"Det här köpte jag idag!"-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tänkte tjaxxa lite LED-strip istället för spottar att fräsa in i täckskivan under överskåpen i nya köket.
Är det 5050 man ska ha? Räcker ljuset? Kan man dimma LED-strip?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
En styck biljett till November Lights i huvudstaden 30:e november.

Fan va fett det ska bli :banana :banana

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
me8uze7a.jpg
ygetadeq.jpg
tanumesa.jpg

Fan, det var egentligen inte alls meningen, men men. Nu är den min. :) Den står fortfarande kvar på Lingvalls dock. Hämtar den senare i veckan, när det blir lite varmare.

Tjita1

Guest
Den ser arg ut! Gillar blåset! Men varför sätter man en tankskyddsgrunka som ser ut som Union Jack på en yama..? Edit: THX i regnummer också, det är ju som gjort för att den där ska låta bra.. ;)

Själv köpte jag tre mediciner för totalt 29:- med min nuvarande rabatt. Prisa högkostnadsskyddet. Bara 10% av fullvärdet. Förra året (hade dock en massa mer och dyrare mediciner då) slog jag i taket i juni och perioden började i februari. Hela året rakade det ihop till över 16k i mediciner.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, den tankpaden hade passat bättre på trajjan jag bytt in. :) Den tar jag bort snarast. :)

Medicin är en tråkig utgift, sånt borde vara gratis.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Efter en vecka med Sony Xperia Z1:
Den är ju grym, betänk att jag har haft åtta iPhone på raken endast med ett litet inhopp av en Samsung Galaxy Note2.
Google Play känns rörigare än iTunes, detta helvetesprogram, men jag vänjer mig nog, no more Apple iaf.

Klart slut.

Veckans tips kommer från min granne som jobbar med utvecklingen av den telefonen på Sony i Lund,

Köp laddningsdocka om du vill behålla vattentåligheten. Det ständiga flippandet i och ur med luckan till laddningsanslutningen gör att luckan snabbt går sönder med vattenoskydd som resultat.

Jag köpte just denna till det halvmysiga priset av 8 dollar och 67 cent. Inklusive frakt.
http://www.ebay.com/itm/USB-DK26-De...d=100102&prg=1140&rk=1&rkt=1&sd=271269066462&

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har köpt lite olika typer av LED-strip att labba med.
Finns en ljusstark variant (5050 72LED/m) som jag skall se om man inte kan ha som belysning under överskåpen i köket.

Någon som testat?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Finns en ljusstark variant (5050 72LED/m) som jag skall se om man inte kan ha som belysning under överskåpen i köket.

Någon som testat?

En kompis till mig har matat hela sin lägenhet inkl balkong full med såna. Är riktigt snygg att ha det dolt under möbler och sånt. Ska se om jag kan hitta någon bild på hans balkong.

Dessvärre ingen kvällsbild men du fattar nog principen:

8550_10151455155455759_269013056_n.jpg

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Veckans tips kommer från min granne som jobbar med utvecklingen av den telefonen på Sony i Lund,

Köp laddningsdocka om du vill behålla vattentåligheten. Det ständiga flippandet i och ur med luckan till laddningsanslutningen gör att luckan snabbt går sönder med vattenoskydd som resultat.

Jag köpte just denna till det halvmysiga priset av 8 dollar och 67 cent. Inklusive frakt.
http://www.ebay.com/itm/USB-DK26-Desktop-Charger-Dock-Cradle-Station-For-Sony-Xperia-Z-L36i-L36h-L36a/271269066462?_trksid=p3693.m2452&_trkparms=aid%3D333005%26algo%3DRIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D265%26meid%3D2166837286744659659%26pid%3D100102%26prg%3D1140%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D271269066462%26
Laddningsdocka ingick faktiskt, dock inga hörlurar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
En kompis till mig har matat hela sin lägenhet inkl balkong full med såna. Är riktigt snygg att ha det dolt under möbler och sånt. Ska se om jag kan hitta någon bild på hans balkong.

View attachment 393735

Tjusigt, men man skall inte missbruka LED-strip. Det blir lätt turrigt :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Någon som testat?

Jag har en 5050 72led/m, 5 meter i skylten ovanför min butik. Det lyser jäkligt starkt, skylten/ljusboxen är runt 3 meter lång och 60cm hög.
Men det är ju så billigt så köp en lite svagare också för att inte bli bländad i värsta fall... Och glöm inte trafo, det gjorde jag och jag beställde 3st slingor till 3 skyltar.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Snyggt. Själv vågar jag inte ha LED-belysning under soffan. Fan vet vad man hittar där då. Skulle kunna tänka mig ha det bakom hyllor och tv.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag har en 5050 72led/m, 5 meter i skylten ovanför min butik. Det lyser jäkligt starkt, skylten/ljusboxen är runt 3 meter lång och 60cm hög.
Men det är ju så billigt så köp en lite svagare också för att inte bli bländad i värsta fall... Och glöm inte trafo, det gjorde jag och jag beställde 3st slingor till 3 skyltar.

Tänkte ha en 5050 60led/m under köksskåpen, kopplad till en dimmer. Det borde väl bli ljust nog?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tänkte ha en 5050 60led/m under köksskåpen, kopplad till en dimmer. Det borde väl bli ljust nog?

Tippar på det. Men med dimmer kan du ju lika gärna köra 72-led. Borde gå att koppla till en vanlig driver i rätt styrka och sen en fjäder i vanliga brytaren för dimning.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tippar på det. Men med dimmer kan du ju lika gärna köra 72-led. Borde gå att koppla till en vanlig driver i rätt styrka och sen en fjäder i vanliga brytaren för dimning.

Tänkte montera stripen i en 20x20 L-profil i alu, dels för att blända av lite, och dels för kylningens skull.
Var köper man alu-profiler?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...