"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag har köpt dom på Jula med men dom fungerade inte alls.
Därför väldigt nyfiken på dessa så hör gärna av dig när du har testat dom Brute Force. :)

Provcyklade:

Klippte till dem och tjonga i dem i ett par löparskor modell sommar och jobbpendla totalt 34,76km i måttligt tempo. Vill tro att jag inte är så lättfrusen men dessa skor blåser det mer eller mindre rakt in i och jag var aldrig i närheten av att frysa. Typ som en frostvakt eller hur jag ska beskriva det, det var ingen kännbar värme att tala om utan bara behaglig temperatur ungefär som att gå med ett par skor inomhus.

Temperaturen var väl 5 grader eller strax under, frost på vägen hem.

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Provcyklade:

Klippte till dem och tjonga i dem i ett par löparskor modell sommar och jobbpendla totalt 34,76km i måttligt tempo. Vill tro att jag inte är så lättfrusen men dessa skor blåser det mer eller mindre rakt in i och jag var aldrig i närheten av att frysa. Typ som en frostvakt eller hur jag ska beskriva det, det var ingen kännbar värme att tala om utan bara behaglig temperatur ungefär som att gå med ett par skor inomhus.

Temperaturen var väl 5 grader eller strax under, frost på vägen hem.

Intressant!
Blir nog att införskaffa ett par.
Tack för recension av dom! :tummenupp

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Bilen visade sig vara allt annat än bra, och nu försöker dessutom bilfirman blåsa mig på pengar så nu ska jag gå och skriva I förbannadtråden... :mad: :huvet
Hoppas det löst sig för dig med firman. Jag såg precis denna på Blockets förstasida och tänkte på dig. Förvisso ingen 320 men en svensksåld och fullutrustad 230 för mindre pengar. Det intressanta är dock att det står att den inte är vinterkörd. Det är förmodligen enda sättet att hitta en som inte rostat sönder.

Det är väl högst sannolikt att den ändå körts på vintern med tanke på att det finns vinterdäck till den men kanske inte de senaste åren. I vilket fall är det väl tveksamt om någon skulle kunna med att skriva ej vinterkörd om en bil som det finns rost på. Svårt att säga något mer om den när annonsen är så kortfattad och dåligt formulerad men kanske kan det vara ett objekt att undersöka om du fortfarande är på jakt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hoppas det löst sig för dig med firman. Jag såg precis denna på Blockets förstasida och tänkte på dig. Förvisso ingen 320 men en svensksåld och fullutrustad 230 för mindre pengar. Det intressanta är dock att det står att den inte är vinterkörd. Det är förmodligen enda sättet att hitta en som inte rostat sönder.

Det är väl högst sannolikt att den ändå körts på vintern med tanke på att det finns vinterdäck till den men kanske inte de senaste åren. I vilket fall är det väl tveksamt om någon skulle kunna med att skriva ej vinterkörd om en bil som det finns rost på. Svårt att säga något mer om den när annonsen är så kortfattad och dåligt formulerad men kanske kan det vara ett objekt att undersöka om du fortfarande är på jakt.

"Ej vinterkörd" = Startar ej i minusgrader.
Men en 230 är ganska trevlig.
Motorn känns tillräcklig utan att dra till sig luvjävlar med felvänd mössa.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jagar dem fortfarande men chefen är ju aldrig där när man ringer, såklart... Go figure liksom... Jaja, anmälan till ARN nästa så får vi se hur kul de tycker att det är.

Tack för tipset, men jag har faktiskt hittat en annan bil redan! :) Blir förhoppningsvis en liten update om det inom närmsta dagarna, väntar bara på att finansiering etc ska bli klart :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

eeeeeh:

Märke: Toyota Biltyp: Småbil
Modell: YARIS 5-D 1.33 MA YARIS Färg: Röd
I trafik: 2009-09-23 Drivhjul: Tvåhjulsdriven
Hästkrafter: 100 Hk CO[SUB]2[/SUB]-utsläpp: 120 g/km

:rofl

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Idag blev det ett par Focal Custom OD108. Utomhushögtalare med 8" bas som ska sitta vid poolen till grannarnas stora förtjusning..... :hej

614465.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
OF3+.jpg

Inte för att jag har någon hoj längre/än. Men bättre att ha och inte behöva än tvärtom. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sådärja, nu äntligen blev det ny bil! :tummenupp

7898722831.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende