Sniglom
Gudomlig sporthojare
Det mest idiotiska tillbehöret jag kan komma på för gatkörning, är att byta ut sidospeglarna mot plattor. Du har tveklöst sämre uppsikt och går inte genom besiktningen.
Här i en extra läcker variant med fejkad kolfiber.
Ett annat fullkomligt meningslöst tillbehör är elektronisk justering som växlar mellan ljuddämpning och raka rör på HD. Någon prestanda finns det inte att tala om, så en väldigt dyr knapp för extra oväsen helt enkelt.
Du blandar ihop att jag förklarar ett missförstånd med vad jag tycker är viktigt. Läs vad jag skriver i mitt tidigare svar till dig:
Med det sagt, så tycker inte jag en skillnad på 1500rpm mellan två olika växlar är så hyperprecision och petnoga som du försöker få det att låta.
Vad som är meningsfullt handlar helt och fullt om vad man vill få ut av sitt fordon. Personligen så har jag min sporthoj för att ha kul och lära mig körteknik snarare än för att pendla mellan Flen och Katrineholm.
Men jag skulle gärna höra motivationen för varför en sporthoj är meningsfullt vid pendling mellan Flen och Katrineholm. Det är varken bekvämt, bränslesnålt eller billigt. Inte heller är det trafiksäkert jämfört med bil eller lätt att få med sig packning. Man skulle kunna säga att en sporthoj är ett fullkomligt onödigt pendlingstillbehör som endast tilltalar extremister.
Vill du ha ett mer praktiskt användningsområde för varvräknaren, så är det vid övningskörning. Att som handledare kunna peka på varvräknaren och säga "ungefär här vill du ha nålen" förenklar för den som inte kört innan, oavsett om det gäller start i backe eller när man behöver växla ner för att fordonet inte ska börja hoppa fram.
För mig är ett idiotiskt tillbehör en produkt som inte tillför något till användaren eller till och med försämrar. Själv tycker jag dragkrok på motorcykel är helt vansinnigt, men guldvingefantaster verkar tycka det är fantastiskt. Oavsett vad, så utför både varvräknaren och dragkroken en praktisk funktion, något man inte kan säga om skruvar med spikar på eller klistermärken med fejkad kolfiber.
Här i en extra läcker variant med fejkad kolfiber.
Ett annat fullkomligt meningslöst tillbehör är elektronisk justering som växlar mellan ljuddämpning och raka rör på HD. Någon prestanda finns det inte att tala om, så en väldigt dyr knapp för extra oväsen helt enkelt.
Kan vi återgå till frågeställningen?
- Varvräknarens nödvändighet vid aktiv körning på landsväg.
Du återkommer till att vara exakt och att växla vid precis rätt tidpunkt. Det är som att argumentera för att knäskrapsskydd och femtiotvå graders nedläggningsvinkel är mycket viktigt för den som ska kunna ha någon glädje av att köra mellan Katrineholm och Flen. Eller Delsbo och Järvsö. I själva verket är det extremistens särintresse som du pratar om. Den som beställer ketchup från USA eftersom de som finns på Ica inte går att äta och som syr sina egna strumpor för att få tillräckligt bra passform. Att diskutera vad som är viktigt med den typen av extremister har likheter med att diskutera 9/11 med en foliehatt (no offence!) – de har alltid ”rätt” eftersom de har insikter och kunskap som den dumma pöbeln inte har.
Du blandar ihop att jag förklarar ett missförstånd med vad jag tycker är viktigt. Läs vad jag skriver i mitt tidigare svar till dig:
Sniglom skrev:Men absolut, tycker man inte det är roligt att kunna det rent tekniskt, så blir det som du säger. Varva massa och växla sen. Bara för att jag tycker det är roligt och det ger effekt, så betyder inte det att det är meningsfullt för någon annan.
Med det sagt, så tycker inte jag en skillnad på 1500rpm mellan två olika växlar är så hyperprecision och petnoga som du försöker få det att låta.
Vad som är meningsfullt handlar helt och fullt om vad man vill få ut av sitt fordon. Personligen så har jag min sporthoj för att ha kul och lära mig körteknik snarare än för att pendla mellan Flen och Katrineholm.
Men jag skulle gärna höra motivationen för varför en sporthoj är meningsfullt vid pendling mellan Flen och Katrineholm. Det är varken bekvämt, bränslesnålt eller billigt. Inte heller är det trafiksäkert jämfört med bil eller lätt att få med sig packning. Man skulle kunna säga att en sporthoj är ett fullkomligt onödigt pendlingstillbehör som endast tilltalar extremister.
Vill du ha ett mer praktiskt användningsområde för varvräknaren, så är det vid övningskörning. Att som handledare kunna peka på varvräknaren och säga "ungefär här vill du ha nålen" förenklar för den som inte kört innan, oavsett om det gäller start i backe eller när man behöver växla ner för att fordonet inte ska börja hoppa fram.
För mig är ett idiotiskt tillbehör en produkt som inte tillför något till användaren eller till och med försämrar. Själv tycker jag dragkrok på motorcykel är helt vansinnigt, men guldvingefantaster verkar tycka det är fantastiskt. Oavsett vad, så utför både varvräknaren och dragkroken en praktisk funktion, något man inte kan säga om skruvar med spikar på eller klistermärken med fejkad kolfiber.
Last edited: