"Det här köpte jag idag!"-tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns bra piratgrejjer till GoPro på Aliexpress. Jag köpte "allt" inkl en förvaringsväska för 2-300 inkl frakt.
Inte använt grejjerna än, men de verkar vara av ok kvalitet.
Det var billigt, jag hittar inte länken? :va
Det jag inte det någonstans är de där fästena att ha på underarmen/handleden, har du sett sådana på länge? :5sure

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä, det är en pelarborr modell mini, för husbehov. Väger bara 11 kilo, så kan lätt flytta runt den i min lilla verkstad. En riktig maskin går loss på femsiffriga belopp och väger 50 kilo eller mycket mer.

Dyrare än en lågpris-pelarborr, men den är mindre och har en del andra användbara funktioner, så jag tror att 2k ändå är rätt så prisvärt.
Vad använder man den till? Jag kan verkligen inte komma på något, tror ingen använde den ens i Trä- och Metallslöjden. :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, när du växte upp var dom köttätande och således låsta med nyckel...
Jag tror du tänker på bandsågen. Det första jag lärde mig på träslöjden var annars att om man leker med dammsugaren så kan man av misstag suga ut hela ögat eller innerörat. :3freak

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror du tänker på bandsågen. Det första jag lärde mig på träslöjden var annars att om man leker med dammsugaren så kan man av misstag suga ut hela ögat eller innerörat. :3freak
Nejdå, vi fick aldrig använda vassare saker än sandpapper.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad använder man den till? Jag kan verkligen inte komma på något, tror ingen använde den ens i Trä- och Metallslöjden. :gnissla

Man kan tex borra raka hål med den, eller hål med grövre dimensioner..... eller många lika djupa osv :)

Just nu håller jag på att pilla ihop en sånhär med ungarna. Jag måste få dom att intressera sig för nåt annat är bara sina ipads. Det är ett gissel.

http://youtu.be/3NJ7Fr6VrPU

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Man kan tex borra raka hål med den, eller hål med grövre dimensioner..... eller många lika djupa osv :)

Just nu håller jag på att pilla ihop en sånhär med ungarna. Jag måste få dom att intressera sig för nåt annat är bara sina ipads. Det är ett gissel.

http://youtu.be/3NJ7Fr6VrPU

Finns det ingen app som simulerar en sån där istället?

:hihi

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Prissatt till 279 kr men fick den för 199 kr :)

328836.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Mitt trådlösa headset Tactic3D Wrath har pajjat så jag letade efter ett som en kompis har och är mycket nöjd med. En trådlös Logitech G930. Såg en sådan på Blocket som enligt säljare bara var ett par månader gammalt för 600 kr + 70 kr i frakt.
Nya ligger normalt på mellan 1300 kr och 1900 kr.

Klart man slängde iväg ett mail om intresse och då hände nått som jag aldrig varit med om tidigare. Jag frågade om hur han ville ha betalt. Han avböjde och skickade mig headsetet innan jag betalt. Fick hem det och det fungerade finfint, vilken jäkla bas. Sen gav han ut sitt bankkontonummer och jag betalade.

Snacka om pålitlighet :Bugar

269868-logitech-wireless-gaming-headset-g930.jpg

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det blir en hel del bilder av det. Största kortet i xD-världen.

Ja jag var tvungen att kolla upp och det var ett jäkla specifikt kort det där. Användes ju bara av 2 märken. Såg även att det inte tillverkats några kameror som använder det på ett par år heller så jag kan tänka mig att bilderna inte är jättestora.

Själv har jag blivit van vid att fota i RAW format. Då blir det bara lite mer än 100 bilder på 2 GB för varje bild landar kring 16 mb innan redigering.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Mitt trådlösa headset Tactic3D Wrath har pajjat så jag letade efter ett som en kompis har och är mycket nöjd med. En trådlös Logitech G930. Såg en sådan på Blocket som enligt säljare bara var ett par månader gammalt för 600 kr + 70 kr i frakt.
Nya ligger normalt på mellan 1300 kr och 1900 kr.

Klart man slängde iväg ett mail om intresse och då hände nått som jag aldrig varit med om tidigare. Jag frågade om hur han ville ha betalt. Han avböjde och skickade mig headsetet innan jag betalt. Fick hem det och det fungerade finfint, vilken jäkla bas. Sen gav han ut sitt bankkontonummer och jag betalade.

Snacka om pålitlighet :Bugar

269868-logitech-wireless-gaming-headset-g930.jpg

Passarej dock, de är ömtåligare än glas. Vet inget G930 som hållt mer än ett år i vänskapskretsen. Micen och huvudbygeln är sjukt ömtåliga.

Själv så gläds jag åt att både caps och tangentbord anlänt :kär
63bcd4a91d.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Passarej dock, de är ömtåligare än glas. Vet inget G930 som hållt mer än ett år i vänskapskretsen. Micen och huvudbygeln är sjukt ömtåliga.

Själv så gläds jag åt att både caps och tangentbord anlänt :kär
View attachment 415938

Får hoppas att headsetet håller. Med mjukvaran kan man morpha rösten och låta som en smurf tex.
Mitt nyinköpta tangentbord lyser skönt rött, passar bra då musen och datorn lyser rött.
Gick på 399 kr på Claes Ohlson.

9181894869022.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ja jag var tvungen att kolla upp och det var ett jäkla specifikt kort det där. Användes ju bara av 2 märken. Såg även att det inte tillverkats några kameror som använder det på ett par år heller så jag kan tänka mig att bilderna inte är jättestora.

Själv har jag blivit van vid att fota i RAW format. Då blir det bara lite mer än 100 bilder på 2 GB för varje bild landar kring 16 mb innan redigering.

Det stämmer, Olympus och Fuji.
Jag kan ta 1360 bilder med högsta upplösningen.
Provade ta en bild med den inställningen och den blev 1,46 Mb stor.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring