Skåpa iväg för en ny hårtrimmer efter att ha gett upp proffssegmentet som typ inte går att få tag på av en eller annan anledning. Oster ska väl ändå duga och läste från någon som utgav sig vara frisör och nöjd med denna. Väl framme hos Media Markthelvetet hittade jag bara en uppsliten kartong kvar på hyllan.. Kula! Jag är fan sämst att handla i butik, alltid något strul. Stövla fram till säljaren som ville vara väldigt tillmötesgående innan jag knappt hunnit ur rulltrappan.
-Ja det där är demokartongen men jag ska titta i datorn.
Kartongen hade förutom att vara uppriven några röda klibbor på sig som tydligen betydde demo.
1; Varför öppnad med våld? (kan såklart vara efterföljande klåpare men var inte på det humöret)
2; Varför ligger den öppnade kvar på hyllan när resten är buntbandade och/eller larmade?
-Eh.. står här att vi ska ha totalt 3st men jag går o kollar och ska fråga han som ansvarar för den här avdelningen.
-Ok.
-Nej det är saldofel och jag pratade med ansvarig men, ja jag kan inte ens förklara vad han menade.. riktigt.
-Kanon! Kan du se dom andra butikernas saldo mer specifikt än hemsidan?
-Javisst, ska bara knappa lite här.. City 3st, öst 6st och syd 5st med en reserverad.
Någon tyckte det var viktigt att besöka Ikea när vi ändå var i krokarna. Blev 15min parkeringen och blixtvisit för en vara som blev två, ni vet.. Jag kontrade även med gubbdagis för ett par sågskyddshandskar, klass 0 kändes inte helt trovärdigt men efter att ha kontrollerat 2 andra modeller så verkar det vara, så.
Drottninggatan var närmast och även om saldo enl. datorn inte varit så mycket värt hittills chansade jag på detta och var bra lugnt i trafiken o butiker så alltid något. Olof Palmes gata har man skrapat av asfalt på och tejpat över skyltar hej vilt. Enda vettiga som gick att utläsa var att man inte fick parkera på natten då dom gissningsvis väsnar vidare med asfalten. Men men inte ens betalt ville dom ha i.o.m. att även dom skyltarna var täckta så jag kunde nästan fulparkera på Drottninggatan.
Där var allt folk dock till höger o vänster, väl i butiken hitta jag först inte hårhyvlaren men tillslut så. Två kartonger fanns det i denna butik, den ena var det ett jack i och skramla satan när jag skaka om den lite lätt som den Ove jag blivit. Mm den andra var käft så jag blev nöjd, slanta, ingen p-bot o körde hem.. bara 5 viCktiga stopp till röstades fram =/
Tydligen något viktigt här i. Batteriet var helt urladdat men så är modellen inte särskilt ny heller, i marknadsföringen anges 1 timmes laddning för 2 timmars drift. Från helt urladdad står det dock 2 timmars laddning (?) i instruktionerna vilket stämde rätt bra + annan humbug om att batteriets fulla kapacitet fås efter ca 5 cykler.
Jaja får provköra under midsommar, tyst o fint går den i.a.f.