"Det här köpte jag idag!"-tråden

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Nja, min fråga var mer jämförbar med; Varför stå och titta på när någon annan slangar? :va

Haha att det ALLTID ska bli sån debatt när någon snackar fotboll och någon som älskar att se fotboll och härja på läktaren. Det går inte att förklara mer än att det är adrenalin och ett jävla tryck och enorm gemenskap + att man träffar gamla bekanta minst 1 gång per vecka. Lite som att förklara varför man gillar motorsport till nån som inte är intresserad. Det går knappt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
;
15-371_xl_1.jpg


En sån blev det idag, så jag kan lyfta mitt förra inköp :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
5ff023a83790e4c872fd7d92f3160741.jpg


Bildkvalité över förväntan. Får försöka klippa ihop något snyggt när vädret blir bättre.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
"Det här köpte jag idag!"-tråden

Oj, jäklar! Ändå håller jag på lite med RC, dock inte drones eller flyg överlag men hade aldrig kunnat gissa det var en sån! Coolt

Fantastiskt lättflugen faktiskt, men det gäller att ha tungan i rätt mun när man ska flyga, sköta kameran, och vara kreativ på en gång...

Än så länge har det bara blivit lite filmat här i området där jag bor, men hoppas få med den på nästa bandag och under några resor senare i vår.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Fantastiskt lättflugen faktiskt, men det gäller att ha tungan i rätt mun när man ska flyga, sköta kameran, och vara kreativ på en gång...

Än så länge har det bara blivit lite filmat här i området där jag bor, men hoppas få med den på nästa bandag och under några resor senare i vår.

Härligt! Har själv suttit och fnulat på att ta en hojsemester igen och då leka runt med en drönare där man behagar att stanna, för att dokumentera det men upplever och ser. Det kommer bli en fet semester för dig :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Gått och tänkt på att säsongen snart är slut så jag bokade en flygstol, hyrbil och hotell - en skidresa helt enkelt. Avgång redan i morgon. Bara att packa väskan! Hoppas på bra snö.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Gått och tänkt på att säsongen snart är slut så jag bokade en flygstol, hyrbil och hotell - en skidresa helt enkelt. Avgång redan i morgon. Bara att packa väskan! Hoppas på bra snö.

Vilken skidort har du tagit sikte på?

Hoppas du får njuta av folkfria pister och underbar pudersnö offpist :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vilken skidort har du tagit sikte på?

Hoppas du får njuta av folkfria pister och underbar pudersnö offpist :)

Det blir italien och Cervinia den här gången. Gärna folkfria pister och så klart mycket pudersnö :D

Så här sent på säsongen har jag inga större förväntningar. Vet att det är snö, men har faktiskt inte kollat in prognoserna. Det bör vara ok på förmiddagarna och sedan slask på eftermiddagarna. Man får utnyttja förmiddagarna väl och ta en sen lunch. Det är planen.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Härligt! Har själv suttit och fnulat på att ta en hojsemester igen och då leka runt med en drönare där man behagar att stanna, för att dokumentera det men upplever och ser. Det kommer bli en fet semester för dig :)

Tyvärr inte semester, men har turen att resa mycket i Asien i jobbet, så hoppas på att få till några bra bilder/videos.

Skulle jag ta med en drönare på hojresa så passar denna bra då den tar lite plats och har en bra hastighet så den hänger med i follow mode.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tyvärr inte semester, men har turen att resa mycket i Asien i jobbet, så hoppas på att få till några bra bilder/videos.

Skulle jag ta med en drönare på hojresa så passar denna bra då den tar lite plats och har en bra hastighet så den hänger med i follow mode.

Härligt! Lägg gärna upp lite videos från Japan. skulle vara intressant! :yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
img-5.png




OnePlus 3T Midnight Black (Limited)

High-End specs och 128 Gb för 4795 kr :)
Blir min första Android-mobil, tidigare haft iPhone i en herrans massa år, upp till en 5S som jag har idag. Under några få år även haft en Nokia Lumia 920 som jag var väldigt nöjd med men råkade bada med (max tre sekunder i vattnet, men den stendog, varken ugnen eller en påse med ris kunde rädda den haha).
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
img-5.png




OnePlus 3T Midnight Black (Limited)

High-End specs och 128 Gb för 4795 kr :)
Blir min första Android-mobil, tidigare haft iPhone i en herrans massa år, upp till en 5S som jag har idag. Under några få år även haft en Nokia Lumia 920 som jag var väldigt nöjd med men råkade bada med (max tre sekunder i vattnet, men den stendog, varken ugnen eller en påse med ris kunde rädda den haha).
Cool,funderar på en sån själv, har hoppat av Apple-tåget efter nio år i fängelse.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nästan lite ironiskt att Samsung officiellt släppte sin Galaxy S8 idag.
Allt är lite bättre på den, men inte så konstigt med det, OnePlus 3(T) är 9-10 månader gammal.
Och framförallt, en S8 kostar 8000-10.000 kr, medan en OnePlus 3(T) kostar 4400-4800 kr...

Så även om en S8 (eller en iPhone 7+ eller iPhone 8 när den kommer) så är valutan för pengarna med en OnePlus helt underbart och överlägset :)
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Nästan lite ironiskt att Samsung officiellt släppte sin Galaxy S8 idag.
Allt är lite bättre på den, men inte så konstigt med det, OnePlus 3(T) är 9-10 månader gammal.
Och framförallt, en S8 kostar 8000-10.000 kr, medan en OnePlus 3(T) kostar 4400-4800 kr...

Så även om en S8 (eller en iPhone 7+ eller iPhone 8 när den kommer) så är valutan för pengarna med en OnePlus helt underbart och överlägset :)
Heltklart

Helt klart, jag tror konsumenterna börjar bli less på prishysterin på flaggskepp.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag köpte OnePlus One, riktigt tidigt dessutom, jag tror jag gav under 3000:- inklusive frakt och ett extraskal.

Den känns fortfarande inte gammal och omodern, och har sjukt bra batteritid.

Innan dess hade jag HTC och Samsung Note, och hade tänkt köpa nästa Note, men den blev försenad, så jag tänkte jag köper något billigt så länge.

Nackdelen är att jag som köpte en tidig modell med Cyanogen på (och vägrar byta till OnePlus eget OS) förmodligen inte får några fler uppdateringar av OS.

Det går ju att klydda manuellt, men jag skiter väl i dom senaste finesserna den tid telefonen har kvar i livet.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Jag köpte OnePlus One, riktigt tidigt dessutom, jag tror jag gav under 3000:- inklusive frakt och ett extraskal.

Den känns fortfarande inte gammal och omodern, och har sjukt bra batteritid.

Innan dess hade jag HTC och Samsung Note, och hade tänkt köpa nästa Note, men den blev försenad, så jag tänkte jag köper något billigt så länge.

Nackdelen är att jag som köpte en tidig modell med Cyanogen på (och vägrar byta till OnePlus eget OS) förmodligen inte får några fler uppdateringar av OS.

Det går ju att klydda manuellt, men jag skiter väl i dom senaste finesserna den tid telefonen har kvar i livet.
Vad

Vad saknar den förutom trådlös laddning och dubbla högtalare tycker du?
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top