Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Spydero Yojimbo II tillverkad i koalition med självförsvars experten michael janich
View attachment 434076
Självförsvar? Har du lånat pengar av maffian?
Förra året när jag åkte till Filippinerna var det valår och då är det extra riskabelt där så jag övervägd några alternativa självförsvarsvapen. Året innan blev två kanadensare kidnappade på Samal Island som vi brukar besöka. En stor kniv är utesluten eftersom det direkt skulle bli problem överallt där man rör sig och den syns.
De alternativ jag vägde mellan var en till slut neck knife och en tactical pen, neck knifen skulle nog ingen märkt av där jag rört mig och i strid vore den nog att föredra framför pennan.
Men skulle jag hamna i läget att jag tvingats använda den så skulle jag inte vilja stå framför Filippinsk polis eller domstol och förklara varför jag hade en kniv hängande runt halsen. En kniv som är ett utstuderat dolt vapen designat för strid och inte för att filea fisk.
Då känns det bättre att argumentera för att det bara är en gedigen penna av hög kvalitet som dessutom har inbyggd ficklampa. Och om övrigt pekar mot jag faktiskt är brottsoffret så tror jag inte att lagens män skulle gå så hårt mot pennan.
Så pennan blev det och den låg ständigt i benfickan på shortsen och dög i alla fall till att öppna bärs.
Bifogat
Last edited: