Väldigt avundsjuk känner jag.Denna lilla krabaten fick följa med hem idag:
View attachment 512709
Än så länge får hon plats bredvid mig på skrivbordet, tror inte det funkar länge till dock... Hon kommer nog växa sig hyfsat stor hyfsat snart...![]()
(Cane Corso)
Förståeligt, helt groteskt söt är honVäldigt avundsjuk känner jag.
Kommer hon från Vinslöv?Denna lilla krabaten fick följa med hem idag:
View attachment 512709
Än så länge får hon plats bredvid mig på skrivbordet, tror inte det funkar länge till dock... Hon kommer nog växa sig hyfsat stor hyfsat snart...![]()
(Cane Corso)
OkÖrkelljunga, men uppfödaren ska precis flytta till Laholm![]()
Jaså - har du också en sådan fru???Min fru köpte en pryl att dra upp sly med. Första testet var positivt!
View attachment 512820
Hur funkar en sådan? Min fru behöver nog en också.
Finns de med fru också?Min fru köpte en pryl att dra upp sly med. Första testet var positivt!
View attachment 512820
Det vet jag tyvärr inte. Jag hade henne sen gammalt.Finns de med fru också?
Ser inte riktigt nyttan annars.
Ska du riva upp busken och behöver marken oxå?Finns de med fru också?
Ser inte riktigt nyttan annars.
Självs tanken är att jag ska inte göra ett iota.Ska du riva upp busken och behöver marken oxå?![]()
Har du hittat nåt ymnighetshorn?Ehm... Det hände en grej...
View attachment 512859
Det är dock inte frågan om ytterligare ett projekt (nej faktiskt inte, lovar) utan den är "färdig", besiktad, påställd och klar att avnjutas under förhoppningsvis många och fina sommarturer framöver
Har alltid velat ha en Super Seven, och även om detta inte är en äkta Lotus eller ens en Caterham så är det en väldigt välbyggd och genomtänkt replika vars chassi tillverkats av det svenska företaget Esther (https://sv.wikipedia.org/wiki/Esther_(bil) ) kring -00 och som efter färdigställt bygge endast gått ca 450 mil. Med sin trimmade Ford 2L DOHC motor på ca 160hk och endast 650kg torrvikt så är det en sanslöst rolig bil att köra, kanske inte det snabbaste som finns (även om dess acceleration är fullt tillräcklig med så låg vikt) men framförallt väghållningen är verkligen något alldeles extra...
Oavsett kurvhastighet och branthet så ligger den helt platt och rakt, inte minsta antydan till att vare sig kränga eller tappa grepp
![]()
Fräsigt!!Ehm... Det hände en grej...
Det är dock inte frågan om ytterligare ett projekt (nej faktiskt inte, lovar) utan den är "färdig", besiktad, påställd och klar att avnjutas under förhoppningsvis många och fina sommarturer framöver
Har alltid velat ha en Super Seven, och även om detta inte är en äkta Lotus eller ens en Caterham så är det en väldigt välbyggd och genomtänkt replika vars chassi tillverkats av det svenska företaget Esther (https://sv.wikipedia.org/wiki/Esther_(bil) ) kring -00 och som efter färdigställt bygge endast gått ca 450 mil. Med sin trimmade Ford 2L DOHC motor på ca 160hk och endast 650kg torrvikt så är det en sanslöst rolig bil att köra, kanske inte det snabbaste som finns (även om dess acceleration är fullt tillräcklig med så låg vikt) men framförallt väghållningen är verkligen något alldeles extra...
Oavsett kurvhastighet och branthet så ligger den helt platt och rakt, inte minsta antydan till att vare sig kränga eller tappa grepp
![]()
Nästan, jag har hittat en rik *host* jag menar givetvis en väldigt snäll och omtänksam kvinna (...Har du hittat nåt ymnighetshorn?
Nope, chassit är tillverkat i Kalmar och sedan har bygget rullat främst i skåne och blekinge. Han som jag köpte den av bodde utanför karlskronaFräsigt!!
Är den från Uppsala-trakten?
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |