My Precious
Igår åkte jag med släp till en farbror som skulle sälja sin gamla mc.
Nu var han pensionär men när han var i 50-årsåldern hade han köpt en ny cykel för att pendla till jobbet med.
Han hade haft 1,5 mil till jobbet och han körde bara när det var ljust (dvs sommartid) och bara när det var fint väder.
Via telefon hade jag frågat honom om skicket och han berättade då om slitaget som kommit på ramen ovan ena fotpinnen, "troligen skon som skavt där"...
Jo
När jag kom fram och fick se cykeln hade jag inte mage att pruta, betalade fullt pris (DET är ovanligt för en snålänning!) och rullade upp den på släpen.
Ikväll har jag varit i garaget och kollat... och jag får nog tyvärr inse att jag måste köpa en annan gruscykel, denna är alldeles för fin för att dra ut i smutsen.
Att lägga ut en bild är onödigt, det är en gul DR650 och internet dräller av bilder på dessa
För ja, min är precis lik fin och ny som de på bilderna.
Förbannade helvete
Nej nej nej upp med bild NU!!!
Jag har en öppen släp... och även om det där uppe var solsken och torra vägar så avslöjade min smutsiga bil vädret söderut.
"Men pöjk, innan du är hemma kanske den blivit blöt??"
Där tyckte jag lite synd om pensionären...
Jag röstar på brother.
Partisk då jag har en skrivare som är 15+ år gammal och tuffar på som tåget. Misshandlad i en servicebil utan skydd runt merparten av sitt liv.
Tuono 1100
För en dialog med åf om att det var trist med trassel vid femte utskriften p.g.a. deras egna påhitt, får se om det leder till något bra.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|