Blev kanske tvungen att sågnörda lite även om jag tycker att denna ligger orimligt dyrt i pris (vad annars?) men med batterier var det iaf någorlunda hyfsat i rabattsatsen.
På bild 4.0Ah men jag beställer med 2st 6.0Ah så förhoppningsvis bra knuff för vad det är =)
Vad är det då?
Monsterkedjesåg ser ni väl.. eller hatchet på engelska. Nä men en grensåg på knappa 6" som lämnar förvånansvärt fina snitt av allt att döma, hemligheten kanske ligger i att det sitter skär på varje länk istället för varannan som det inte sällan gör, tror jag. Förvisso ger jag blanka i snitten när jag kvistar, inte mycket för beskärning m.a.o. men jag tycker många gånger.. ofta att kedja är enklare/lättare och trevligare att kapa med än tigersåg. Då kan ju snittytan spela någon roll, ibland. Tror jag bara sett Festool som har någon bordskap med kedja annars för hutlösa pengar men den är naturligtvis inte helt mobil. En gammal kollega sa sig ha hittat "kapskiva" till vinkelkap med kedja men där sätter nog självbevarelsedriften stopp för egen del
3000 varv eller vad dom mäktar med känns farligt,
hugg aj! fiasko.
Vore även magiskt om den skulle fungera för lite buskröj, ni vet där en vanlig motorsåg a l l t i d skickar kedjan åt helvete men det är väl kanske inget som talar för.. hoppas.
Finns ett 10" svärd som ska passa enl. youtube fast då inte lika fiffig kedja om man inte bygger själv men även om det fungerade så tyckte jag konceptet blev lite meningslöst. Stor del i chtjaarmen är såklart att den är så liten & smidig med rätt bra knuff, kanske alla tester jag sett är med 3-4Ah så jag tror det kan bli svinbra med 6Ah. Kedjan är något dyr med tanke på men hoppas att den lilla borstlösa motorn skonar den skapligt och automatisk smörjning trots liten maskin, faktiskt.
Tyvärr hinner jag förmodligen inte testa den innan en solresa men sen jeflar =) Kollade om det kunde gå att fynda den på varmare breddgrader men inte nämnvärt och tullLotta kanske..
-Är det en motorsåg du har i packningen?
-Eh.. nja, det var såhär..
Ridå.