Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis!
En utmärkt hobby/semiproffssvets.
Ett tips:
Skaffa (svetsa ihop?) ett hjulförsett, lagom stort svetsbord.
Tycker att det är kanon att ha allt samlat på ett ställe.
Bara att rulla fram och plugga in, så har man städ, klämmor, svets och allt färdigt.
tackar tackar
jo, den verkar väldigt bra faktiskt. och tyst är den! ingen kylfläkt what so ever, men den har aldrig överhettat för mig trots att jag kört ganska länge och på ganska hög styrka. är ganska nöjd med det köpet
jag har en sån här arbetsbänk av trä som går att dela på mitten, så att hela bänken är som ett skruvstäd du vet. och sen har jag satt bänken, svetsen och en industristrålkastare i ett hörn av verkstaden, ovanpå ett par svetsfiltar för att skydda mot brand, och där har jag min lilla svetshörna. precis som du säger, allt finns färdigt på ett ställe så det är bara att köra igång när man vill jobba. funkar jäkligt bra faktiskt
Bajs-kaffe!
Hustrun är kaffeälskare av rang, och jag tänkte bjuda henne på något "utöver det vanliga".
Köpte Kopi Luwak-kaffe, lite exklusiv choklad, en korg och lite blommor och ska göra ett fint litet arrangemang...
Naturligtvis berättar jag inte vad det är som är så speciellt med kaffet föränn efteråt.
det där verkade ju... speciellt... har aldrig fattat poängen med finsmakarvaror med suspekt ursprung, och det här tar nog nästan priset... jag menar, vafan tänkte människan som kom på det egentligen?? "jag är för lat för att plocka bönorna från buskarna, jag letar igenom den här högen med skit istället och ser vad som händer!"??
Last edited: