"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
haha såklart, tack! Återkom gärna med en liten recension om vad du tyckte. Här eller via PM skulle uppskattas. :tummenupp

Jag har satt upp det i trädgården mest för att testa, verkar sjyst! Väldigt enkelt och snabbt att sätta upp, själva tältet är ju i ett stycke (inget separat inner och yttertält utan bara ett lager) och fästs i marken med sex spikar och och hålls uppe med två pinnar... Huvudsaken för mig var ju att det skulle vara litet och kompakt, och det är det verkligen! Nerpackat är det stort som ett mjölpaket i princip, väger under ett kg. Det enda jag är lite skeptisk mot är vattentåligheten, 1000 mm vattenpelare är ju inte mycket om man frågar de som kan det här med tält och camping... Men jag har impregnerat det med spray från biltema så jag hoppas att det ska funka :)

Och det är verkligen inget tvåmannatält :D Mer av ett rymligt enmanna :D

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Gammal 750
Jag har satt upp det i trädgården mest för att testa, verkar sjyst! Väldigt enkelt och snabbt att sätta upp, själva tältet är ju i ett stycke (inget separat inner och yttertält utan bara ett lager) och fästs i marken med sex spikar och och hålls uppe med två pinnar... Huvudsaken för mig var ju att det skulle vara litet och kompakt, och det är det verkligen! Nerpackat är det stort som ett mjölpaket i princip, väger under ett kg. Det enda jag är lite skeptisk mot är vattentåligheten, 1000 mm vattenpelare är ju inte mycket om man frågar de som kan det här med tält och camping... Men jag har impregnerat det med spray från biltema så jag hoppas att det ska funka :)

Och det är verkligen inget tvåmannatält :D Mer av ett rymligt enmanna :D

Gulders! Tack och bock för det! :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gulders! Tack och bock för det! :)

No probs! Återkommer med ett utlåtande när jag väl sovit i det! :)

Hade ju varit sjyst om det kom lite regn (fan inte ofta man längtar efter regn :D ) Så man fick testa tåligheten ordentligt... Det är lite halvblåsigt idag och det fladdrar en del i tyget då det är svårt att få riktigt ordentlig spänn på en sån här konstruktion, så det är lätt att man kommer åt duken inifrån och då läcker det ju gärna igenom... men man vet ju inte förrän man testat! Jag betalade ju nära 500kr inklusive expressfrakten så jag hoppas ju inte att det är alltför otätt... Men det visar sig, återkommer med mer detaljer när jag har dem! :)

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Någon hota om något musikskrälle på tv'n i afton... Jag kontrade att de i sådant fall får bli en utomhusaktivet med sprit :tummenupp

20160514-163455.jpg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Handpenning erlagd på en Porsche Boxster S (986). Får helt enkelt backa upp råd jag själv gett andra om en prisvärd sportbil.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Handpenning erlagd på en Porsche Boxster S (986). Får helt enkelt backa upp råd jag själv gett andra om en prisvärd sportbil.

Mycket bil för pengarna känns det som och det är en modell som bara har blivit bättre och bättre vilket inte stämmer på alla andra inom koncernen...

Från att ha varit frisörskebilen nummer ett så skulle nog inte ens Hulk Hogan skämmas över att köra en sådan. Fast han borde skämmas av andra skäl :bandana

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Mycket bil för pengarna känns det som och det är en modell som bara har blivit bättre och bättre vilket inte stämmer på alla andra inom koncernen...

Från att ha varit frisörskebilen nummer ett så skulle nog inte ens Hulk Hogan skämmas över att köra en sådan. Fast han borde skämmas av andra skäl :bandana

När bilarna var nya hade jag andra förväntningar än vad jag har idag. Mittmotor, en ylande boxermotor och ett fint chassi för samma pengar som en begagnad mellanklassbil. Svårt att ignorera.

Ryktet om hårfrisörsbil kan vara till en fördel. Få tittar två gånger på en Boxster från första generationen idag. Är man ute efter en bil med körglädje där man inte tycker att det senaste nödvändigtvis är det bästa. Då behöver man inte leta mycket längre. Gäller bara att hitta ett exemplar som känns fräscht. Att ha ett exemplar som inte känns tight och fint förtar hela känslan med en bil som Boxstern. Där kan man nog ha mer överseende om det vore en annan typ av bil. En nerkörd Porsche är inget att köra runt i oavsett modell. Man kommer antagligen att få lägga lite extra pengar på att hålla bilen i skick, men det kan det vara värt.

Än är affären inte riktigt i hamn dock. Men jag tror att det ska lösa sig rätt smidigt.

Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
image.jpg

Monarped 1956 köpt över telefon igår. Har inte varit och hämtat den ännu, men det blir ett trevligt sommarpyssel.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
View attachment 430026

Ett smidigt litet tält att ha när jag åker iväg med hojen :) Väldigt enkelt på alla sätt och vis och troligen inte särskilt beständigt mot väder och vind egentligen, men förhoppningsvis tillräckligt för att sommarcampa med. Och poängen med det här tältet var ju just dess litenhet och enkelhet. nerpackat tar hela paketet bara upp någon liters volym och väger mindre än ett kg. En tältduk, två pinnar och sex spikar, det är allt :)
Gör som Ivan Boring och sov under motorcykeln. Det tydligen "friskt och härligt":fyllisar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men en fingervisning kan ju vara att den ligger hur stabilt som helst på vägen rakt fram i 120 km/h när det blåser satan sidvind. Så den är nog inte det kvickaste i kurvorna. Men vilken jävla maskin!!! :kär

Blev väl mest sugen när jag fick inspiration att åka touring och min gamla kawa visade sig olämplig för ändamålet. Men man vill ju ändå kunna krama kurvor på småvägarna, även när man åker lite längre.
Rullat långt om man får fråga?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping