Har du gjort sönder den?
Jag har två generationer äldre Sony lurar, dom är helt underbara på att filtrera ljud, och dom påstås ha blivit bättre varje generation.
Kompisen har någon Sony som hänger runt halsen o typ snäckor i öronen 8 Tim batteritid galet bra ljud o funkar i mc hjälmen.Jag har två generationer äldre Sony lurar, dom är helt underbara på att filtrera ljud, och dom påstås ha blivit bättre varje generation.
Jag gillar dock inte att dom nya inte är hopfällbara
Menar du verkligen det eller skojar du.
Bilen skall rulla från A till B, hur den ser ut skiter jag i bara det vesäntliga funkar.
20,000 är max vad jag betalar för en bil.
Kombin gav jag 19,000 för den hade rullat 10, 000 mil nu 21,000 o inget större, billiga mil med bara olja filter o ett gäng bromsbelägg
Jag har två generationer äldre Sony lurar, dom är helt underbara på att filtrera ljud, och dom påstås ha blivit bättre varje generation.
Jag gillar dock inte att dom nya inte är hopfällbara
Har ett par XM4 som funkat i ett eller två år nu, de herpaderpade ett par gånger när de var några månader gamla och vägrade starta eller stängde av direkt, men de tog sig i nackskinnet och nu har de varit problemfria i ett år ungefär. Har för mig att jag bara pluggade i laddaren och lät dem ligga ett tag för att de skulle skärpa sig.Fick ett par XM4 som jag varit nöjd med tills dom crapa sönder, stänger av sig själva strax efter uppstart för det mesta och jag har testat typ allt. Var därav lite tveksam till denna efterföljande modell men ingen recension kom fram till att andra var bättre så det fick bli dom tillslut. Mest nöjd med att samtalskvalitén för andra änden äntligen verkar acceptabel trots lite stökig omgivning.
Däremot så hatar jag det där jävla touchinterfacet.
Och om man nu råkar lägga handen mot så tolkar den det som något kommando man inte alls vill ha. Mina aktiverar talk to speak eller vad fan det heter där det sänker volumen och stänger av ANC när man pratar, eller lite spontant när som helst när de tror att man pratar.Samma här faktiskt, jag kan höja och sänka volymen, och den där grejen med att lägga handen på kåpan för att tilfälligt lyssna på omgivningen, resten som man kunde göra tycker jag funkar sådär.
Det är jävligt svårt att svajpa tillräckligt rakt uppåt eller tillräckligt rakt fram för att den ska tolka det som ett kommando.
Lyckligtvis använder jag dom till 99% som hörselskydd, så att folk inte ska prata med mig i onödan.
Jag ser fram mot en användarrapport sen.I fredags blev det en Scorpion EXO 1400 ECO Carbon vid besök hos Flying Eagle i Växö efter jobbet. Väldigt trevliga killar dä, som förberedde sig för en eventfylld lördag med band, shower och allt vad de ordnat med. Tyvärr kunde jag inte åka dit i lördags så det fick bli i fredags, då de hade lite sänkta priser helgen till ära. Bonusen var att det var ganska lugnt efter fem när jag kom dit, så man fick väldigt bra hjälp. I lördags, med 1000 pers under dagen, misstänker jag att den personliga servicen hade blivit lidande.
View attachment 484126
Toppade detta sedan med att igår klicka hem en Cardo Freecom 2X, hade tänkt flytta över min G9 till nya hjälmen, men det känns så tråkigt att sätta dit ett gammalt, nu mer ganska slitet headset i en ny fin hjälm.
Har storebror väldigt skön hjälmI fredags blev det en Scorpion EXO 1400 ECO Carbon vid besök hos Flying Eagle i Växö efter jobbet. Väldigt trevliga killar dä, som förberedde sig för en eventfylld lördag med band, shower och allt vad de ordnat med. Tyvärr kunde jag inte åka dit i lördags så det fick bli i fredags, då de hade lite sänkta priser helgen till ära. Bonusen var att det var ganska lugnt efter fem när jag kom dit, så man fick väldigt bra hjälp. I lördags, med 1000 pers under dagen, misstänker jag att den personliga servicen hade blivit lidande.
View attachment 484126
Toppade detta sedan med att igår klicka hem en Cardo Freecom 2X, hade tänkt flytta över min G9 till nya hjälmen, men det känns så tråkigt att sätta dit ett gammalt, nu mer ganska slitet headset i en ny fin hjälm.
Påminner mig om min tidigare hemort. Hade ett riktigt otrevligt hemlöst fyllo som vandrade runt precis i mitt kvarter. Hans idé om att tigga var inte att be, utan att kräva... Om man inte ville ge honom något men ändå medgav att man hört honom genom att svara nekande på hans tilltal så blev han aggressiv. Efter ett par incidenter började jag bära rejält synliga hörlurar, utan att lyssna på något eftersom jag inte gillar att avskärma mig från omgivningen mitt bland folk och trafik etc. Trodde han att man inte hörde så lät han en vara, för han tyckte väl inte att han kunde skuldbelägga någon som bara inte råkade höra... Ibland när man passerade honom med lurarna på och blicken fixerad strax framför tåspetsarna så kunde man höra hur han muttrade "Jävla hörlurar, alla går fan med hörlurar...".Lyckligtvis använder jag dom till 99% som hörselskydd, så att folk inte ska prata med mig i onödan.
Har storebror väldigt skön hjälm
Ja, ännu bara blivit ca 15 mil med nya hjälmen, men väldigt nöjd hittills. Till helgen blir det en tur upp mot mina hemtrakter, 40 mil enkel resa ungefär, förhoppningsvis med Cardon installerad då med. Efter det tänker jag att jag kan ge ett bättre utlåtande, men tankarna just nu är att det är en tyst hjälm (kan dock bara jämföra med min AGV som var väldigt många år för gammal för att jag ska våga skriva ut tillverkningsår) och att åkandet känns mycket lugfnare med nya hjälmen. Men den gamla så började huvudet skala en del strax över 120, nu är det lugnare i 140 med nya hjälmen, än det var runt 120 med gamla. Så jag är ännu så länge väldigt nöjd med köpet. Kör den med det mörka visir som följde med hjälmen och det är lagom mörkt, för att i kombo med det nedfällbara solvisiret bli kanon när man har solen framifrån.Jag ser fram mot en användarrapport sen.
Jag funderar på att låta Scorpion leverera nästa banåkahjälm när nuvarande Shoei blivit gammal.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|