Sneglat på ett sånt länge men aldrig kommit till skott :O sjukt snyggt, hoppas det är lika kvalitativt och funktionellt som de ser bra ut
?
Riktigt nöjd faktiskt, började med att jag satt o slösurfa häromveckan och ramla in på en rea där denna såldes. Första gången jag såg det men efter att Youtube klargjort att det är badass och det faktum att rean höll på att ticka ut slog jag till.
Snabb leverans senare satt jag och kände mig nöjd.. men vänta nu, de flesta verktyg är ju tum? Vad i flåklypa ska man ha en u-landsstandard till påarmen, bli hjälparbetare eller?
Metrisk modell finns konstaterar jag, varför saluför dom denna modell i Svedala? Efter en mejlkonversation där jag frågade vad deras inköpare druckit fick jag förklarat för mig att den metriska precis släppts och att de inte fått in den ännu. Returen gick smärtfritt och jag behövde inte betala någon frakt.
Marko i muminland kunde dock leverera den metriska på studs, lovade även att laseringravering inte skulle påverka leveranstiden så jag valde att märka upp det, lite.
Kvalitén känns trovärdig med lagom tyngd, storleken justeras med antal länkar och den som det står Leatherman på är en halv länk till storleken så det är med den precisionen det går att ändra storlek. Jag fick minska med 11/2 länk vilket är perfekt då det bara är en länk med odugliga verktyg =) Länkarna går dock att köpa separat så det går utmärkt att bygga efter behag. Tycker armbandet sträckte lite på sig i början men det är robust så det kan lika gärna vara inbillning.
25 års garanti är inget dåligt betyg det heller, det enda jag kan tänka mig ger sig med åren är själva snäpplåset.. kanske.