"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köpte en till sån här idag. Det var jag värd :D

bmw%20c1-200.jpg

Vad man ska med en sån till är för mig ett mysterium. Vad man ska med två till är totalt obegripligt :näsblod

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det mest fantastiska med den där BMW-saken är att den blev en sån gigantsik flopp att dom få exemplar som såldes är eftertraktade och dyra :va

Dom är udda, fula, lite att köra med och man blir betraktad som byfåne om man kör en alltså har jag övervägt saken... :D

Bara döda fiskar följer med strömmen!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det mest fantastiska med den där BMW-saken är att den blev en sån gigantsik flopp att dom få exemplar som såldes är eftertraktade och dyra :va

Dom är udda, fula, lite att köra med och man blir betraktad som byfåne om man kör en alltså har jag övervägt saken... :D

Bara döda fiskar följer med strömmen!

Jo, de blev en flopp. Fel tajming och en väl tilltagen prislapp. Det var inte riktigt inne med "moppar" där i början av 2000-talet.

Vi köpte en 125:a för några år sedan, och bytte snabbt till en 200:a.
Den har rullat på bra sedan dess och ofta har det blivit fajt om vem som skall köra den. Det är för jobbigt att leta bilparkeringar i Sthlm helst enkelt, och att dra igång min 1200:a bara för att fisa runt på stan känns lite onödigt. Den här jag köpte idag är lite fattig, för den saknar stereo. Vetefan hur jag skall klara mig utan det. Nu blire fajt ändå, för i den andra finns det sterjo.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det sköna med den där är ju dessutom att du slipper höra ungen som skriker i barnstolen eftersom han sitter utanför "bubblan".
Jag skulle lätt ha en sån om jag bodde så dumt till som du gör :hihi

Kom nyss på att jag har en 150cc skoter i förrådet, ska nog ta en repa i helgen med den :hojsmilie

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kom nyss på att jag har en 150cc skoter i förrådet, ska nog ta en repa i helgen med den :hojsmilie

Sånt där är bra shit. Lär inte bli många turer på riktiga hojen i år tyvärr. Några vändor runt kvarterat kanske, och kanske lite slalomkörning i garaget :D

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vad köpte du denna för och vart??
Optiska zoom:en är på?
ta en bild och ladda upp så får man se kvalitén :Bugar

1390kr inkl 8gb, ixus-fodral och frakt
www.inet.se
4x optisk zoom

Känns som min gamla ixus 70 bildmässigt, inget att klaga på. Justerar ändå de flesta bilderna efteråt.
Första bilden är tagen med makro.
Den andra bilden är taget med "miniatyr-effekten", färgerna blir lita varmare då.
Kan inte bestämma mig för vilken ISO jag ska ha på så jag kör auto-läget.

Kameran känns bra, nästan för liten men kvalitén känns bra ändå. Robustheten försvinner när man gör en sån liten kamera men den får lätt godkänt.

Bifogat

• IMG_0022.jpg
    IMG_0022.jpg
    230.3 KB · Visningar: 86
  • IMG_0028.jpg
    IMG_0028.jpg
    203.4 KB · Visningar: 98
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Mannen i huset hämtade mitt nya skinnställ idag. Han är snäll han. :D

Jag gillar att det finns lite utbud på snygga damställ numer. *nöjd* :) Det här dessutom det första jag provat som inte fladdrar i ärmar och ben när det går att knäppa över bysten. :tuttar

Bifogat

• 2513322_003_F_S.jpg
    2513322_003_F_S.jpg
    16.7 KB · Visningar: 88

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Mannen i huset hämtade mitt nya skinnställ idag. Han är snäll han. :D

Jag gillar att det finns lite utbud på snygga damställ numer. *nöjd* :) Det här dessutom det första jag provat som inte fladdrar i ärmar och ben när det går att knäppa över bysten. :tuttar

Sexigt värre.
Själv beställde jag 4 alumininumfälgar till bilen.. åxå sexigt:tuttar:D:tummenupp

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Klickade just iväg en beställning på ett nytt skinnställ från Fc-moto. Det kommer att passa utmärkt till min för säsongen nya Ducati Monster S2R.

Bifogat

• berik-x-mode-ls2-5903-2tlg-top-prei-bild_722-1.jpg
    berik-x-mode-ls2-5903-2tlg-top-prei-bild_722-1.jpg
    16.1 KB · Visningar: 61

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En 690 enduro 2008 har inhandlats. I eftermiddags kapade vi sönder en ljuddämpare från en zx10r för att montera på hojen. Blev super!

sportbike

Guest
Köpte en till sån här idag. Det var jag värd :D

bmw%20c1-200.jpg

Nu har ju jag jobbat med dom där och dom är faktiskt rätt coola i all sin "fula-ankungen-prakt" :tummenupp
Dock är alltid min första reflex när jag ser en sån där att välta den, fråga mig inte varför.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nu har ju jag jobbat med dom där och dom är faktiskt rätt coola i all sin "fula-ankungen-prakt" :tummenupp
Dock är alltid min första reflex när jag ser en sån där att välta den, fråga mig inte varför.

Precis :)

Coola och praktiska. Inte snygga.
Folk glor ögonen ur sig när jag viker ihop mina 195 cm och kryper in i den där :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Precis :)

Coola och praktiska. Inte snygga.
Folk glor ögonen ur sig när jag viker ihop mina 195 cm och kryper in i den där :D

Fattar inte, får bara en bild av nån som tar på en rolig mössa....?

Jag gillar f ö dem eftersom jag är en vän av "form follows function". Om det dessutom förmår provocera en massa navelskådare som gärna torgför sin inskränkthet, är ju det ett skäl i sig att köra omkring i/på/whatever en.

Du får 2:tummenupp:tummenupp av ett antal möjliga.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA