"Det här köpte jag idag!"-tråden

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ny korthållare, snabb leverans vare oxå.

20220408-171121.jpg

20220408-171341.jpg

20220408-171815.jpg
Länk?

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Ktm 790 adventure
Idag blev det detta till 790'n.

Bifogat

• PHO_PP_NMON_61900945000-RallyPack-_#SALL_#AWSG_#V1.jpg
    PHO_PP_NMON_61900945000-RallyPack-_#SALL_#AWSG_#V1.jpg
    139.7 KB · Visningar: 20

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ni vet det där hojrelaterade sambosnacket som verkar drabba en del en tid efter att man flyttat ihop med tjejen? Hon vill slå sig ner "på riktigt", kanske vill hon skaffa barn, mc är ju farligt farligt, familjen behöver pengarna till annat eller vad det nu kan vara... Lucious beskrev fenomenet på ett väldigt talande sätt i följande tråd:

Jag trodde min tid var inne när tjejen för en tid sedan annonserade att hon tyckte vi skulle ta "snacket om hojen"... :skrämd Till min förvåning gick snacket inte alls som jag trott!

"Babe?"
- Mm?
"Jag har tänkt på din hoj..."
- ... :skrämd *samla sig* Jaha?
"Den är jättefin och sådär, men jag sitter inte så bra på den under längre körningar... Och det är ju begränsat med packmöjligheter... Vi tänkte ju resa runt en del i sommar... Vi kanske skulle ha något mer touringaktigt?
- ... Sälja min nytrimmade softail och köpa guldvinge, är det typ kontentan av det hela?
"Nej, jag tänkte mer att vi kunde haft en Harley touring... Det finns ju en del ganska snygga modeller... Hittade denna på Blocket, en 'Electra Glide'. Det kanske vore något?"
- Men, men, men... Min båge... Jag vill inte byta bort den, och jag skulle ändå inte få ihop tillräckligt för en sjyst Electra om jag så sålde den.
"Tillsammans kanske vi har?"
- Ursäktavasadunusadu?
"Vi har ju sparat ett tag båda två"
- Ja jo, det lilla jag fått ihop räcker knappast till en touringharley...
"Mitt företag har gått ganska bra, jag kan ta ut en del vinst i år. Om jag lånar dig så lägger vi ihop våra besparingar, vad kan vi köpa då?
- ... Skämtar du? Drömmer jag? Första april? Har jag dött? Måste jag sälja Softailen?
"Haha, nej. Köpa en utöver den. Vi kan väl fundera på det? Jag vill oavsett att vi köper en touringhoj till våra planerade långresor, men jag kan inte köra den själv. Jag har ekonomin att låna dig, och du kan köra mig. Deal?"
- ... Nyp mig i armen, fort. Innan jag svimmar.

Två månader senare har vi idag köpt vår drömtourer, en 2019 års FLHTK Ultra Limited med 700 mil på mätaren och allt lullull man kan önska sig. Och även om jag är skuldsatt för livet så är jag glad, och hon är skitnöjd som tycker att "Nu slipper du inte ifrån mig hur gärna du än skulle vilja för då tar jag din hoj" :hihi Inte en chans att jag släpper dig, underbara kvinna :krama

Detta är vår första lilla ljusglimt i en tid av dysterheter, tvister och annat mörker, något positivt i all övrig misär. För en gångs skull har vi båda känt oss riktigt nöjda och glada med tillvaron och kunnat fokusera på något annat än allt tråkigt skit. Bara det gör att det känns värt det. Även om den kostade en fin slant... :skrämd

20220422_145819.JPG
20220422_150253.JPG
20220422_145825.JPG
20220422_150305.JPG
20220422_145832.JPG

Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Nu har du allt sålt dig.?
Nästa gång hon börjar ett samtal med -hörru, jag har tänkt på en sak, så spring.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har du allt sålt dig.?
Nästa gång hon börjar ett samtal med -hörru, jag har tänkt på en sak, så spring.
Jag vet :rodnar

Ja, för inte fan lär blixten slå ner två gånger på samma ställe. Denna turen har man väl max en gång i livet :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det är bara att boka in ett besök för att klippa slangarna :hihi
Sen får du ligga utav helvete, och när det inte blir något resultat får du skylla på att bläcket i pennan har torkat...
Hon har redan två sedan tidigare och vill inte ha fler, så på den biten är jag safe (hoppas jag) :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ni vet det där hojrelaterade sambosnacket som verkar drabba en del en tid efter att man flyttat ihop med tjejen? Hon vill slå sig ner "på riktigt", kanske vill hon skaffa barn, mc är ju farligt farligt, familjen behöver pengarna till annat eller vad det nu kan vara... Lucious beskrev fenomenet på ett väldigt talande sätt i följande tråd:

Jag trodde min tid var inne när tjejen för en tid sedan annonserade att hon tyckte vi skulle ta "snacket om hojen"... :skrämd Till min förvåning gick snacket inte alls som jag trott!

"Babe?"
- Mm?
"Den är jättefin och sådär, men jag sitter inte så bra på den under längre körningar... Och det är ju begränsat med packmöjligheter... Vi tänkte ju resa runt en del i sommar... Vi kanske skulle ha något mer touringaktigt?
- ... Sälja min nytrimmade softail och köpa guldvinge, är det typ kontentan av det hela?
"Nej, jag tänkte mer att vi kunde haft en Harley touring... Det finns ju en del ganska snygga modeller... Hittade denna på Blocket, en 'Electra Glide'. Det kanske vore något?"
- Men, men, men... Min båge... Jag vill inte byta bort den, och jag skulle ändå inte få ihop tillräckligt för en sjyst Electra om jag så sålde den.
- Ursäktavasadunusadu?
"Mitt företag har gått ganska bra, jag kan ta ut en del vinst i år. Om jag lånar dig så lägger vi ihop våra besparingar, vad kan vi köpa då?
- ... Skämtar du? Drömmer jag? Första april? Har jag dött? Måste jag sälja Softailen?
"Haha, nej. Köpa en utöver den. Vi kan väl fundera på det? Jag vill oavsett att vi köper en touringhoj till våra planerade långresor, men jag kan inte köra den själv. Jag har ekonomin att låna dig, och du kan köra mig. Deal?"

Två månader senare har vi idag köpt vår drömtourer, en 2019 års FLHTK Ultra Limited med 700 mil på mätaren och allt lullull man kan önska sig. Och även om jag är skuldsatt för livet så är jag glad, och hon är skitnöjd som tycker att "Nu slipper du inte ifrån mig hur gärna du än skulle vilja för då tar jag din hoj" :hihi Inte en chans att jag släpper dig, underbara kvinna :krama

Detta är vår första lilla ljusglimt i en tid av dysterheter, tvister och annat mörker, något positivt i all övrig misär. För en gångs skull har vi båda känt oss riktigt nöjda och glada med tillvaron och kunnat fokusera på något annat än allt tråkigt skit. Bara det gör att det känns värt det. Även om den kostade en fin slant... :skrämd

View attachment 471066
View attachment 471067
View attachment 471068
View attachment 471069
View attachment 471070
Jamen va fan! Grattis! Till kvinntimret! Den där får då hålla hårt i. :hihi

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

"Babe?"
- Mm?
- Ursäktavasadunusadu?

View attachment 471066
View attachment 471067
View attachment 471068
View attachment 471069
View attachment 471070
GRATTIS ! :hjarta Vilket fynd den bruden ! :hjarta Och snygg Harley ! :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka