"Det här köpte jag idag!"-tråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jäklar vad fräsigt! Beställningsvara? :yoparty

Jaoh, beställningsvara.

Känns lite efterapning på den klassiska motorcykelölen "Bölkstoff".

Inte alls omöjligt, men det får du ta upp med Jonas Darnell. ;) Skaparen av Herman Hedning.

Ett utlåtande innan kvällen så man vet om man skall beställa?

Vafan, bitter & kränkt, den måste man ju bara ha tag på.

Heh, petade in ett par i kylen och började städa garaget, glömde helt bort ölen i kylen och sedan var klockan rent mycket, men ikväll blir det att smaka på den.
Har inget emot att bjuda på ett par heller, för den delen... Jag verkar köpa öl i en något lägre takt än under tonåren/studietiden men dricker nästan inget alls längre, så det blir bara mer och mer som står i garaget. :D

http://tjock.se/strupen/art/270658/herman_hedning_blir_l/
Bitter & kränkt finns inte att beställa än. Blir en back sån med sedan. Skojöl. :D
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jaoh, beställningsvara.



Inte alls omöjligt, men det får du ta upp med Jonas Darnell. ;) Skaparen av Herman Hedning.

Det är några år sedan man bälgade i sig Bölkstoff, men som jag minns den så är det en god, tysk lager med tilltalande historik.
Själva ölen äe naturligtvis en popkulturföreteelse efter att "Werner" blev populär i Tyskland.
Men eftersom seriefiguren är baserad på en sann historia (skaparen blev full och övermodig, varpå han påstod att han kunde spöa barägarens nya porsche med sin gamla Horex - Resulterade i bygget av en tremotorig (har jag för mig) Horex som inte klarade uppdraget.) samt att bryggeriet är ett gammalt anrikt företag som inte infört patentkorkar av imageskäl utan aldrig infört kapsyler, så anser jag att ölen kan drickas med stolthet i alla sammanhang. Är man intresserad av att snobba sig med uddaöl, så är det ett bra val.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Visserligen köpt igår, men ändå :)

Audi A5 Sportback 3.0 TDi 2011, 239hk, Quattro, S-line inv. och utv., S-Tronic automat (paddlar på ratten), Bang & Olufsen 14 högtalare. :kär:tummenupp

Untitled-1.jpgIMG_0544.jpgIMG_0542.jpgIMG_0560.jpgIMG_0558.jpgIMG_0550.jpg
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Svenska verkstäder verkar ju vara bemannade av stubbmongon som inte går att få tag på så idag fick det bli en
Haynes_manual_Kawasaki_gpz900r_zx10_gpz10000rx_zzr1100.jpg
så får jag försöka fixa skiten själv :4skrika
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top