Den du, den med smör på.
Letar en golvlampa, hur stor diameter har den?
Haha... Nja, när jag köper fina grejjer är det för min egen skull.
Om folk tror det är IKEA eller Honda-bjäfs skiter jag faktiskt i
Jag trivs med några pinaler jag tycker extra mycket om.
Sen kan resten vara IKEA tills jag får råd med nåt annat. Kvalitet lönar sig faktiskt . Det ÄR faktiskt skillnad på IKEA och resten. Kanske inte så stor skillnad att det motiverar prisskillnaden, men det är ändå skillnad.
Försvara inte dina val. Det är inget att skämmas för om man lägger lite extra på heminredning om det intresserar en. Jag har själv investerat i en ny möbel som jag fick levererad igår.
Funderar ni på andrahandsvärde när ni köper möbler ni vill ha? Nu önskar jag att jag hade köpt huvudvärkstabletter
Kvalitetsgrejjer är dessutom möjliga att sälja för nästan samma pris som inköpspriset när man tröttnar på dom.
Glöm det med nåt crap från Mio
Kan som sagt inte ett skit om kameror heller Men vad jag kan läsa mig till så är detta en vettig instegskamera som man kan utvecklas med. 700 d är en efterföljare till 600. Jag tror att spegelreflexkamera är nåt bra Nån mer kunnig kanske kan förklara?
Hur som haver är jag nöjd, fick med 2 objektiv 18-55 samt ett EF 50/1,8 II för 5900 kr.
Funderar ni på andrahandsvärde när ni köper möbler ni vill ha? Nu önskar jag att jag hade köpt huvudvärkstabletter
279:- von Lidl... fifty fifty:
Nä! Funderar på att slänga i en cykelkedja med lite vatten och Yes när jag kommer hem så får man se om det händer något...
Vet vad du menar och håller med. Var och en gör så klart som man vill. Tycker man det är roligt att handla på IKEA eller Mio är det bara att fortsätta på det spåret. I de allra flesta fallen är det bara att slänga grejerna på tippen när man är klar med dem. Så fungerar vårt slit och släng samhälle idag.
Låter som två gubbar som försöker försvara sitt möbelbögeri.Ja, jag köper hellre gamla kvalitetsmöbler än ny skit från Ikea och det känns ganska bra och veta att jag får tillbaka pengarna för gamla möbler den dagen jag vill byta. Och dessutom håller de gamla möblerna flera generationer om dom står kvar här. Ikea-möget är ju skräp redan efter ett par år.
Låter som två gubbar som försöker försvara sitt möbelbögeri.
Sanningen hos er liksom de flesta andra lär ju vara att era respektive tvingar er köra möblerna på tippen när det är dags att möblera om hemma (var 3-4 år) enligt de senaste inredningstrenderna, detta LÅNGT innan möblerna är utslitna i någon mening oavsett kvalitet.
Som singel har jag nöjet att kunna fylla huset med beggade pissbilliga möbler från blocket. De äldsta har levt ett hårt liv hos mej i ett par hundra år nu och är ännu långt ifrån utslitna. Trots IKEA-kvalitet.
Först och främst vill jag påpeka att du är helt fel ute vad beträffar mig.
För det andra är hela grejen med att köpa kvalité från början att man inte ska byta ut hemmet vart fjärde år eller för den delen följa inredningstrenderna. Vem vill förresten följa trenderna när man kan ligga före sin tid? Finns folk som inrett sina hem för 30- 40 år sedan som står sig än idag stilmässigt. Kan själv inte minnas sist jag tittade i en inredningstidning efter inspiration. Samma sak med modetidningar i största allmänhet.
Jag ser inget fel i att folk köper grejer på IKEA, men däremot ogillar jag hela kulturen med att man köper för att det är billigt och sedan slänger grejerna. Helt enkelt för att det är osunt. Hamnar grejerna på blocket så att de återanvänds är det ju bra. Många gånger tror jag att folk helt sonika kör upp sina gamla möbler på tippen och slänger dem där eftersom de ändå inte får något för dem.
Att köpa kvalité behöver inte nödvändigtvis innebära att man köper dyrt oavsett om det är moderna eller klassiska möbler man är ute efter. Man kan garanterat inreda ett hem billigare genom att fynda på diverse aktioner och annonser än ett besök på IKEA och få ett betydligt intressantare hem på kuppen som andra inspireras av. Möbler som man sedan kan avyttra för samma pengar man betalt för dem eller mer beroende på gällande trender.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|