"Det här köpte jag idag!"-tråden

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ena Google Nest Audio. Impulsköp som var riktigt roligt.

"Hey Google - säg gonatt till mig klockan 22.00"

Kl. 22.00: "Klockan är tio, gonatt Micke ZX7R"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ena Google Nest Audio. Impulsköp som var riktigt roligt.

"Hey Google - säg gonatt till mig klockan 22.00"

Kl. 22.00: "Klockan är tio, gonatt Micke ZX7R"

Jag byggde en egen, en Mycroft/PiCroft, det var en jäkla massa pyssel att få den att fungera, trots att jag använde komponenter som skulle fungera bra, men till slut fungerade den.

En av ploj-grejorna man kunde göra med den var att be den om "Random laugh" eller "Random scary laugh" (den pratade inte Svenska)
Då bröt den ut i skratt lite spontant nu och då.

Jag glömde bort att jag hade aktiverat det, så när jag var uppe och pissade en natt kom det ett läskigt skratt från hörnet i vardagsrummet.

Det var inte då den slutade fungera, jag slog inte sönder den, den tog självmord lite senare genom att överhetta raspberrypi'en

Men jag insåg att jag inte hade någon användning av den, jag hade tänkt använda den för Spotify, jag fick det precis att fungera, sedan stängde spotify av den API som gjorde att den fungerade....

Byggkostnaden var långt högre än vad en Google kostar, för sämre funktion.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag byggde en egen, en Mycroft/PiCroft, det var en jäkla massa pyssel att få den att fungera, trots att jag använde komponenter som skulle fungera bra, men till slut fungerade den.

En av ploj-grejorna man kunde göra med den var att be den om "Random laugh" eller "Random scary laugh" (den pratade inte Svenska)
Då bröt den ut i skratt lite spontant nu och då.

Jag glömde bort att jag hade aktiverat det, så när jag var uppe och pissade en natt kom det ett läskigt skratt från hörnet i vardagsrummet.

Det var inte då den slutade fungera, jag slog inte sönder den, den tog självmord lite senare genom att överhetta raspberrypi'en

Men jag insåg att jag inte hade någon användning av den, jag hade tänkt använda den för Spotify, jag fick det precis att fungera, sedan stängde spotify av den API som gjorde att den fungerade....

Byggkostnaden var långt högre än vad en Google kostar, för sämre funktion.
FAst den spionerade inte på dig i vardagsrummet heller får man väl anta?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
FAst den spionerade inte på dig i vardagsrummet heller får man väl anta?

Näe, det var lite för den aspekten jag byggde den, den ska vara helt säker, koden granskas av flera oberoende personer för att säkerställa att ingen smyger in något, och den fungerar (dåligt) helt offline också. (efter att man har aktiverat den)

Den andra orsaken till att bygga en var för byggandet i sig.

Den tredje var för att använda den till att spela Spotify på, vilket alltså slutade fungera.
Så det slutade med att jag använde den som blåtandsspelare och körde spotify på mobilen.
Men det finns det smidigare lösningar för.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
20230622-134301.jpg

Hmm
20230622-134352.jpg

Verkar inte gå att ladda med usb men i övrigt känns den gedigen.
20230622-135959.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hmm
Verkar inte gå att ladda med usb men i övrigt känns den gedigen.
20230622-135959.jpg

Är ljudet i paritet med storleken, eller har dom gjort den onödigt stor enbart för att folk med micropenis ska kunna kompensera även när dom inte har sin höjda pickup med sig?

Den är ju för stor för att kunna ligga i bilen utifall-att man behöver den och den följer knappast med på MC'n eller fjällvandringen heller....

Men är ljudet i paritet med storleken kan jag ändå se en nichmarknad för den

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Är ljudet i paritet med storleken, eller har dom gjort den onödigt stor enbart för att folk med micropenis ska kunna kompensera även när dom inte har sin höjda pickup med sig?

Den är ju för stor för att kunna ligga i bilen utifall-att man behöver den och den följer knappast med på MC'n eller fjällvandringen heller....

Partyhögtalare för ex. strandhäng. JBL:s högtalare i serierna Charge/Flip brukar få bra recensioner (har ett par mindre själv - låter bra för storleken). Finns tom kamouflagefärgade modeller, men risken är väl att man inte hittar dem ute i naturen :)
1687454991234.png

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
En sväng till Kinnekulle med Racingworld och en Knixkurs med SMC.

Om bara Hojträfffolket kunde lösa så att försäkringen gäller för deras evenemang också så blir det en sådan beställning också.

Klurar även på dubbeldag nere på Knutstorp men tyvärr med SMC, vilket ju inte är enormt lockande, men en bra introduktion till banan.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Dundra på bra både i bilen o båten, inte justerat något ännu så allt ligger default på mitten som det brukar. Provspela även i butiken igår men då körde jag bara på demostället = kunde inte välja låt själv. Blev mer imponerad nu faktiskt men sparsamt använd ännu.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati