Det är nu två veckor sedan den kom på plats i garaget men annat har kommit emellan.
Nåja nu testad, provkörd med nya Metzeler M7RR fram och bak på en Yamaha MT-09.
Erfarenheter av U-206 från Verktygsboden:
Ta av gamla däcket går som smort,
trycka loss det från fälgen, smörja däck och fälg med däckpasta, montera fälgen på maskinen, lägga upp däcket på verktyget med däckjärnet och så åker första sidan av gamla däcket över fälgkanten när man kör maskinen. Ett tag med däckjärnet för lägga andra sidan av däcket på verktyget, köra maskinen och däcket av.
Montera nytt däck, givetvis smort precis som fälgen,
Första sidan av däcket åker lätt över fälgkanten.
Man trycker ner halva däcket till mitten av fälgen och låter maskinen kränga resten av däcket över fälgkanten.
Andra sidan fodrar att man trycker ner motstående sida till "verktyget" till mitten av fälgen för det ska gå lätt.
Vilket var väldigt jobbigt med bakdäcket. Vi var två som tryckte och det behövdes.
Framdäcket satte jag däckvärmare på innan vi tog framhjulet från hojen.
Och med varmt och mjukt däck, var det lätt trycka till däckets motstående sida till verktyget så U-206 kunde lätt kränga också andra sidan av däcket över fälgkanten.
Maskinen kom med DHL men för att få den på rätt plats i garaget var det praktiskt med den pallyftare jag fått låna. För fraktvikten var tror jag 195 kg.