MickeZX7R
Posör
En Kawa till, verkar det som..
Min första sportis hoj
Min första sportis hoj
Najs.Jag skulle ju inte ha fler projekt Nåja, ibland blir det som det blir. Den här damen är nu mitt ansvar att försöka rusta upp och göra sjöduglig
View attachment 445216
Najs.
Behöver du ny motor i den där så har du väl en liggande?
Ballhetsfaktorn hade dock varit enorm om du utrustade din båt med en liggande stjärnmotor kopplad till ett voith-sneideraggregat.Det vore fan något, fiskebåt med stjärnmotor
Men nej, Penta marindieseln som sitter i nu (MD50A på dryga fem liter och 75hk) startar hur fint och helst och spinner som en liten katt. Dock behöver jag byta två impellrar i kylsystemet innan hon är körbar, Plus skrapa rent botten/propeller, montera rodret, se över hydraulstyrningen... Men körbar borde jag kunna få henne hyfsat fort. Sen börjar det "roliga", hitta och byta ut ruttet trä, slipa, lacka, måla, tvätta och göra snyggt
Ballhetsfaktorn hade dock varit enorm om du utrustade din båt med en liggande stjärnmotor kopplad till ett voith-sneideraggregat.
Ser nästan nytvättat ut jämförelsevis.Vattenslang á 50m men så skulle det tydligen vara fyra grader under imorgon bitti så då kanske det inte är optimalt att blåsa av båten ikväll, ursäktar mig med det i.a.f...
Men imorrn då jävlar ska dom väck, sänkte farten med 4 knop så snart hinner kanotplaskarna ifatt när jag övat svall
Fi sablarns, där ligger man i lä =) Med rotojet flög dom som käglor i vilket fall, tur att gammal gelcoat är hårdare än sten men bottenfärgen flydde på sina ställen. Men men blir något dugligare till 2019 som sagt.
Bara att fråga Dieselåsa vilken färg du ska ha
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |