"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fick ett personligt mejl om rea och såg att en dashboarddigitalvideokamera såldes billigt, topp! Ska ju tjöpa husvagn och vill ha ryggen fri, framåt.

Väl där ser jag mutterdragaren jag spanat in sist men avstod för jag ville inte spendera ordinarie.. kampanj, tackarrr.

Phet:
20230908-165421.jpg

Kameran var vettig också, skärm, aut. radering/rörelsesensor och minneskort ingick.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Bara bling-bling, men j-kligt fräcka! (o givetvis blev bilden uppochner)
1694186985168.jpeg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja vi flyger iofs med Ryan, enda diRektflyget men han trillar väl inte ner oftare än någon annan.. tror jag.

Jaja några styrkedroppar o en bärs på Arlanda så är det inget kymmer längre.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja vi flyger iofs med Ryan, enda diRektflyget men han trillar väl inte ner oftare än någon annan.. tror jag.

Jaja några styrkedroppar o en bärs på Arlanda så är det inget kymmer längre.
Njae, de har väl hyfsat bra kraschhistorik. Men de har påtagligt sämre "soppatorsk"-takningsstatistik än snittet vad jag minns.. DVS de snåltankar och får de motvind kommer de inte fram med tillräcklig bränslemarginal och måste mellanlanda för att tanka. Och irritera en flygplats med en oplanerad landning. :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Njae, de har väl hyfsat bra kraschhistorik. Men de har påtagligt sämre "soppatorsk"-takningsstatistik än snittet vad jag minns.. DVS de snåltankar och får de motvind kommer de inte fram med tillräcklig bränslemarginal och måste mellanlanda för att tanka. Och irritera en flygplats med en oplanerad landning. :hihi
Mindre seriösa bolag använder det som taktik för att få förtur vid ankomst till avsedd flygplats också, de deklarerar helt enkelt fuel emergency på aproachen och får därmed gå före i kön. Därav den dåliga statistiken. Det är med andra ord inte dåligt planerat, bara jävlligt lumpet och oseriöst. Ryan med flera andra oseriösa aktörer är de som är skyldiga till att flygbranschen går på knäna, det går inte att flyga så billigt som de gör utan att tumma på både kvalitet och säkerhet och det drabbar såväl anställda som passagerare i slutändan. Men folk stirrar sig blinda på biljettpriserna och gnäller sedan när de blir strandsatta, får flyg inställda utan ersättning och/eller hjälp, får bagaget borttappat... Alla borde bojkotta dylika skitbolag :fakta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mindre seriösa bolag använder det som taktik för att få förtur vid ankomst till avsedd flygplats också, de deklarerar helt enkelt fuel emergency på aproachen och får därmed gå före i kön. Därav den dåliga statistiken. Det är med andra ord inte dåligt planerat, bara jävlligt lumpet och oseriöst. Ryan med flera andra oseriösa aktörer är de som är skyldiga till att flygbranschen går på knäna, det går inte att flyga så billigt som de gör utan att tumma på både kvalitet och säkerhet och det drabbar såväl anställda som passagerare i slutändan. Men folk stirrar sig blinda på biljettpriserna och gnäller sedan när de blir strandsatta, får flyg inställda utan ersättning och/eller hjälp, får bagaget borttappat... Alla borde bojkotta dylika skitbolag :fakta
Man bör aldrig - aldrig välja det billigaste alternativet.

Fast nu är ju flygresor som dessa kollektivtrafik, och kollektiva lösningar är alltid dåliga. Varesig det är transport, boende, eller arbetsavtal.
De pungar alltid en hel del sug helt enkelt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ryan är ena jävla svin. Sist jag var dum nog att boka med dom så kan jag inte checka in på flygplatsen, det måste göras online. Jag är ju där i väldans god tid så inga problem jag tar fram telefonen för att checka in online...
Nej det går minsann inte alls att göra eftersom det ska göras X timmar i förväg.

Det slutar med att jag får betala typ lika mycket som biljetten kostade bara för att personalen ska checka in mig på flygplatsen istället.

Är det en slump? Nej, naturligtvis inte dom har ju gjort systemet just så att man ska trilla i fällan och tvingas betala ytterligare en massa pengar åt dom.

Returresan checkade jag typ 2 dygn i förväg online så snart det gick att checka in. Men hur smart är ett sånt system där resenärerna checkar in utan att ens vara på flygplatsen redo att kliva på planet? Då vet dom ju inte att dom har tomma flygstolar förrän det är för sent att sälja biljetter till de stolarna.

Och så snart man berättar den här historien står där en massa småpåvar och hänvisar till att jag är den dumma för jag borde ha läst allt det finstilta när jag bokade biljetten. För min egen del förväntar jag mig att flygbolag behandlar sina kunder moraliskt.
Därför nyttjar jag istället min frihet att bojkotta Ryan, för jag stödjer inte näringsidkare med bristfällig moral.

Hur tror ni det blir om/när dom inför dessa billiga ståplatser på flygplanet? Jo, Ryans ståplastbiljetter hamnar naturligtvis först i sökmotorerna när man söker flygbiljetter online. Men jag lovar att när man väl ska boka sin biljett så är ståplatsen redan såld och dom kommer styra in kunden till dyrare sittplatser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att deklarera (fuel) emergency och få förtur att landa kostar väl pengar på alla flygplatser?

Jag flyger på billigaste möjliga biljetten på billigaste möjliga bolaget om jag inte ska över atlanten.
Helst med Bra om jag bara ska till Stockholm, eftersom dom flyger till Bromma så slipper man helveteshålet Arlanda

Flygplan är bara glorifierade lokaltrafikbussar med vingar ändå.
Det handlar bara om att stå ut, just i det fallet är inte resan målet...

SAS har ju någon löjlig pappskylt dom sätter på ryggstödet mellan dom som ska behandlas som människor och dom som ska behandlas som boskap.
Senast jag flög hamnade jag i raden bakom skylten, men en kille som hamnade på samma rad som mig flyttade skylten till sitt säte....
Vi fick kaffe och en chokladbit i alla fall, jag vet inte om boskapen bakom fick det

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att deklarera (fuel) emergency och få förtur att landa kostar väl pengar på alla flygplatser?

Jag flyger på billigaste möjliga biljetten på billigaste möjliga bolaget om jag inte ska över atlanten.
Helst med Bra om jag bara ska till Stockholm, eftersom dom flyger till Bromma så slipper man helveteshålet Arlanda

Flygplan är bara glorifierade lokaltrafikbussar med vingar ändå.
Det handlar bara om att stå ut, just i det fallet är inte resan målet...

SAS har ju någon löjlig pappskylt dom sätter på ryggstödet mellan dom som ska behandlas som människor och dom som ska behandlas som boskap.
Senast jag flög hamnade jag i raden bakom skylten, men en kille som hamnade på samma rad som mig flyttade skylten till sitt säte....
Vi fick kaffe och en chokladbit i alla fall, jag vet inte om boskapen bakom fick det
Jag har nog flugit sista gången tror jag.
Om jag inte blir diktator och flyger eget då åtminstone.

Så jävla brottom har jag inte, kör hellre hoj.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har nog flugit sista gången tror jag.
Om jag inte blir diktator och flyger eget då åtminstone.

Så jävla brottom har jag inte, kör hellre hoj.

Jag skulle absolut åka tåg, om tidsskillnaden avspeglades i priset.

Nu är tåget dyrare och lika dåligt, och tar 7-10 gånger så lång tid.

Tåg är ju bara glorifierade ihopkopplade lokaltrfikbussar med järnhjul som inte går riktigt ända fram i någon ände...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag sitter på Landvetter och väntar på att få lämna in en väska till Ryanair. Lyckligtvis påpekade personalen som vägrade ta emot väskan en kvart för tidigt att jag borde checka in för att slippa betala 600:- för att få dem att göra det.
Jag har inte betalat extra för att få välja stol för en timmes flygresa.
I fredags åkte jag med SL och där hade jag inte nån sittplats alls.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag sitter på Landvetter och väntar på att få lämna in en väska till Ryanair. Lyckligtvis påpekade personalen som vägrade ta emot väskan en kvart för tidigt att jag borde checka in för att slippa betala 600:- för att få dem att göra det.
Jag har inte betalat extra för att få välja stol för en timmes flygresa.
I fredags åkte jag med SL och där hade jag inte nån sittplats alls.

Jag tror att inrikesflyget, järnvägen och långfärdsbussarna är uppköpta av bilindustrin och gör allt dom kan för att man ska ta egen bil istället.

Har SL bestämt sig för om som ska pajja tunnelbanan eller inte medans dom bygger bron brevid?
Det skulle vara festlig, samtidigt som rädda våtbyxorna sitter på essingeleden och proppar igen.
Saknas bara en rumänsk lastbil som brinner i en tunnel också

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...