"Det här köpte jag idag!"-tråden

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vincent-SA-31-35012_26906.jpeg

Fan kunde inte hålla mej så det blev en rörhybrid förförstärkare i klass A.

Fuck audiofilistiskt intresse är beroende framkallande???

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan kunde inte hålla mej så det blev en rörhybrid förförstärkare i klass A.

Fuck audiofilistiskt intresse är beroende framkallande???

En bekant köpte ljudsystem för 20 tusen kronor i slutet på 80talet.

En annan bekant sa (efter waay to many Öl) "hur många timmar måste du sitta ensammen i din stol perfekt placerad i rummet för att lyssna på ditt ljudsystem för att det ska vara värt det?"

Han sa sedan "Jag mår gött i ett par dagar av en rejäl avsugning, jag kan köpa jävligt många avsugningar för dom pengarna"

Killen sålde sitt ljudsystem, vad han gjorde med pengarna är det ingen som vet...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
En bekant köpte ljudsystem för 20 tusen kronor i slutet på 80talet.
En lokal kuf (IQ <70) ärvde föräldrar och gård på 80-talet köpte Krell för över 200,000 och Stax elektrostatiska högtalare för liknande. Han kom bärandes på en sprillans ny CD-spelare i 50,000-klassen där han tyckte att jag skulle byta OP-amp'ar till bättre sort. Nix, njet, no, nej. Galenpanna!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nu är ju inte vinsent på lååååånga vägar så dyrt som krell mctorsk dynaaudio osv osv.

Men vinsent låter väldigt varmt pga rör delen. Bägge två de o kostade mindre än vad mt09 fälg bytet på thunderacen kostade.. Men bra ljud är trevligt har en bekant med som Anders säger ca 500,000++ 2 gånger 1,25 kwa i 8 ohm mctoch absolut största monoblock.

Anders har dyrare kamaxlar i banditen?
O avsugning vetefan om det är värt duschen efteråt?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Är dom ihålliga. Nån sa när jag körde amerikanskt att dom banta på alla möjliga sätt?
Nix, homogena som originalet. Att lätta interna prylar i motorn är inte värt det om man nu inte tävlar extremt och behöver de sista hästkrafterna genom ökat varvtal. Kolvar är ju populärt att byta, men det är ju så att gjutna originalkolvar håller lägre än smidda - så länge man inte plågar sin motor.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
2019 Suzuki har tydligen.
Detaljarbetet började med borrning och slag på 76 mm x 55,1 mm och 999,8 cm³ slagvolym. Följt av ett nytt ventilsystem utvecklat i MotoGP, med tunnare väggar, ihåliga kamaxlar som arbetar lättare, vipparmar med F1-design. Varje vipparm är 6 gram lättare än en konventionell vipparm (10 gram vs. 16 gram), och eftersom varje vipparm svänger på en fast axel, är dess rörliga massa bara 3 gram.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
2019 Suzuki har tydligen.
Detaljarbetet började med borrning och slag på 76 mm x 55,1 mm och 999,8 cm³ slagvolym. Följt av ett nytt ventilsystem utvecklat i MotoGP, med tunnare väggar, ihåliga kamaxlar som arbetar lättare, vipparmar med F1-design. Varje vipparm är 6 gram lättare än en konventionell vipparm (10 gram vs. 16 gram), och eftersom varje vipparm svänger på en fast axel, är dess rörliga massa bara 3 gram.
Ofan 2019 det har min thunderace från 1997 o dessutom inga utrymmeskrävande vippor. Det går framåt i motor ranchen liknar ju en B18 från 60 talet

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Min gamla z900 från -77 hade inte heller några vippor, inte heller min nuvarande GPz1100b1 från -81.

//alltid värst i klubben för onödigt vetande a.k.a. Mezzerwisser Lindeman
Hur kan du kalla något som då minst funnits sedan 77 och nu kallas moto gp teknik sedan 2019 av suzuki för onödigt vetande.. Bara för att du nu precis som jag vet detta så kan det ju finnas en del personer som inte har en aning om detta utan tror att just deras Suzuki är unik one of kinde en bes moto gp hoj o vill ha 500, 000 för den på blocket o då måste vi ju kommentera detta i blocket tråden.

Du kommer bli en fin fin grinig pensionär som sitter på lokala fiket o gnäller on hur bra allt var förr.

?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hur kan du kalla något som då minst funnits sedan 77 och nu kallas moto gp teknik sedan 2019 av suzuki för onödigt vetande.. Bara för att du nu precis som jag vet detta så kan det ju finnas en del personer som inte har en aning om detta utan tror att just deras Suzuki är unik one of kinde en bes moto gp hoj o vill ha 500, 000 för den på blocket o då måste vi ju kommentera detta i blocket tråden.

Du kommer bli en fin fin grinig pensionär som sitter på lokala fiket o gnäller on hur bra allt var förr.

?
Nu var det ju ihåliga kamaxlar jag var ute å fråga om.
Du har rätt. Jag är en grinig pensionär redan fast jag har över ett år till 65.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Beställt några tools..

Sägs vara djävulusiskt grep i den där

IM0024023.jpg

Finns väl en miljon varianter men denna kanske håller måttet, också

0037569_wera-bitsskruvmejselsats-kk20-tf1_550.jpeg

Kan inte hävda senaste nytt eftersom det tagit år innan jag tillslut bestämt mig för att dessa är de bästa pengar kan köpa och värda ockerpriset, typ, 11st nycklar blev det

joker_set_switch_11_bild2.jpg

Vorteil_Joker_Switch_Umschalten.jpg
Joker_Vorteil_gekroepfte_ringseite.jpg

Joker_Vorteil1_Haltefunktion_vertikal.jpg

Joker_Vorteil2_Endanschlag.jpg

Joker_Vorteil3_Doppelsechskantgeometrie_und_extrem_harte_Zaehne_vermindern_das_Wegrutschrisiko.jpg

feinverzahnung_joker_switch.jpg

Take_it_easy_Aussensechskant_grau.jpg

a663e7dd08044856bc8c9eb8e1d9e0ea.jpg

6001_joker_switch_11_set_1.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras