"Det här köpte jag idag!"-tråden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nu har jag faktiskt kört en sådan, jag har även kört andra mc och bilar av varierande effekt.
Och din mc är inte lika snabb som en 278hk bil :rolleyes:

Haha ja så pigg skulle jag nog inte kalla den. Jag kör ju faktiskt en Skoda på ca 140 hästar per ton och den är betydligt piggare.

Men för att bara ha 48 hästar på 1 cylinder var BMWn förvånansvärt pigg och duger utmärkt åt min flickvän. Skulle även duga gott åt mig som lite mer grusinriktad hoj.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jo, det funkar oftast, men kanske 1 gång på 10 fick jag problem att den inte ville gå på tomgång eller att den gick ojämnt, men sen jag googlade mig till det där har det aldrig krånglat.
Fel med växlarna..? :D Femman funkar skitbra i 70 på standarddrevning, då blir det 3000 varv nästan precis. Dock är den lite surrig i motorvägsfart, så jag hade kunnat tänka mig att dreva ner den, men å andra sidan är den inget monster av bottenvrid (fast det är en stånka) och det blir ju ännu sämre vid nerdrevning, så jag är lite tveksam..
Ska man ta av hjulet på centralstödet måste man ta av bromsoket, utöver det är det inga problem.

Ja, många tycker den är gubbig, jag tycker det är en riktigt trevlig bekantskap, lite tung och lite litet framhjul för dålig "väg", men utöver det är det nemas. Sen visst, en sporthoj på 180+ häst är klart väldigt upphetsande, men å andra sidan känns det rätt tryggt att veta att man inte är på gränsen till att slå ihjäl sig bara för att man råkar ge fullgas. 278 hästar per ton är bättre än många sportigare personbilar, så jag är inte så deppig. Dessutom tycker jag den låter underbart, tillochmed med originalblås. Lättdoserad koppling och broms, perfekt! Bra till nybörjare också, den är inte så hög som den ser ut.

Ja som sagt till en nybörjare kommer den funka perfekt. Gillade att den inte var så rapp i motorn så när man kopplade och växlade så låg den nästan perfekt i varv när man släppte ut kopplingen igen.

Och nej den var verkligen inte hög så den passar perfekt till min lite kortväxta flickvän (som iofs har nästan lika långa ben som jag men betydligt kortare överkropp)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Precis. Nu har jag ju användning för lampan. ;)

Jag hade nästan inget val. Köper den för 10000 mindre än vad dom brukar kosta. Fortfarande mycket pengar men vafan.. Pengar är inte värda något om man inte använder dom.

Hur ofta spelar ni i mörker?
Känns som lite overkill med nvg för airsoft?

Jag är mest glad dom gånger jag slipper använda nvgen då man blir rätt klumpig men den på.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hur ofta spelar ni i mörker?
Känns som lite overkill med nvg för airsoft?

Jag är mest glad dom gånger jag slipper använda nvgen då man blir rätt klumpig men den på.

Spelar mer eller mindre bara inomhus så från Oktober till April är det rätt bra att ha.

Kör man lite mer avancerade MilSim så är det väldigt mycket som händer på nätterna.

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Kanske dags att tillföra ngt till den här tråden :)

Dagens inköp en Drift Ghost-S med tillbehör! Grymt schysst kamera som kommer att användas flitigt :)

Tjita1

Guest
Haha ja så pigg skulle jag nog inte kalla den. Jag kör ju faktiskt en Skoda på ca 140 hästar per ton och den är betydligt piggare.

Men för att bara ha 48 hästar på 1 cylinder var BMWn förvånansvärt pigg och duger utmärkt åt min flickvän. Skulle även duga gott åt mig som lite mer grusinriktad hoj.

Eh, va? Jag har klockan den på 0-100 på 6-7 sekunder ca (inte precis några Rossistarter), det gör nog inte din Skoda väl? Fast din var iofs nerdrevad sa du, så blir den ju klart lite tröttare. Sen att den inte har nån toppfart att tala om har inte direkt med saken att göra..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Eh, va? Jag har klockan den på 0-100 på 6-7 sekunder ca (inte precis några Rossistarter), det gör nog inte din Skoda väl? Fast din var iofs nerdrevad sa du, så blir den ju klart lite tröttare. Sen att den inte har nån toppfart att tala om har inte direkt med saken att göra..

7,4 sekunder gör skodan 0-100 så är inte långt efter.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Ja som Prulle säger så är det inte långt ifrån 7 sekunder iaf. Dessutom ligger inte piggheten bara i 0-100 utan hur den drar genom hela registret. Var kommer kraften, hur långt genom varvtalen har man kraft, hur högt i fart känner man att den fortfarande drar osv.
Att BMWn skulle vara i klass med typ Audi R8 V10 som klockar in på drygt 284 bhp per ton är nog en sanning med modifikation.

Som sagt tyckte jag BMWn var oväntat pigg. Jag skulle absolut kunna ha skoj med den och kommer garanterat låna tjejens nångång. Men det är fortfarande en enstånka på under 50 hp men över 270 kg med mig på så någon pigg gatmaskin är det ju inte.

Tjita1

Guest
Sen har -01 enligt spec 50 häst och inte 48, men det har ju ingen större betydelse. Den fick 48 senare.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Fler leksaker

unnamed.jpg

Jag bor i Boxholm så jag får leka rövare! ;)

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
101110000101010010111111111111111111000000000000000000001011100101010101001

alltså en remap av dieseln i bilen, hej vad det går nu :banana

Nyheter
Tre timmar kvar!