"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Lustigt att det gick dig helt förbi, men för att vara tydligare.

Vilka alfor har du ägt, och vad krånglade?

Den sämsta bil jag har ägt var en Peugeot. Den näst sämsta var en Alfa 164. Jag har ägt väldigt många bilar så det är inget bra facit. Nu är ju förvisso 164:eek:rna typ som Porches 924:eek:r, de ångrar mer eller mindre att de tillverkade skiten...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den sämsta bil jag har ägt var en Peugeot. Den näst sämsta var en Alfa 164. Jag har ägt väldigt många bilar så det är inget bra facit. Nu är ju förvisso 164:eek:rna typ som Porches 924:eek:r, de ångrar mer eller mindre att de tillverkade skiten...

164orna var sannerligen ingen höjdpunkt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Lustigt att det gick dig helt förbi, men för att vara tydligare.

Vilka alfor har du ägt, och vad krånglade?

Och jag svarade på vilka bilar jag ägt, det i sig är dock irrelevant = gör Alfa varken bättre eller sämre. Om man skulle behöva äga allt för att veta om det är bra eller mindre bra skulle livet bli tufft.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Och jag svarade på vilka bilar jag ägt, det i sig är dock irrelevant = gör Alfa varken bättre eller sämre. Om man skulle behöva äga allt för att veta om det är bra eller mindre bra skulle livet bli tufft.

Trots det vet du, låt mig gissa att informationen till din insikt kommer från andra som inte ägt märket i fråga?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Visst får du gissa det likväl som att du uppenbarligen gissar att bilägare generellt kan något om bilar =0)

Jag gissar att ägaren av en bil som krånglar är mer medveten om det, än någon som hört något någon gång runt ett fikabord av någon som känner någon som nog hade problem någon gång.

Men som vanligt är det väl som du skriver, de med facit i hand behöver inget som backar upp åsikten.

Men är man nyfiken på riktigt kan man ju ju jämföra antalet reparatörer i förhålland med antalet bilar av specifikt märke. Eller hur stora verkstäderna är som servar märket, t.ex vag är ett bra exempel.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag gissar att ägaren av en bil som krånglar är mer medveten om det, än någon som hört något någon gång runt ett fikabord av någon som känner någon som nog hade problem någon gång.

Men som vanligt är det väl som du skriver, de med facit i hand behöver inget som backar upp åsikten.

Men är man nyfiken på riktigt kan man ju ju jämföra antalet reparatörer i förhålland med antalet bilar av specifikt märke. Eller hur stora verkstäderna är som servar märket, t.ex vag är ett bra exempel.

Sanning med modifikation. En bilägare som inser att han äger en alldeles för dyr skrothög skyltar inte gärna med det utan låter gärna folk tro att det är en bra bil.
Ungefär som med oss som väljer att köpa Ducati. Vi VET att man får mycket bättre grejer för pengarna, men ändå lär vi oss aldrig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sanning med modifikation. En bilägare som inser att han äger en alldeles för dyr skrothög skyltar inte gärna med det utan låter gärna folk tro att det är en bra bil.
Ungefär som med oss som väljer att köpa Ducati. Vi VET att man får mycket bättre grejer för pengarna, men ändå lär vi oss aldrig.

Fast med den tankegången känner jag ett par BMW 700 ägare som det är något fel på.:hihi

Men du har en poäng, men samma sak med ducati, de som vet hur dåliga de är har i regel aldrig ägt någon.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag gissar att ägaren av en bil som krånglar är mer medveten om det, än någon som hört något någon gång runt ett fikabord av någon som känner någon som nog hade problem någon gång.

Men som vanligt är det väl som du skriver, de med facit i hand behöver inget som backar upp åsikten.

Men är man nyfiken på riktigt kan man ju ju jämföra antalet reparatörer i förhålland med antalet bilar av specifikt märke. Eller hur stora verkstäderna är som servar märket, t.ex vag är ett bra exempel.

Självklart förstår jag din poäng men ibland är det kul att kasta glas i stenhus, fikar gör jag inte heller för övrigt.

"Vag" säljer bilar som ogräs med svikande kvalitetsrykte, igen, men oavsett kvalitén lär de behöva stora verkstäder p.g.a. antalet. Nu har jag inga konkreta siffror men säg att Alfa säljer en tiondel av vad ex. VW säljer så är det i slutändan inte så konstigt om VW-verkstan har 20 mekaniker och Alfa-verkstan har två.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Självklart förstår jag din poäng men ibland är det kul att kasta glas i stenhus, fikar gör jag inte heller för övrigt.

"Vag" säljer bilar som ogräs med svikande kvalitetsrykte, igen, men oavsett kvalitén lär de behöva stora verkstäder p.g.a. antalet. Nu har jag inga konkreta siffror men säg att Alfa säljer en tiondel av vad ex. VW säljer så är det i slutändan inte så konstigt om VW-verkstan har 20 mekaniker och Alfa-verkstan har två.

Nej, du har helt rätt, och med ditt räkneexempel håller dom samma kvalité, vilket inte är så bra iof...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top