Ni är trasiga.
Tvättmaskin lär bli trasig av allt lego ju
Ni är trasiga.
Tvättmaskin lär bli trasig av allt lego ju
Nä, det plockar man lätt ut ur rensluckan sen.
Tvätta inte skarvhylsor till koppartråd i tvättmaskinen heller. De sätter dig i pumpen och så blir det värdens service av maslinen för att få bort dem... Jag behövde till och med vinkelslipen för att få ut hylsorna
Haha. För att kapa hylsorna eller för att dela maskinen i två?
Hemmamoln från den stora elektroniknasaren.View attachment 416866
Berätta mer! Hur funkar den där?
Det är en hårddisk som funkar som ett moln.
Istället för att ha exempelvis en dropbox till dina filer lägger man filerna på den egna hårddisken. Åtkomst från alla datorer, telefoner, plattor överalltifrån. Man kan ha så att telefonen automatiskt säkerhetskopierar sina filer mot maskinen så fort man gjort någon förändring, exempelvis tagit ett foto.
Den stora fördelen mot en traditionell molntjänst är att den fysiska lagringen av mina privata bilder och filer sker hemma hos mig själv.
Personligen är jag inte speciellt intresserad av att mina 15 år med digitalkamera hamnar på en server där jag själv inte har ansvaret för dem.
Jag har en likadan disk här hemma för samma funktion men den strular konstant
Nu kommer jag inte in på den för andra gången och jag vettefan hur jag gjorde för att lösa det förra gången men det får väl bli en ominstallation på nätverket eller dylikt.
Men när den väl fungerar så är den perfekt...
Vad blev det för kamera den här gången? Visst hade/har du en RX100? Vill minnas att du tyckte att den var grym i ett inlägg i någon tråd. Kanske rent av den här.
Alternativet hade varit en systemkamera + gluggar för en kostnad av 15-20k, men jag är bara en glad amatör, och jag har ingen lust att släpa på objektiv.
Kan nog vara en klok insikt du gjort om du vet med dig att en systemkamera hade legat och samlat damm. Själv köpte jag en Fujii X100 för något år sedan och visst saknar man en zoom ibland. Har gått i tankarna att köpa en systemkamera men har inte haft det tillräckligt högt på prioriteringslistan än så länge.
Kollade på den kameratypen också. Även om den är mindre än en vanlig DSLR så är de fortfarande inte små, och man behöver dessutom förmodligen komplettera med fler objektiv...
RX10 är större, men den har "allt" iom den där gluggen. RX10 i kombo med den lilla RX100:an blir perfekt.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|