Diskmaskinshelvetet jag siktat mig in på har typ varit restad i 2 månader men så för några dagar sen börja den ploppa upp lite här o var i landet för att försvinna lika fort. Igår stod det 18st i lager så jag tog en funderare på att det kanske var värt ett försök. Imorse stod det 3st i lager och det gick således inte att reservera p.g.a. lågt antal, fast jag välkommen till Gävle 16 mil bort om jag prompt ville boka en.
Kula.
Dom öppnade kl 10 så jag for iväg i tid (fast en dag försent..) för att kunna hänga på låset.
Ställde mig på proffsparkeringen, tror jag.
Stod där närmare en halvtimme, hände väl inte så mycket men kunde roa mig med att kolla på när dom hacka asfalt och plogade längs fasaden utan att krossa någon ruta.. men fort gick det inte.
Oh en skruv, gratis man tackar.
Bokstavligen först in..
-Hej hylla 58 är det till vänster eller höger?
-Där borta till vänster pekade hon som öppnat.
Ingen tid för vagn, först saldo.. orka!
Tomt och tomt, knallar runt i hopp om magiska ting som man gör vid dessa tillfällen. Går bort till någon servicedisk jag passerat på vägen in, där hänger någon trött hantverkare över en vagn och disken..
-Ja o så tänkte jag beställa en bänkskiva av dig.
Ger upp och tar ett sista varv.
-Harkel, hej vad letar du efter? en tvärhand Maradona dyker upp från ingenstans.
-Hej, ja den där stod det 3st i lager, först in men det gick åt helvete..
-Jaha, dom står här borta också.. 13st informera han efter att ha tittat i handdatorn.
-!?
-Tack tack, då hämtar jag vagn.
Ska inte klaga på saldofel åt rätt håll men om dom nu ska fronta en maskin måste dom ställa där då och inte ett käft i facket som saldot pekar på.. i en annan gång? Är väl inte alltför många som fönstershoppar omkring på ett hämta själv lager?