På tal om knivar, hur är global? Gillar hur dom ser ut men jag lagar mycket mat så dom måste va sjyssta.
Annars tar ja gärna emot tips på liknande knivar
Det gör ont i min budosjäl att se den korpulenta herren med snorbroms svinga svärdet som ett järnrör.
Funderar på nya knivar, men då det finns ett fruntimmer i köket tar det emot....
Men meddela gärna ditt intryck av dom.
Jag köpte ett helt block med Sabatier-knivar häromdagen. 395 pix tror jag det kostade på Campadre.
Hade några sen tidigare och de är riktigt bra.
Billiga knivar är förvånansvärt bra i det avseende att de är lättslipade då stålet inte är lika hårt som på de dyrare. Man får slipa oftare men får vassare knivar, när man slipar själv åtminstone.
Den billigaste kniven jag har är nog +8 år gammal och den är slipad måååånga gånger. Det finns minst lika mycket egg kvar att slipa dessutom, bra för en kniv för 200:-.
Nya knivar är alltid kul. Keramikknivar desto roligare. Jag mosade min sista för nåt år sen, att jag inte kan lära mig att de inte håller för att pressa vitlök med är jävligt konstigt
Nu ska jag ta tag i saken och beställa några nya, sån skärpa som det har varit i dem uppnår jag aldrig i mina vanliga knivar som jag slipar ganska ofta.
Billiga knivar är förvånansvärt bra i det avseende att de är lättslipade då stålet inte är lika hårt som på de dyrare. Man får slipa oftare men får vassare knivar, när man slipar själv åtminstone.
Den billigaste kniven jag har är nog +8 år gammal och den är slipad måååånga gånger. Det finns minst lika mycket egg kvar att slipa dessutom, bra för en kniv för 200:-.
SVEICO?
Har några premiumknivar, men SVEICOs vanliga köttkniv med plasthandtag och SVEICOS brödkniv med trähandtag är ändå favoriterna.
Kolla på aliexpress.com, sök på ceramic knife. Där kan du få ett helt kit för nästan gratis. Kanske värt att testa?
Kolla på aliexpress.com, sök på ceramic knife. Där kan du få ett helt kit för nästan gratis. Kanske värt att testa?
bara för det gick jag in där och beställde ett kit med 3 knivar + skalare för dryga 20$
http://www.aliexpress.com/item/3-4-...nife-Set-Cutlery-Straight-cvb/1083041960.html
Vill ha i båten då vi diskar i sjövatten så vanliga knivar kan rosta..
bara för det gick jag in där och beställde ett kit med 3 knivar + skalare för dryga 20$
http://www.aliexpress.com/item/3-4-...nife-Set-Cutlery-Straight-cvb/1083041960.html
Vill ha i båten då vi diskar i sjövatten så vanliga knivar kan rosta..
Rostar det av sjövatten Vi har bara sjövatten indraget i sommarstugan och inget rostar där.
Rostar det av sjövatten Vi har bara sjövatten indraget i sommarstugan och inget rostar där.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|