"Det här köpte jag idag!"-tråden

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Iofs beggat.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1387229655772.jpg
    uploadfromtaptalk1387229655772.jpg
    41.7 KB · Visningar: 95

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fick hem det idag åtminstone.

En varmluftskonvektor:
blowair-s4.JPG
Och sen lite tillbehör:
salus_091fl_wi.jpg
blowair-regulator-rx.jpg
blowair-zawor-br.jpg

Allt för det överkomliga priset av 5300:- MED frakt. Ett skämt är vad det skulle ha kostat i Sverige, billigaste offerten av liknande produkt men 35kW istället för nuvarande 59kW låg på drygt 15´ med tillbehören :3freak

Så nu ska här kopplas och sen hoppas jag bara på att de kan gräva kulverten dit jag ska vara och jobba i vinter, har blivit fördröjd i snart 3 veckor bara för att de inte kan bestämma sig för vart en liten (matar 3 skåp om vardera 3X50A) matningskabel ligger gömd...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tja, en golvlampa kan inte se ut på så jättemånga sätt. Det brukar vara en pinne och en skärm :hihi

Hur brukar du göra för att undvika pinsamma situationer som ibland uppstår när man tvingas bjuda hem Kreti och Pleti som helt saknar känsla för design?! Jag menar, det blir ju bara så sjuuukt pinsamt när de frågar:
- "Har du köpt den där på IKEA?"
Hur gör man för att undvika den typen av stämningsdödande situationer och för att de snabbt och enkelt skall inse att det inte är nån djävla IKEA-lampa utan att det faktiskt är en Adrien Gardère för Artemid?
Låter du lapparna sitta kvar eller försöker du lite smidigt plantera informationen?
- "Välkommna in i salongen! Skulle du Carl kunna tända vår Adrien Gardère för Artemid-lampa innan du slår dig ned med oss här i vår Roche Bobois-soffa?"

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
:hihi:hihi:hihi

Haha... Nja, när jag köper fina grejjer är det för min egen skull.
Om folk tror det är IKEA eller Honda-bjäfs skiter jag faktiskt i :rofl

Jag trivs med några pinaler jag tycker extra mycket om.

Sen kan resten vara IKEA tills jag får råd med nåt annat. Kvalitet lönar sig faktiskt . Det ÄR faktiskt skillnad på IKEA och resten. Kanske inte så stor skillnad att det motiverar prisskillnaden, men det är ändå skillnad.

Hur brukar du göra för att undvika pinsamma situationer som ibland uppstår när man tvingas bjuda hem Kreti och Pleti som helt saknar känsla för design?! Jag menar, det blir ju bara så sjuuukt pinsamt när de frågar:
- "Har du köpt den där på IKEA?"
Hur gör man för att undvika den typen av stämningsdödande situationer och för att de snabbt och enkelt skall inse att det inte är nån djävla IKEA-lampa utan att det faktiskt är en Adrien Gardère för Artemid?
Låter du lapparna sitta kvar eller försöker du lite smidigt plantera informationen?
- "Välkommna in i salongen! Skulle du Carl kunna tända vår Adrien Gardère för Artemid-lampa innan du slår dig ned med oss här i vår Roche Bobois-soffa?"

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_700D/

Fotonördarna anser väl att det är rena skämtkameran men den verkar duga för mina behov.

Bra skit eller? Kan inget om kameror och tänkte köpa en systemkamera till tjejen i julklapp. Jag hittade ett kit på Mediamarkt för 4990:- och sen ett för 5990:-, båda Canon med två objektiv till.
Är det skitgamla grejer eller duger de fortfarande? Tror att det var 600D samt 700D om jag inte minns fel :va
Spegelreflexkameror stod det, säger mig inte mer än att man kanske måste fota allt via en spegel för att det ska fastna...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Bra skit eller? Kan inget om kameror och tänkte köpa en systemkamera till tjejen i julklapp. Jag hittade ett kit på Mediamarkt för 4990:- och sen ett för 5990:-, båda Canon med två objektiv till.
Är det skitgamla grejer eller duger de fortfarande? Tror att det var 600D samt 700D om jag inte minns fel :va
Spegelreflexkameror stod det, säger mig inte mer än att man kanske måste fota allt via en spegel för att det ska fastna...

Kan som sagt inte ett skit om kameror heller:) Men vad jag kan läsa mig till så är detta en vettig instegskamera som man kan utvecklas med. 700 d är en efterföljare till 600. Jag tror att spegelreflexkamera är nåt bra:va Nån mer kunnig kanske kan förklara?

Hur som haver är jag nöjd, fick med 2 objektiv 18-55 samt ett EF 50/1,8 II för 5900 kr.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC