"Det här köpte jag idag!"-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Varför så många?

Vi har en var jag och tjejen.
Jag fixar till dom och behåller de två bästa alltid. Byter upp mig likxom.
Sen ser det faktiskt rätt kul ut att ha flera stående bredvid varandra. De är ganska ovanliga, speciellt 200:eek:rna, så folk vrider fortfarande skallen av sig när man kommer. Tänk då vad som händer när vi kommer med två? Eller TRE :hihi

Tycker det är märkligt att inte fler här på SH upptäckt fördelen med de här. Man skall inte döma bara efter utseendet! Oftast blir det att jag tar C1:an framför bilen eller bågen när jag skall iväg någonstans. Bilen för stor och bågen för besvärligt att byta om. Dessutom inge kul om det regnar, även om man har bra kläder.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
c6fce_scuba_diving_snorkeling_packages_41WY4MMM0XL.jpg


Två stycken snorkel kit (snarlikt det på bilden). Ha kul med både nu men framförallt på Kap Verde lite senare på året :)
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Kände att det var dags att uppgradera från den lilla röda (Leatherman squirt ps4), till en lite mer rejäl modell när jag rycker in till GMU den 19:e. Den nya är en LM Charge tti
CIMG1843.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi har en var jag och tjejen.
Jag fixar till dom och behåller de två bästa alltid. Byter upp mig likxom.
Sen ser det faktiskt rätt kul ut att ha flera stående bredvid varandra. De är ganska ovanliga, speciellt 200:eek:rna, så folk vrider fortfarande skallen av sig när man kommer. Tänk då vad som händer när vi kommer med två? Eller TRE :hihi

Tycker det är märkligt att inte fler här på SH upptäckt fördelen med de här. Man skall inte döma bara efter utseendet! Oftast blir det att jag tar C1:an framför bilen eller bågen när jag skall iväg någonstans. Bilen för stor och bågen för besvärligt att byta om. Dessutom inge kul om det regnar, även om man har bra kläder.

Jag är jävligt sugen på en, men det är en massa andra som ligger längre upp på önskelistan.. Men fan vet om det inte blir en såndär suspekt tingest till vinterhoj. ;)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är jävligt sugen på en, men det är en massa andra som ligger längre upp på önskelistan.. Men fan vet om det inte blir en såndär suspekt tingest till vinterhoj. ;)

Små hjul och lite topptung gör den till en inte så perfekt vinterhoj tyvärr. Isf skulle jag köpa en risig stånka för halva pengen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kände att det var dags att uppgradera från den lilla röda (Leatherman squirt ps4), till en lite mer rejäl modell när jag rycker in till GMU den 19:e. Den nya är en LM Charge tti
View attachment 390017
"Hölstret" är deras deluxe läder skit va? Ett råd, släng åt helvete illa kvickt! Hade ett sånt till min Surge i början av min GMU, det typ löstes upp av svett och fukt första dagen i fält och blev så slappt att verktyget trillade ur. Ren tur att jag hittade det igen innan vi åkte hem från fält! :skrämd
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
"Hölstret" är deras deluxe läder skit va? Ett råd, släng åt helvete illa kvickt! Hade ett sånt till min Surge i början av min GMU, det typ löstes upp av svett och fukt första dagen i fält och blev så slappt att verktyget trillade ur. Ren tur att jag hittade det igen innan vi åkte hem från fält! :skrämd

Tack för tipset, har tittat en del på deras molle-fodral. Problemet är att fodralen är 4.5'' när verktyget bara är 4. Vilket fodral använde du i stället?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack för tipset, har tittat en del på deras molle-fodral. Problemet är att fodralen är 4.5'' när verktyget bara är 4. Vilket fodral använde du i stället?

Vet inte om det är bättre då jag inte testat, men tvivlar på att det är sämre än läderditot... La verktyget rakt i stridsvästen istället, flerbruksficka liten :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nackdelen med att ha multiverktyg, knivar i bältet ihop med kroppskydd 94 är att skyddet ofta hänger sig på hölstren som till slut ger efter.
Oftast bär man ju redan rätt mkt skit med sig som det är på västen annars är det ju smidigt att sätta multitoolen där.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top