"Det här köpte jag idag!"-tråden

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
4-, 6-, eller 800mm

Vit, grå eller röd

Ateljé Lyktan Megalo Golv

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
:hihi:hihi:hihi

Haha... Nja, när jag köper fina grejjer är det för min egen skull.
Om folk tror det är IKEA eller Honda-bjäfs skiter jag faktiskt i :rofl

Jag trivs med några pinaler jag tycker extra mycket om.

Sen kan resten vara IKEA tills jag får råd med nåt annat. Kvalitet lönar sig faktiskt . Det ÄR faktiskt skillnad på IKEA och resten. Kanske inte så stor skillnad att det motiverar prisskillnaden, men det är ändå skillnad.

Försvara inte dina val. Det är inget att skämmas för om man lägger lite extra på heminredning om det intresserar en. Jag har själv investerat i en ny möbel som jag fick levererad igår.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Försvara inte dina val. Det är inget att skämmas för om man lägger lite extra på heminredning om det intresserar en. Jag har själv investerat i en ny möbel som jag fick levererad igår.

Kvalitetsgrejjer är dessutom möjliga att sälja för nästan samma pris som inköpspriset när man tröttnar på dom.
Glöm det med nåt crap från Mio :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Funderar ni på andrahandsvärde när ni köper möbler ni vill ha? Nu önskar jag att jag hade köpt huvudvärkstabletter :hihi

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Funderar ni på andrahandsvärde när ni köper möbler ni vill ha? Nu önskar jag att jag hade köpt huvudvärkstabletter :hihi

Nä, faktiskt inte, men det jag menar är att man inte skall stirra sig blind på vad saker kostar för "riktiga" sakers värde består den dagen man kanske vill förnya sig.

Jag skulle aldrig betala 5k för en lampa, men kan jag däremot få den för som nu 2k så är det ju prima.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kvalitetsgrejjer är dessutom möjliga att sälja för nästan samma pris som inköpspriset när man tröttnar på dom.
Glöm det med nåt crap från Mio :)

Vet vad du menar och håller med. Var och en gör så klart som man vill. Tycker man det är roligt att handla på IKEA eller Mio är det bara att fortsätta på det spåret. I de allra flesta fallen är det bara att slänga grejerna på tippen när man är klar med dem. Så fungerar vårt slit och släng samhälle idag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kan som sagt inte ett skit om kameror heller:) Men vad jag kan läsa mig till så är detta en vettig instegskamera som man kan utvecklas med. 700 d är en efterföljare till 600. Jag tror att spegelreflexkamera är nåt bra:va Nån mer kunnig kanske kan förklara?

Hur som haver är jag nöjd, fick med 2 objektiv 18-55 samt ett EF 50/1,8 II för 5900 kr.

Det låter som samma kit som jag har kollat på då med andra ord. Jag misstänker att det är smartare att vänta till mellandagsrean istället så hon får nog vänta på sin julklapp :snål

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
mitsubishi-electric-fh25-vehz-635_1.jpg
Kul utgifter...å' andra sidan får den gamla IVT-pumpen flytta till garaget, som idag blir varmgarage. :mysmeck

...och när vi ändå är igång. Ett fräsigt batteri till Husabergarn'..

LFX14A4.jpg

Tjita1

Guest
En ny kabel till min hoj-GPS, och en efterkontroll i julklapp till mammas bil, vilken jag har lagat.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ja, jag köper hellre gamla kvalitetsmöbler än ny skit från Ikea och det känns ganska bra och veta att jag får tillbaka pengarna för gamla möbler den dagen jag vill byta. Och dessutom håller de gamla möblerna flera generationer om dom står kvar här. Ikea-möget är ju skräp redan efter ett par år.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
279:- von Lidl... fifty fifty:

20131218-122322-1.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Testa den omgående, jag vill veta :mattias
Är den tillräckligt stor för att få ner motorsågsförgasare och dylikt i den? Våra leverantörer vill ha 3-4k för en ultraljudstvätt :(

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vet vad du menar och håller med. Var och en gör så klart som man vill. Tycker man det är roligt att handla på IKEA eller Mio är det bara att fortsätta på det spåret. I de allra flesta fallen är det bara att slänga grejerna på tippen när man är klar med dem. Så fungerar vårt slit och släng samhälle idag.
Ja, jag köper hellre gamla kvalitetsmöbler än ny skit från Ikea och det känns ganska bra och veta att jag får tillbaka pengarna för gamla möbler den dagen jag vill byta. Och dessutom håller de gamla möblerna flera generationer om dom står kvar här. Ikea-möget är ju skräp redan efter ett par år.
Låter som två gubbar som försöker försvara sitt möbelbögeri.
Sanningen hos er liksom de flesta andra lär ju vara att era respektive tvingar er köra möblerna på tippen när det är dags att möblera om hemma (var 3-4 år) enligt de senaste inredningstrenderna, detta LÅNGT innan möblerna är utslitna i någon mening oavsett kvalitet.

Som singel har jag nöjet att kunna fylla huset med beggade pissbilliga möbler från blocket. De äldsta har levt ett hårt liv hos mej i ett par hundra år nu och är ännu långt ifrån utslitna. Trots IKEA-kvalitet.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Låter som två gubbar som försöker försvara sitt möbelbögeri.
Sanningen hos er liksom de flesta andra lär ju vara att era respektive tvingar er köra möblerna på tippen när det är dags att möblera om hemma (var 3-4 år) enligt de senaste inredningstrenderna, detta LÅNGT innan möblerna är utslitna i någon mening oavsett kvalitet.

Som singel har jag nöjet att kunna fylla huset med beggade pissbilliga möbler från blocket. De äldsta har levt ett hårt liv hos mej i ett par hundra år nu och är ännu långt ifrån utslitna. Trots IKEA-kvalitet.

Först och främst vill jag påpeka att du är helt fel ute vad beträffar mig.

För det andra är hela grejen med att köpa kvalité från början att man inte ska byta ut hemmet vart fjärde år eller för den delen följa inredningstrenderna. Vem vill förresten följa trenderna när man kan ligga före sin tid? Finns folk som inrett sina hem för 30- 40 år sedan som står sig än idag stilmässigt. Kan själv inte minnas sist jag tittade i en inredningstidning efter inspiration. Samma sak med modetidningar i största allmänhet.

Jag ser inget fel i att folk köper grejer på IKEA, men däremot ogillar jag hela kulturen med att man köper för att det är billigt och sedan slänger grejerna. Helt enkelt för att det är osunt. Hamnar grejerna på blocket så att de återanvänds är det ju bra. Många gånger tror jag att folk helt sonika kör upp sina gamla möbler på tippen och slänger dem där eftersom de ändå inte får något för dem.

Att köpa kvalité behöver inte nödvändigtvis innebära att man köper dyrt oavsett om det är moderna eller klassiska möbler man är ute efter. Man kan garanterat inreda ett hem billigare genom att fynda på diverse aktioner och annonser än ett besök på IKEA och få ett betydligt intressantare hem på kuppen som andra inspireras av. Möbler som man sedan kan avyttra för samma pengar man betalt för dem eller mer beroende på gällande trender.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Först och främst vill jag påpeka att du är helt fel ute vad beträffar mig.

För det andra är hela grejen med att köpa kvalité från början att man inte ska byta ut hemmet vart fjärde år eller för den delen följa inredningstrenderna. Vem vill förresten följa trenderna när man kan ligga före sin tid? Finns folk som inrett sina hem för 30- 40 år sedan som står sig än idag stilmässigt. Kan själv inte minnas sist jag tittade i en inredningstidning efter inspiration. Samma sak med modetidningar i största allmänhet.

Jag ser inget fel i att folk köper grejer på IKEA, men däremot ogillar jag hela kulturen med att man köper för att det är billigt och sedan slänger grejerna. Helt enkelt för att det är osunt. Hamnar grejerna på blocket så att de återanvänds är det ju bra. Många gånger tror jag att folk helt sonika kör upp sina gamla möbler på tippen och slänger dem där eftersom de ändå inte får något för dem.

Att köpa kvalité behöver inte nödvändigtvis innebära att man köper dyrt oavsett om det är moderna eller klassiska möbler man är ute efter. Man kan garanterat inreda ett hem billigare genom att fynda på diverse aktioner och annonser än ett besök på IKEA och få ett betydligt intressantare hem på kuppen som andra inspireras av. Möbler som man sedan kan avyttra för samma pengar man betalt för dem eller mer beroende på gällande trender.

Jag håller nog med dig, jag köper hellre något som jag trivs fullt ut med och betalar en skaplig slant extra, än att köpa något billigare för att bara fylla ut en plats... Ska det vara billigt hämtar jag hellre avlagda möbler för en hundring eller två hemma hos nån som ska göra det där fyraårsbytet, och använder dem tills de är helt slut, eller jag ska flytta.

Lite samma anledning som gör att jag köper bilar för under 20 000 och kör med dem tills de är slut (eller över vintern) och säljer vidare dem för 15-20 000. Har jag inte råd med exakt det jag vill ha håller jag mig med funktionellt skräp så billigt som möjligt istället, eller inte alls.

Tycker det är lite roande att folk (nu antar jag ju förvisso ganska mycket) som lägger tiotusentals kronor om året på att köra hoj tycker att ett par tusen på en möbel är något att diskutera. :hihi

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...