"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
- Själv har jag ingen somhelst erfarenhet av 3D-printers, så det blir intressant.
Hojta till om du behöver hjälp, är absolut ingen expert men har ägt ett antal olika maskiner genom åren så lite får man väl hoppas att man snappat upp vid det här laget :hihi Går att göra mycket kul med en 3D-skrivare :tummenupp

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
En riktigt fin åkgräsklippare i nyskick, 7800 SEK levereras till sommarstugan på Öland.
Tror knappt det är sant, men håller tummarna.

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Behövde en till bil så blev en Tiguan GTS. Ungarna tackade och tog den direkt.
Dock gjordes inköpet i onsdags.

Tiguan1.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
”Den fotografiska bilden” av Ulf Sjöstedt.

Fortfarande den bästa bok som skrivits om Fotografi på svenska.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tjöpte och tjöpte... Jag fick en stenålders androidtablet, en Samsung Galaxy 3, nu funderar jag på om det är lönt att kosta på den ett batteri, efter att ha legat på laddning hela natten så var den uppe i 20% batteri, efter att ha gjort en fabriksåterställning och svajpat lite så var den nere på 1%.... Med laddaren istoppad.
Den blir inte varm, så det är ju garanterat batteriet som har kajkat.

Men är en sån platta användbar i dag, eller blir man hopplöst irriterad på att den är slö?
Ett batteri kostar en tvåhunka+frakt och enligt Youtube filmerna ska det vara relativt lättbytt

Jag kan få det bytt på firma här i stan för 600, men det är den nog inte värd.

Fördelen mot det billigaste på marknaden är att den har inbyggd GPS och 4G, och det var väl närmast för GPS jag ville ha en platta.

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Tjöpte och tjöpte... Jag fick en stenålders androidtablet, en Samsung Galaxy 3, nu funderar jag på om det är lönt att kosta på den ett batteri, efter att ha legat på laddning hela natten så var den uppe i 20% batteri, efter att ha gjort en fabriksåterställning och svajpat lite så var den nere på 1%.... Med laddaren istoppad.
Den blir inte varm, så det är ju garanterat batteriet som har kajkat.

Men är en sån platta användbar i dag, eller blir man hopplöst irriterad på att den är slö?
Ett batteri kostar en tvåhunka+frakt och enligt Youtube filmerna ska det vara relativt lättbytt

Jag kan få det bytt på firma här i stan för 600, men det är den nog inte värd.

Fördelen mot det billigaste på marknaden är att den har inbyggd GPS och 4G, och det var väl närmast för GPS jag ville ha en platta.
Kan funka som GPS om den orkar med, annars ypperlig att ladda ned verkstadshandböcker o d till och ha i garaget.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan funka som GPS om den orkar med, annars ypperlig att ladda ned verkstadshandböcker o d till och ha i garaget.

Ja nog orkar den med som GPS, det har den alltid gjort och kartorna har väl inte blivit nämnvärt mera tungjobbade, sen har jag lite andra användningsområden för den också, men frågan är om den känns tokslö att använda, surfa / se video på?

Well, det är en dryg tvåhundring för att få den att snurra igen, då ser jag väl, I värsta fall får det bli filmplatta åt barnbarnen.

Det var det bästa som fanns för 10 år sedan, så frågan är hur fort tekniken har sprungit iväg.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja nog orkar den med som GPS, det har den alltid gjort och kartorna har väl inte blivit nämnvärt mera tungjobbade, sen har jag lite andra användningsområden för den också, men frågan är om den känns tokslö att använda, surfa / se video på?

Well, det är en dryg tvåhundring för att få den att snurra igen, då ser jag väl, I värsta fall får det bli filmplatta åt barnbarnen.

Det var det bästa som fanns för 10 år sedan, så frågan är hur fort tekniken har sprungit iväg.
Kör samma platta på GPS funkar utmärkt men mitt batteratteri är som nytt fortfarande.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kör samma platta på GPS funkar utmärkt men mitt batteratteri är som nytt fortfarande.

Ja, jag misstänker att den här plattan blev liggandes med antingen urladdat batteri eller tokfullt batteri, båda delarna inte så bra.
ÅAS är det ju 10 år gammalt också.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Beställde en uppsättning kläder.
5714_14_x_1.jpg
Held Rush, perforerat helställ. Komplement till mitt delade skinnställ utan perforering.

20179T7669_42C_3.jpeg
TCX RT-Race 2023. Gillade passformen på mina gamla TCX skarpt, så hoppas dessa ska sitta lika skönt.

3558321-10-fr_sp-8-v3-leather-glove.jpg
Alpinestars SP8 v3. Mina v2 satt utmärkt, så fortsätter på samma spår.

1680640655323.png
Original Shoei CNS-1 klart visir. Alltid skönt att börja en ny säsong med att se klart.

Last edited:

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Beställde en uppsättning kläder.
View attachment 482608
Held Rush, perforerat helställ. Komplement till mitt delade skinnställ utan perforering.

View attachment 482609
TCX RT-Race 2023. Gillade passformen på mina gamla TCX skarpt, så hoppas dessa ska sitta lika skönt.

View attachment 482610
Alpinestars SP8 v3. Mina v2 satt utmärkt, så fortsätter på samma spår.
Kolla sömmarna på handskarna, köpte 3 par A-star GP PRO förra året, alla sprack i sömmarna. Slutade med RST Tractech evo 4 som hållt ihop så här långt.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Kolla sömmarna på handskarna, köpte 3 par A-star GP PRO förra året, alla sprack i sömmarna. Slutade med RST Tractech evo 4 som hållt ihop så här långt.
Tack, det ska jag göra. Mina Alpinestars SP8 v2 har jag inte haft några problem på sömmarna med.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köpte vaccin mot bältros till mig och mot TBE till dottern idag.

Dyrt som skam men billigare än att vara sjuk om man har oturen att bli smittad.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En sånhär:
1680636422387.png
Ska tydligen vara en riktigt bra handkontroll, så får se hur mycket jag gillar den. Bör vara bättre än mina gamla logitech, och än min nintendo controller pro.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring