"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Puh & pust.. det fanns ett par kvar.

Nya USB flash till min Samsung och min andra Samsung eller om vi tittar på vår Samsung alt. om jag råkat med min jobb-Samsung.

Har en av den lilla sedan tidigare, damen får ta denna så tar jag den stora, också utan att blanda ihop dom = Samsungliga är blå, tillverkade i november, vatten/temp./X-röntgen/magnet & tål hammare eller vad symbolen betyder :nicka
1000018158.jpg

Last edited:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Idag, efter snart 40 år med A-kort och åtminstone lika många hojar, landade min första HD i garaget. Lite ironiskt att det dessutom är den mest effektstarka hoj jag haft med sina 152 hästar.

Bifogat

• IMG_20250130_130902.jpg
    IMG_20250130_130902.jpg
    392.8 KB · Visningar: 26

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.

Sid Meier's Civilization VII.

Eller förhandsbokade det.
Aldrig spelat Civ förut. Men har historiskt sett gillat speltypen. Tror jag.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Sid Meier's Civilization VII.

Eller förhandsbokade det.
Aldrig spelat Civ förut. Men har historiskt sett gillat speltypen. Tror jag.
Kolla på någon previa men vad är kryddan? Alltså det som kliar/kittlar/målet/visar att man är bättre än grannen(alla är bättre än grannen iofs)/när man har klarat allt vad roar man sig med då bara för att en tid för att sedan låta det binära ligga o samla damm i någon folder tills man tjöper en ny burk/..

Ja den kryddan?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kool, har motsvarande pannstrålkastare på jobbet vilket är kung men den lille jäveln där måste jag nog testa.. kommer nog passa på min knippa(tänk vaktmästare) faktiskt.

Tack för tipset :tummenupp

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Kool, har motsvarande pannstrålkastare på jobbet vilket är kung men den lille jäveln där måste jag nog testa.. kommer nog passa på min knippa(tänk vaktmästare) faktiskt.

Tack för tipset :tummenupp
Beställ direkt härifrån. Snabba leveranser. Fraktfritt över 29e (om jag inte minns fel...)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Najs, blir nog en beställning i afton.. ska bara se hur mycket rabatt jag kan mjölka ur kinesapparaten denna gång ;) Registrera, växla mellan hemlige Hubert-läsare och edge så kupongen växte iaf med 5% så får jag se ikväll som sagt om mina andra fällor triggat några fler påskägg.

Ska ta några tillbehör också men får bli en separat beställning så det inte blir knas, vänta på nyår etc. = dom finns inte i Tyskland.
1738421663867.png

Nu ska jag tydligen åka och tjöpa ett kopplingsur och några IP68 kontakter, så löd ordern i.a.f.. Sen får vi se hur dålig jag är på att programmera en veckotimer för ett frånslag per dygn samma tid 8 dagar i veckan.

Avancerat som helvetet förstår man att det kommer bli, jävel och..
:glömdet1000018599.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Najs, blir nog en beställning i afton.. ska bara se hur mycket rabatt jag kan mjölka ur kinesapparaten denna gång ;) Registrera, växla mellan hemlige Hubert-läsare och edge så kupongen växte iaf med 5% så får jag se ikväll som sagt om mina andra fällor triggat några fler påskägg.

Ska ta några tillbehör också men får bli en separat beställning så det inte blir knas, vänta på nyår etc. = dom finns inte i Tyskland.
View attachment 509935

Nu ska jag tydligen åka och tjöpa ett kopplingsur och några IP68 kontakter, så löd ordern i.a.f.. Sen får vi se hur dålig jag är på att programmera en veckotimer för ett frånslag per dygn samma tid 8 dagar i veckan.

Avancerat som helvetet förstår man att det kommer bli, jävel och..
:glömdetView attachment 509936
Några fasta kopplingsur och support finns, hojta till om du vill.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Värsta som kan hända är att det blir mycket lasange framöver..

Närå chansar never men den dagen jag inte längre kan bygga lego(din) så ställer jag in kursen på den där rullen efter nästa klippavsats, faktiskt.
;)

Vår elektriker är duktig men dyr, när bonden gjorde markarbetet till dom två senaste boxarna drog han upp kablar till den grad att hela elcentralen inne i boden dök ner i golvet med ett imponerande braK.

-Den där tänker jag inte ens titta på igen, bokstavligen.
..klargjorde jag tidigt, ville knappt vår elektriker heller eller snarare han vägra återställa något.. gammal jefla byggbarack som någon spånsniffare fått fria händer i att göra precis vad han inte kunde. Gissar jag.

Elon & bonden bröt arm och sen fick vi ny fin standard så långt åtminstone, jag fick t.o.m. vara med o beställa trots att detta är hästgaraget där jag inte är mer än ett verktyg.. maskin vill jag nog påstå.

-Där, där vill jag ha 16A så jag kan svets utan att behöva flippa tillbaka någon brytare var 5 min.

Sen var jag nöjd.

Men men denna gång är det bara en high-tech äggklocka med jordfelsbrytare.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa