"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag såg annars en insats ugn till grillen för just Pizza i dag, jag skrattade lite, Pizza kommer ju hem till dörren av en snubbe i orange jacka/tisha väl?

(nej, inte till mig, jag bor utanför allas utkörningsområde, jag får ha en kebabpizza i frysen i händelse av att jag vaknar bakfull)

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Var köper man en sådan? Jag gillar att göra egen pizza och den ser ut som att man kan ta det en nivå högre
Jag köpte min på Elgiganten för omkring 1900kr. är lite pyssel med den jag har då det är pellets. finns gasvarianter också för den som vill ha det enkelt.
(Ska helst vara pellets av lövträd och den är svindyr, barrträd sotar mer)
Jag såg annars en insats ugn till grillen för just Pizza i dag
Grejen med en pizzaugn är att det ska vara över 400 grader på stenen och det klarar inte en vanlig ugn. Pizzan gräddas i 20 sekunder och sen tar man ut och vrider den. total tid omkring en minut för en pizza.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Var köper man en sådan? Jag gillar att göra egen pizza och den ser ut som att man kan ta det en nivå högre
https://eu.ooni.com/?utm_gcmpgn_typ...80A9NkRvOQ03UnfEDmfsHTeBiUE-GArxoCzYsQAvD_BwE
Ooni är väl en av de mest populära varianterna! Dock så har jag som amatör insett att det är avsevärt viktigare att tillreda råvarorna korrekt än att ha en fin ugn ... :hihi Själv kör jag med 2 st pizzastenar (en på förvärmning och en för att grädda på) i vanliga ugnen på maxtemperatur+varmluft. Skillnaden mot en gaseldad Ooni är minimal. Men prylar är ju alltid kul, så kommer säkert i något skede att skaffa en vedeldad variant!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
https://eu.ooni.com/?utm_gcmpgn_typ...80A9NkRvOQ03UnfEDmfsHTeBiUE-GArxoCzYsQAvD_BwE
Ooni är väl en av de mest populära varianterna! Dock så har jag som amatör insett att det är avsevärt viktigare att tillreda råvarorna korrekt än att ha en fin ugn ... :hihi Själv kör jag med 2 st pizzastenar (en på förvärmning och en för att grädda på) i vanliga ugnen på maxtemperatur+varmluft. Skillnaden mot en gaseldad Ooni är minimal. Men prylar är ju alltid kul, så kommer säkert i något skede att skaffa en vedeldad variant!
Tycker ditt svar luktar lite "surt sa räven...":hihi Är lycklig ägare av en Ooni sedan snart 4 år (gaskonverterade ganska omgående efter inköp, pellets var segt!) och väljer den framför ugnen eller "Weberpizza" varje dag i veckan. Sedan håller jag fullt med dig om råvarorna betydelse är nog så viktig. Är nog en av mina mest välanvända "prylar", till och med frun är imponerad! "Trodde aldrig att du skulle baka så mycket pizzor när du köpte den!"

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker ditt svar luktar lite "surt sa räven...":hihi Är lycklig ägare av en Ooni sedan snart 4 år (gaskonverterade ganska omgående efter inköp, pellets var segt!) och väljer den framför ugnen eller "Weberpizza" varje dag i veckan. Sedan håller jag fullt med dig om råvarorna betydelse är nog så viktig. Är nog en av mina mest välanvända "prylar", till och med frun är imponerad! "Trodde aldrig att du skulle baka så mycket pizzor när du köpte den!"
Spännande att höra! :)
Jag köpte en Ooni koda i höstas som jag inte hunnit testa ännu.
Men nu blev man ju sugen att packa upp den vill jag lova. :fakta

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Spännande att höra! :)
Jag köpte en Ooni koda i höstas som jag inte hunnit testa ännu.
Men nu blev man ju sugen att packa upp den vill jag lova. :fakta
En sådan har jag tänkt att uppgradera till i sinom tid. Fina grejer :hihi

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Kan ju omöjligt vara så komplicerat att bygga en egen koda?
Det är nog inte alls svårt om man kan svetsa. Ett annat alternativ är ju att mura ihop en egen pizzaugn, eller klyv en tunna ställ den på tegelsten om man har bråttom, så gjorde vi en gång ute i skogen och pizzorna blev galet goda, eller så var det stämningen som gjorde den så god ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det är nog inte alls svårt om man kan svetsa. Ett annat alternativ är ju att mura ihop en egen pizzaugn, eller klyv en tunna ställ den på tegelsten om man har bråttom, så gjorde vi en gång ute i skogen och pizzorna blev galet goda, eller så var det stämningen som gjorde den så god ?
Ja för pizza i mikron gör ju ingen glad.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har tittat å en del filmer på YT där de gjuter en pizzaugn med hjälp av en pilatesboll.
Ser plättlätt ut.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Grejen med en pizzaugn är att det ska vara över 400 grader på stenen och det klarar inte en vanlig ugn. Pizzan gräddas i 20 sekunder och sen tar man ut och vrider den. total tid omkring en minut för en pizza.
Så bråttom har inte jag, inte min lokale Pizzabagare heller tydligen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
9088a9f528f501628f68ac5a003ee63d.jpg

Till hojen så gränsforsaren får återgå till jaktryggan.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Stompgrips till 690n.

Till skillnad från 701an så kommer jag slippa sätta knäna mot kraschpuckarna vid första böj efter rakan på Gelleråsen. ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
IMG_20220515_131036.jpg
Festools universal fräscharblon så jävla smart sak endast 4k+ men nu kan jag ju göra så jätte runda hål så änglar gråter?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin