"Det här köpte jag idag!"-tråden

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mmm. Meindl Performance... *gaaaah*

Sköna skodon det där.

Mitt enda krav var att jag skulle ha tyska. Och det är dom ju.

För att inte tala om kvalité.

Hade mina Meindl Dovre i 3 år. Och då gick jag nån mil i dem i stort sett varje dag.

Vilken dovre. Ska skicka tillbaka de dovre extreme gtx jag också beställde. Förväntar mig mer än 3 år...

Fina prylar det där. Som bonus blir jag nästan 2 meter lång med mina på. :D

Några cm fick jag. Synd för då inser man ännu mer varför man borde varit längre.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vilken dovre. Ska skicka tillbaka de dovre extreme gtx jag också beställde. Förväntar mig mer än 3 år...

Dessa: meindl-dovre-angle_2.jpg

Jag tycker 3 års hårt användande var alldeles utmärkt. Ska tilläggas att största anledningen till att de las på hyllan var att sulan var nersliten på vänster fot.
Jobbade ju som väktare så de levde ett hårt liv. Underhållet blev en smula eftersatt också måste jag erkänna så med mer omvårdnad och sulbyte skulle de nog hållit några år till.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Precis under 20 cm, brukar gå bra hem tycker jag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Andra 9-5an och femte saaben jag avverkar..
Som sagt, mer bil för 146k får du inte..
2010 med 4k mil på mätaren med mycket utrustning, helskinn bland annat..
Avverkar 1500 mil per år så det är ju nästan gratis att tanka.. :)
Däremot litet baksäte vet jag inte om jag håller med om..?

Dessutom skattebefriad i två år till..

Nej, det är ganska mycket bil för pengarna kan jag hålla med om även om jag anser att man får betydligt bättre bil för 146k vilket lät ganska saftigt. Jag har haft många Saabar genom åren, jag måste väl gilla att plåga mig själv :D

Jo, baksätet är litet om man ska ha två bakåtvända barnstolar i det. Bara att glömma att använda mittendelen och man får inte vara lång om man ska sitta i framstolarna. Ren tur att både jag och tjejen är 170cm korta annars skulle det vara kört med ungarna där bak.

Superben vore jäkligt najs, stort baksäte och underbart skön bil att köra. Lite för dyr än dock.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
showmedia.aspx

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
För att inte tala om kvalité.

Hade mina Meindl Dovre i 3 år. Och då gick jag nån mil i dem i stort sett varje dag.

Jag delar inte din uppfattning, jag är inne på mitt andra par Meindl Performance och dom håller inte. Vi är iaf ett tiotal på min pluton på jobbet som har dom kängorna och samtliga har samma problem, sulan släpper från själva kängan alt att lädret/goretex spricker sönder trots ordentlig vård.
Har flera polare som jobbar som väktare som även dom säger samma sak.

Har även testat Lowas motsvarighet, den höll mindre än en månad så nja jag är INTE övertygad dock ska det sägas att jag har inte hittat några kängor som är skönare än Meindl Performance när man ska bära tung och gå långt!

Just nu brukar jag ett par Meindl Jungle Elite och dom är helt okej och luftiga!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag delar inte din uppfattning, jag är inne på mitt andra par Meindl Performance och dom håller inte. Vi är iaf ett tiotal på min pluton på jobbet som har dom kängorna och samtliga har samma problem, sulan släpper från själva kängan alt att lädret/goretex spricker sönder trots ordentlig vård.
Har flera polare som jobbar som väktare som även dom säger samma sak.

Har även testat Lowas motsvarighet, den höll mindre än en månad så nja jag är INTE övertygad dock ska det sägas att jag har inte hittat några kängor som är skönare än Meindl Performance när man ska bära tung och gå långt!

Just nu brukar jag ett par Meindl Jungle Elite och dom är helt okej och luftiga!

Okej. Tips på några som håller bättre då? Nu jobbar jag iofs inte som väktare längre men bra kängor är ju alltid intressant :)
Senast köpte jag ett par 5.11 gore-tex/skinn men de har inte hållit i närheten lika bra. Utsidan är fortfarande skaplig men fodret slets ut i hälen ganska snabbt och det är ju aldrig särskilt bekvämt.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Okej. Tips på några som håller bättre då? Nu jobbar jag iofs inte som väktare längre men bra kängor är ju alltid intressant :)
Senast köpte jag ett par 5.11 gore-tex/skinn men de har inte hållit i närheten lika bra. Utsidan är fortfarande skaplig men fodret slets ut i hälen ganska snabbt och det är ju aldrig särskilt bekvämt.
Är det kängor ni är ute efter är dessa de bästa jag nogonsin testat!
http://www.varusteleka.fi/fi/product/sa-taistelijan-kengat-m05/1083

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...