en låda med diverse andra originalprylar.
Är dock mer sugen på att skaffa en bellypan och fortsätta med naket. Lilla originalkåpan kan jag säkert rodda fram med. Är lite sugen på att byta tillbaka till original instrumentering med, så jag faktiskt kan se varvtalet.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Well, jag har helkåpan liggande i garaget faktiskt. ;) Tillsammans med en låda med diverse andra originalprylar.
Är dock mer sugen på att skaffa en bellypan och fortsätta med naket. Lilla originalkåpan kan jag säkert rodda fram med. Är lite sugen på att byta tillbaka till original instrumentering med, så jag faktiskt kan se varvtalet.

Finns många lösningar och det är inte säkert att man vill ha en fladdrig originlkåpa skramlande där. Jag tycker turbulenser från kåpor är något av det störigaste med hela mc-körandet och backar alltså från mitt råd. Den lilla är estetiskt tilltalande, den du har är en styggelse. Rund lampa är inte fel, framförallt i kombo med det styret. Lägg märke till hur elegant jag negligerar att kommentera helkåpan.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Blivit gubbe.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1372799784587.jpg
    uploadfromtaptalk1372799784587.jpg
    6 KB · Visningar: 409

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns många lösningar och det är inte säkert att man vill ha en fladdrig originlkåpa skramlande där. Jag tycker turbulenser från kåpor är något av det störigaste med hela mc-körandet och backar alltså från mitt råd. Den lilla är estetiskt tilltalande, den du har är en styggelse. Rund lampa är inte fel, framförallt i kombo med det styret. Lägg märke till hur elegant jag negligerar att kommentera helkåpan.

Hehe. :)
Jag får som sagt se vad jag hittar på, är ett par saker jag nog kommer ge mig på vad det lider. Föredrar den som naken, ärligt talat. :3freak Jag är för tjock för att tycka att turbulensen är så värst mycket att bry sig om dessutom. :fakta För tillfället tänkte jag mest köra med den och se vad jag behöver ta tag i rent maskinellt. Drevningen är tex lite speciell, kan inte köra på högsta växeln...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det var ju inte utan att ångesten från moppeåldern gjorde sig tillkänna när man körde hem den och slog av på gasen och den bytte ett glatt BRAAAAA till ett BLÖÖÖÖÖ... Hände ju mer än en gång att mopederna självdog ett par mil hemifrån, och då gav ifrån sig just det där BLÖÖÖÖÖ-ljudet. :crash

Drevningen är tex lite speciell, kan inte köra på högsta växeln...

Samband? Är den verkligen drevad så tokigt? :va Skeptisk.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samband? Är den verkligen drevad så tokigt? :va Skeptisk.

Det är väl iofs möjligt att den är förbi bäst före på kolvringar och allt annat som sitter där, och att förknasarna behöver en städning m.m. men enligt ett par sidor jag kollat på ska den toppa 165 km/h, och det gör den så verkar inte saknas så värst mycket. Har aldrig haft en rd förut, men efter min semesterresa i tysklandet är planen att börja riva runt i förgasare, cylindrar och allt såntdär skoj. En haynesmanual är redan beställd för ändamålet. ;) Man kan ju inte skaffa sig en gammal härk och förvänta sig att slippa meka.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är väl iofs möjligt att den är förbi bäst före på kolvringar och allt annat som sitter där, och att förknasarna behöver en städning m.m. men enligt ett par sidor jag kollat på ska den toppa 165 km/h, och det gör den så verkar inte saknas så värst mycket. Har aldrig haft en rd förut, men efter min semesterresa i tysklandet är planen att börja riva runt i förgasare, cylindrar och allt såntdär skoj. En haynesmanual är redan beställd för ändamålet. ;) Man kan ju inte skaffa sig en gammal härk och förvänta sig att slippa meka.

Speciellt inte när dom krävde en del redan som nya.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top