"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Denna lilla krabaten fick följa med hem idag:
20250403_202810.jpg
Än så länge får hon plats bredvid mig på skrivbordet, tror inte det funkar länge till dock... Hon kommer nog växa sig hyfsat stor hyfsat snart... :gnissla :hihi (Cane Corso)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Väldigt avundsjuk känner jag.
Förståeligt, helt groteskt söt är hon 😍 nu ligger hon här i en liten inhägnad bädd precis bredvid och i höjd med sängen, vågar inte ha henne i själva sängen ifall vi eller vår fullstora leonberger skulle råka rulla över henne under natten så hon får bo såhär tills hon vuxit till sig lite. Hon verkar inte misstycka, hon sussar så sött så 🥰20250403_231719.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ehm... Det hände en grej... :gnissla
20250406_153155.jpg

Det är dock inte frågan om ytterligare ett projekt (nej faktiskt inte, lovar :hihi ) utan den är "färdig", besiktad, påställd och klar att avnjutas under förhoppningsvis många och fina sommarturer framöver :tummenupp Har alltid velat ha en Super Seven (Kom faktiskt så långt som att börja detaljplanera och köpa in råmaterial, donatorbil, rör att svetsa ihop en ram av osv, för ett eget bygge men sen kom jobb, liv och annat ivägen och det blev aldrig att jag började bygga), och även om detta inte är en äkta Lotus eller ens en Caterham så är det en väldigt välbyggd och genomtänkt replika vars chassi tillverkats av det svenska företaget Esther (https://sv.wikipedia.org/wiki/Esther_(bil) ) kring -00 och som efter färdigställt bygge endast gått ca 450 mil. Med sin trimmade Ford 2L DOHC motor på ca 160hk och endast 650kg torrvikt så är det en sanslöst rolig bil att köra, kanske inte det snabbaste som finns (även om dess acceleration är fullt tillräcklig med så låg vikt) men framförallt väghållningen är verkligen något alldeles extra... :kär Oavsett kurvhastighet och branthet så ligger den helt platt och rakt, inte minsta antydan till att vare sig kränga eller tappa grepp :tummenupp

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
View attachment 512859

Det är dock inte frågan om ytterligare ett projekt (nej faktiskt inte, lovar :hihi ) utan den är "färdig", besiktad, påställd och klar att avnjutas under förhoppningsvis många och fina sommarturer framöver :tummenupp Har alltid velat ha en Super Seven, och även om detta inte är en äkta Lotus eller ens en Caterham så är det en väldigt välbyggd och genomtänkt replika vars chassi tillverkats av det svenska företaget Esther (https://sv.wikipedia.org/wiki/Esther_(bil) ) kring -00 och som efter färdigställt bygge endast gått ca 450 mil. Med sin trimmade Ford 2L DOHC motor på ca 160hk och endast 650kg torrvikt så är det en sanslöst rolig bil att köra, kanske inte det snabbaste som finns (även om dess acceleration är fullt tillräcklig med så låg vikt) men framförallt väghållningen är verkligen något alldeles extra... :kär Oavsett kurvhastighet och branthet så ligger den helt platt och rakt, inte minsta antydan till att vare sig kränga eller tappa grepp :tummenupp
Har du hittat nåt ymnighetshorn?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.

Det är dock inte frågan om ytterligare ett projekt (nej faktiskt inte, lovar :hihi ) utan den är "färdig", besiktad, påställd och klar att avnjutas under förhoppningsvis många och fina sommarturer framöver :tummenupp Har alltid velat ha en Super Seven, och även om detta inte är en äkta Lotus eller ens en Caterham så är det en väldigt välbyggd och genomtänkt replika vars chassi tillverkats av det svenska företaget Esther (https://sv.wikipedia.org/wiki/Esther_(bil) ) kring -00 och som efter färdigställt bygge endast gått ca 450 mil. Med sin trimmade Ford 2L DOHC motor på ca 160hk och endast 650kg torrvikt så är det en sanslöst rolig bil att köra, kanske inte det snabbaste som finns (även om dess acceleration är fullt tillräcklig med så låg vikt) men framförallt väghållningen är verkligen något alldeles extra... :kär Oavsett kurvhastighet och branthet så ligger den helt platt och rakt, inte minsta antydan till att vare sig kränga eller tappa grepp :tummenupp
Fräsigt!! :banana:tummenupp
Är den från Uppsala-trakten?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har du hittat nåt ymnighetshorn?
Nästan, jag har hittat en rik *host* jag menar givetvis en väldigt snäll och omtänksam kvinna (... :hihi :gnissla ) som jag är förlovad med och som ger mig väldigt mycket frihet kring hur jag spenderar mina pengar :tummenupp Vi har inte delad ekonomi och vi är absolut inte svinrika på något sätt, men hon är arvtagerska till ett litet familjeföretag som gör helt ok med pengar och hon är därför huvudansvarig för hemmets försörjning så jag har mer frihet att spendera mina pengar på vad jag vill än vad som nog är normalt. De flesta delar nog det ansvaret i större eller mindre utsträckning, men vi har ändå såpass oproportionerliga inkomster att hon mer eller mindre sagt att "Jag bekostar hus, mat, räkningar etc, du sköter allt praktiskt i hemmet som matlagning, husfix, tekniska prylar, fordonsskötsel etc så får du göra vad du vill med dina pengar" eftersom hon i slutändan ändå har det bättre ställt än jag rent ekonomiskt. Så jag har inte obegränsat med pengar eller ens tillgång till hennes, däremot mer eller mindre obegränsade möjligheter att lägga de pengar jag har på vad jag vill :tummenupp Och sen bekostar hon mycket av våra gemensamma prylar, bland annat den söta lilla hunden jag skrev om ovan, dess mat, försäkring och dylikt :) Men denna lilla sötsaken (bilen alltså) är min bara min :banana

Fräsigt!! :banana:tummenupp
Är den från Uppsala-trakten?
Nope, chassit är tillverkat i Kalmar och sedan har bygget rullat främst i skåne och blekinge. Han som jag köpte den av bodde utanför karlskrona :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...