En Philips Airfryer....för att jag inte har tid/lust att laga mat på vardagarna.
O jädrar i min lilla airfryerlåda vad smidigt det var att laga djupfrysta kycklingbröst utan att behöva passa en stekpanna.
En bekant till mig som är lite matlagningsgadget-glad köpte en, dom är två i hushållet, men tänkte att det är ju när man har gäster man vill briljera, så dom köpte helt enkelt det största aset dom hittade.
Än så länge är dom jäkligt nöjd med den.
Dom har ett walkin-skafferi fullt med köksgadgetar som har pensionerats för att dom tar upp för mycket plats, det är mixers och mixerstavar, elvispar, degmixers och brödmaskiner, george forman grillar, vertikalgrillar och raklettgrillar, juicers och glassmaskiner, smörgåsjärn, våffeljärn och arepamakers.
Hon har en hel hylla med olika popcornmaskiner
Hon skämtade om att när hon dör finns det en av varje för att ställa upp och göra en tidslinje över dom olika gadgetarnas uppgång och fall.
Hon hade microvågsugn innan någon annan hade det hemma och hon lagade hela måltider i den, hon hade den första sodastreamern osv.
Än så länge står Airfryern framme, men det är bara en tidsfråga innan den hamnar i museumet också.
Det lite lustiga är att dom alltid har tillbringat HELA somrarna i en stuga utan el och inte ens haft en brödrost, utan rostat sitt bröd på gasolspisen.