"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Dig går inte att lura :)

20230625-155441.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
IMG_20230627_175800.jpg

Ingen som blev nyfiken på varför jag köpte 2st 310*50mm ALU rundstångs bitar för massor av pengar

Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Ljuddämparmatta.

00cd2d9b95864baa25f6116a411b45ea.jpg

Forsell Motor har ju flyttat till Rosersbergs industriområde.
Är man intresserad av arkitektur så är industriområdet inte rätt plats. Om någon trodde det.

Det finns två alternativa vägar. Med eller utan vägtullar.

630356c8f5ac0b19767db26ccae3343d.jpg

Nu åker jag ju motorcykel så ingen avgift.
Dessutom skulle jag köpa vaxschampo på Biltema vid Bredden.
Snabbkassa. Bevakad. Scannar. Trycker på Betalning. Försöker blippa kortet.
-Du måste trycka på Betalning, bilden med de två korten.
-Jag har gjort det.
Då trycker hon åt mig. En gång, två gånger, tre gånger, fyra gånger och fem gånger.
Då vrider hon skärmen lite mer åt sitt håll och trycker 4-5 gånger till.
-Så.
-Visst var det svårt?, sa jag.
Inget svar.

Tar kvittot och försöker forcera grindarna ut.
Går inte. Ok, fram med kvittot och streckkoden.
Fem försök. Nope.
En annan kund fiskar upp min lapp med en QR-kod på.
-Du måste ha den här.
-Aha, tack! Fan va enkelt det här va.
Han skrattade lite och höll med.

Så nu vet ni hur man handlar modernt på Biltema Bredden.

Yamahan blev i alla fall ren och fin efter att ha tvättat bort ett lager insekter och skit från Norge.

9394492a2e0dc96dbd6aa1a473e72f04.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Biltema här har samma självscan lösning, men den är oftast stängd när det är lite kunder i butiken.

Någon gång har jag provat, med ungefär samma resultat som du fick, IKEA har samma betallösning, men där verkar det fungera LITE bättre.

Jag förstår ju att touch skärmar som ska kladdas på av hundratals otvättade händer om dagen måste vara tåliga, men måste dom dessutom vara dåliga?
Jag kan dessutom inte låta bli att tycka att det är en bakteriehärd att alla ska trycka på samma ställe på grisiga skärmar, jag väljer bemannad kassa.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Biltema här har samma självscan lösning, men den är oftast stängd när det är lite kunder i butiken.

Någon gång har jag provat, med ungefär samma resultat som du fick, IKEA har samma betallösning, men där verkar det fungera LITE bättre.

Jag förstår ju att touch skärmar som ska kladdas på av hundratals otvättade händer om dagen måste vara tåliga, men måste dom dessutom vara dåliga?
Jag kan dessutom inte låta bli att tycka att det är en bakteriehärd att alla ska trycka på samma ställe på grisiga skärmar, jag väljer bemannad kassa.
Jag fick tipset - på just Biltema - att trycka med ovansidan av fingret, med nageln. Det gick bättre och så slipper man få det värsta klottet på fingrarna.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Ja jäklar vicken skuldra, 60 eller 65 har jag sett på slicks men du sätter en ny nivå, hoppas du blir riktigt nöjd.
Har du räknat på att däcket reser sig vid gaspådrag och får större omkrets så att det eventuellt går emot svingen ?
Kör man med böjsänken så... Och det lär inte resa sig vid gaspådrag...

1688014985552.png

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Semestern kan börja ? äntligen nya sommarhandskar. Ena dottern fick låna mina tunna och jag har kört med de fodrade = olidligt varmt. Mina andra sommarhandskar hade lånats ut och knölats ihop inuti en hjälm och börjat mögla så de slängdes.
Garnet ska bli bilklädsel så alla kvällar kommer det bli virkning, nått kallt i glas att dricka och engelska deckare.
20230629_175723.jpg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Semestern kan börja ? äntligen nya sommarhandskar. Ena dottern fick låna mina tunna och jag har kört med de fodrade = olidligt varmt. Mina andra sommarhandskar hade lånats ut och knölats ihop inuti en hjälm och börjat mögla så de slängdes.
Garnet ska bli bilklädsel så alla kvällar kommer det bli virkning, nått kallt i glas att dricka och engelska deckare.
View attachment 486060
Då e de bara att spotta i nävarna och sätta igång :)

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
View attachment 486060
Virkad bilklädsel???!!! Finns i Japan o andra länder som s.k. antimakass (googla), men inte menar du en hel klädsel? Då kan du börja virka avgasbandage till alla "caféracers" som extrainkomst.... :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Virkad bilklädsel???!!! Finns i Japan o andra länder som s.k. antimakass (googla), men inte menar du en hel klädsel? Då kan du börja virka avgasbandage till alla "caféracers" som extrainkomst.... :)
Hel klädsel. Köpt en liten gammal micra för döttrarnas övningskörning. Tänkte beställa lite klistermärken till utsidan med. Virkat in ratten nu. Lite som yarn bombing fast på insidan av bilen.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Hel klädsel. Köpt en liten gammal micra för döttrarnas övningskörning. Tänkte beställa lite klistermärken till utsidan med. Virkat in ratten nu. Lite som yarn bombing fast på insidan av bilen.
Du får lägga upp bilder på klädseln - antagligen bryter jag ihop, men det kan vara värt synen!! :lol

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
View attachment 486060
Fordrar uppdatering med bilder!
Underbar idé.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...