"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis!
En utmärkt hobby/semiproffssvets.
Ett tips:
Skaffa (svetsa ihop?) ett hjulförsett, lagom stort svetsbord.
Tycker att det är kanon att ha allt samlat på ett ställe.
Bara att rulla fram och plugga in, så har man städ, klämmor, svets och allt färdigt.

tackar tackar:)
jo, den verkar väldigt bra faktiskt. och tyst är den! ingen kylfläkt what so ever, men den har aldrig överhettat för mig trots att jag kört ganska länge och på ganska hög styrka. är ganska nöjd med det köpet:)
jag har en sån här arbetsbänk av trä som går att dela på mitten, så att hela bänken är som ett skruvstäd du vet. och sen har jag satt bänken, svetsen och en industristrålkastare i ett hörn av verkstaden, ovanpå ett par svetsfiltar för att skydda mot brand, och där har jag min lilla svetshörna. precis som du säger, allt finns färdigt på ett ställe så det är bara att köra igång när man vill jobba. funkar jäkligt bra faktiskt:)

Bajs-kaffe!
Hustrun är kaffeälskare av rang, och jag tänkte bjuda henne på något "utöver det vanliga". :crash

Köpte Kopi Luwak-kaffe, lite exklusiv choklad, en korg och lite blommor och ska göra ett fint litet arrangemang...

Naturligtvis berättar jag inte vad det är som är så speciellt med kaffet föränn efteråt. :brynad

det där verkade ju... speciellt...:rolleyes: har aldrig fattat poängen med finsmakarvaror med suspekt ursprung, och det här tar nog nästan priset...:näsblod jag menar, vafan tänkte människan som kom på det egentligen??:va "jag är för lat för att plocka bönorna från buskarna, jag letar igenom den här högen med skit istället och ser vad som händer!"??:dummer :D

Last edited:

Rafnatyr

Kreativ kroppsmålning, Spola Kröken
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
2016, Triumph Explorer 1200
Tjo...
Fick tips av en jobbarkompis på en totalt onödig pryl... men är man motor- och datanörd så är man!!! :D

Nu har jag en brummande och vibrerande USB Hub i dataskacket... :rofl

http://www.coolstuff.se/USB_Engine_Hub

Bifogat

• USB Engine Hub.jpg
    USB Engine Hub.jpg
    32.3 KB · Visningar: 83

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
det där verkade ju... speciellt...:rolleyes: har aldrig fattat poängen med finsmakarvaror med suspekt ursprung, och det här tar nog nästan priset...:näsblod jag menar, vafan tänkte människan som kom på det egentligen??:va "jag är för lat för att plocka bönorna från buskarna, jag letar igenom den här högen med skit istället och ser vad som händer!"??:dummer :D

Hehehe!

Mmm... Man funderar i sitt stilla sinne i vilka tankegångar den personens funderingar gick.

Jag kan dock meddela att det var riktigt gott! :tummenupp

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Jasså, blev det ett XBOX i alla fall (läste din tråd).

Köpte också ett XBOX 360 idag, GTA IV och Motogp 08:yoparty

Jo blev så.
Tror xboxen är mer barnvänlig (har småbarn)

Lite surt bara när man kom hem så var boxen trasig, så de va bara o vända och byta.
Spelen startade inte ens :mad:

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Jo blev så.
Tror xboxen är mer barnvänlig (har småbarn)

Lite surt bara när man kom hem så var boxen trasig, så de va bara o vända och byta.
Spelen startade inte ens :mad:

Koppla upp dig mot nätet nu så "battlar" vi Guitar Hero :yoparty

Slog mig ner i fotöljen och satte på med ett par lurar på huvet och körde igenom Easy vart precis klar, jag har ont i fingarna nu :D

Fick någon spydig kommentar om att riktiga rockers inte sitter i soffan och lirar :va :mad:

Annars var det rätt igenom, YOU ROCK :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Inte idag, men nästan kan man säga...

1 styck Blue Label 1 liter, min gamla pava börjar ta slut så jag passade på att handla i taxfree. Dessvärre så blåste de mig på en liten pava Gold Label som jag skulle ha fått med på köpet :mad:

5 par jeans, 10 t-shirts, massa skor, massa konstiga prydnads-saker, bland annat en dödskalle som ska hänga i håret :näsblod

Jag hatar att shoppa i vanliga fall. 8 timmar på MBK i Bangkok var ingen höjdare, och hur man än gjorde så tog inte pengarna slut :4skrika
Till slut lyckades jag endast ha 500 bath kvar på flygplatsen, då fick jag använda Visa-kortet istället när man passerade taxfree...

Och jag vet, kvaliteten på prylarna kan diskuteras :D Men vafan, 4st "Diesel" jeans för 450:-, finskor för 300:-, snygga sneakers för 100:- etc. Då spelar det ingen roll om skiten är trasigt efter några månader.

Bifogat

• blue label.jpg
    blue label.jpg
    24.7 KB · Visningar: 64

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag står upp när jag kissar, det räcker för mig, att stå upp flera timmar framförs tv´n i nyktert tillstånd och leka rockstjärna med en plastgura. :3freak Näh

Jevla roligt när man får flyt, jag har väll lirat 4-5 tim nu. :yoparty
Svågerns son fick ett.
"Band edition" tror jag det heter.
Han och halvbrodern spelade.
De stod upp.
Såg inte alls ut som i reklamen.
Liknade mer utvecklingsstörda dansbandsmusiker.
Verkade kul, dock.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...