"Det här köpte jag idag!"-tråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det där är en "säkringsögla" mer än något att använda för repellering.

Jag skulle nog skaffa en riktig sele med benöglor om jag skulle ge mig på något sånt.

Mitt 5.11-spänne skall enligt utsago hålla för 2,9 ton såg jag nu. Det är betydligt kraftigare dock, skulle nog oxå föredra sele. Men jag skaffade det för att hålla upp byxorna ordentligt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det där är en "säkringsögla" mer än något att använda för repellering.

Jag skulle nog skaffa en riktig sele med benöglor om jag skulle ge mig på något sånt.

Fast tanken är ju att det skall vara i form av "nödrepellering", ingen skulle ju ge sig på ett rent bälte annars.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haha. Nej ska inte ha den till glasskiosken. Kommer faktiskt ta med den på ggn i höst. Ska få jobba duktigt i skogen.

Är just snön jag bangar på bara. Tycker inte om kylan :)

Skärpning. Vintern är ju bästa årstiden för enduron, skruva glidplast på stövlarna, på med cykelbrallor under, och leta rätt på ett riktigt snöspår och garva hela varvet runt.

...och nada tvätt efter körningen. :banana

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Fortsatt mina inköp av skidutrustning. Idag kom mina skidor som jag beställt. Passade på att köpa lite kringutrustning som underställ, stavar, hjälm, skidbag etc.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
,kryckor, gips..

Vi får hoppas att jag slipper det. Ingick inte mina inköp. Det har inte varit självklart för mig att ha skidhjälm, men efter att jag läste om Michael Schumacher bestämde jag mig att det fick ingå i listan. Brutna ben och gips är en bris av det han nu går igenom. Fy fan.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vi får hoppas att jag slipper det. Ingick inte mina inköp. Det har inte varit självklart för mig att ha skidhjälm, men efter att jag läste om Michael Schumacher bestämde jag mig att det fick ingå i listan. Brutna ben och gips är en bris av det han nu går igenom. Fy fan.

Glöm inte ett par Leki Hot Shot stavar till det. Dom är fina :fyllisar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Apropå skidor, någon som kan rekommendera ett bra köp på XXl sports under 3000:-? Fick presentkort där när jag fyllde och behöver byta ut mina twintip mot vanliga brädor istället.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
bios på gamla datorn kukade ur totalt och grillade två minnen. Så det var bara skrota. Var väl så dags.
Är skönt med en prolle som inte flaskar.
Visade sig iofs vara ett svart och inte grått chassi (trots att det ska vara det enligt lådan etc.) men kändes ovärt att skicka tillbaka bara för en annan färg.

Och jävlar så skönt med en nästan knäpptyst dator.

19-116-899-TS

five_pictures1_2839_20130513130647_g.png

fractal_design_define_xl_r2_02.jpg

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Beställt ett Nynja exhaust från USA till Waveblastern (vattenskoter), ska ge närmare 20hk och kostar därefter. Längtar till sommaren!

image.jpg

Så blev det två par nya skor. Senast jag sprang var i lumpen (under vapenhot..) få se om det kan bli ändring på det till våren.

image.jpg

Så blev det 4x10kg vikter till gymmet, utförsäljning på ÖoB så dom kostade bara 99:-/st :)

Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ny hjälm :tummenupp
Sitter som en smäck, kostade 1700 inkl frakt från LIDS

IMG_3610.jpg IMG_3609.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...