"Det här köpte jag idag!"-tråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ta inga dickpicks i närheten av dom hängslena, det blir lätt oimponerande...

En kompis har en fiskelinjal du kan få låna till det, centimetrarna är bara 0.6cm? på den, och det går bara 8cm på varje dm
Någonting är galet med matematiken. :fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var inne på PRO Bike å skulle köpa skruvar till kåpan. Han försvann en lång stund till verkstaden.
Kom tillbaka å sa dom var gratis å sa lycka till med din mc?

Bra människor är bra människor var än dom jobbar!

Jag behövde ett backspegelglas till en bil, men skulle inte hinna få det innan besiktning, så jag åkte till en glasmästare och var beredd att få betala ganska dyrt för det, han kollade i skräpbingen och hittade en bit som skulle räcka, skar ut det grovt, kollade att det passade, kletade på något kitt på baksidan och gick ut och tryckte fast det och tejpade det så att det skulle sitta medans det torkade.

När jag skulle betala sa han bara "får du igenom den där rostholken så får du bjuda på en påse bullar, det var nog det mest omväxlande jobbet jag fick göra idag"
Jag fick bjuda på bullar, och rulltårta och ett par kakburkar för framtida bruk, det var det värt.

Hans lagning höll längre än resten av bilen som bara höll ett par år till i min ägo.

Passformen var inte helt 100, men kittkletet fyllde ut kanterna så det såg ganska bra ut.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Bra människor är bra människor var än dom jobbar!

Jag behövde ett backspegelglas till en bil, men skulle inte hinna få det innan besiktning, så jag åkte till en glasmästare och var beredd att få betala ganska dyrt för det, han kollade i skräpbingen och hittade en bit som skulle räcka, skar ut det grovt, kollade att det passade, kletade på något kitt på baksidan och gick ut och tryckte fast det och tejpade det så att det skulle sitta medans det torkade.

När jag skulle betala sa han bara "får du igenom den där rostholken så får du bjuda på en påse bullar, det var nog det mest omväxlande jobbet jag fick göra idag"
Jag fick bjuda på bullar, och rulltårta och ett par kakburkar för framtida bruk, det var det värt.

Hans lagning höll längre än resten av bilen som bara höll ett par år till i min ägo.

Passformen var inte helt 100, men kittkletet fyllde ut kanterna så det såg ganska bra ut.
Ja kul när folk är snälla. Det händer inte varje dag❤️

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ny korthållare, snabb leverans vare oxå.

20220408-171121.jpg

20220408-171341.jpg

20220408-171815.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vad hände med den första då tro? Var inget större fel på min no. 1 = den svarta som jag fick i present för en bunt år sedan men den är inte mint förstås =)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka