Det var ett jävla tjat om Markus röda hår

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller är det rent godtyckligt?

Gotyckligt är ett annat ord för sunt förnuft och vice versa. Tydligen.

Jag begriper då inte att det här är så svårt att ta till sig, skulle fan vilja komma i Gert Fylking Outfit på era mammors begravningar så får vi se hur liberala ni är. :mad:

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Gotyckligt är ett annat ord för sunt förnuft och vice versa. Tydligen.

Jag begriper då inte att det här är så svårt att ta till sig, skulle fan vilja komma i Gert Fylking Outfit på era mammors begravningar så får vi se hur liberala ni är. :mad:

Se där. Nu ger du dig på Gert Fylking också. Var ska det sluta? :mad:

Vem bestämmer vad som är sunt förnuft? Du? Majoriteten? Det som känns bra är sunt förnuft? Eller? :confused:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem bestämmer vad som är sunt förnuft? Du? Majoriteten? Det som känns bra är sunt förnuft? Eller? :confused:

Om man på en arbetsplats inte vet vad sunt förnuft är så skall man inte jobba där, och det verkar ju ha löst sig.

Kanske en kollega till dig tycker han har rätt att bajsa på fikarummets soffbord, jag menar: rent tekniskt sätt lägger han ju lite mat på soffbordet och dina skumma värderingar och förlegade fördomar ska inte få hindra honom från att få spruta engelsk dagbok över fikarummet eftersom ni andra får ställa fram pepparkakor i juletid.

Sunt förnuft definierar företagsledningen.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Om man på en arbetsplats inte vet vad sunt förnuft är så skall man inte jobba där, och det verkar ju ha löst sig.

Kanske en kollega till dig tycker han har rätt att färga håret, jag menar: rent tekniskt sätt försöker han bara få en grå vardag att bli lite mer färgglad och dina skumma värderingar och förlegade fördomar ska inte få hindra honom från att få ha färgat hår när han besöker fikarummet eftersom ni andra får ställa fram pepparkakor i juletid.

Håller med dig! Färgglatt hår piffar till vardagen, även i fikarummet. :D

Nja jag ser gärna att tjejen är kompetent oxå, inte bara snygg.:tuttar :tuttar

Då är frågan vad som är viktigast i det här fallet? Kompetens eller hårfärg? Jag vet vad jag hade valt. Hårfärg kan förändras över tiden, men det är svårare att tillägna sig kompetens om man inte redan har talang för det. :D

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Kanske en kollega till dig tycker han har rätt att bajsa på fikarummets soffbord, jag menar: rent tekniskt sätt lägger han ju lite mat på soffbordet och dina skumma värderingar och förlegade fördomar ska inte få hindra honom från att få spruta engelsk dagbok över fikarummet eftersom ni andra får ställa fram pepparkakor i juletid.

Det är ju just det. Dom har ju inte definierat det. Hör rakad skalle till "vårdat yttre"? Vadå skinheads har ju rakade skallar så då kan man väl förihelvete inte ha anställda som går och ser ut som skinheads!?
Jag tycker det är jävligt intressant att det sitter några här och gapar om sunt förnuft när ni bevisligen inte har nåt själva.
Sunt förnuft är t.ex att man vet att det gör ont i tummen att slå en hammare på den med full kraft. Det är INTE att veta vad en jävla kostymriddare tycker är ett vårdat yttre om han inte DEFENIERAR det.
Några frågor?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Stod det explicit att han inte fick färga håret? Får andra på företaget färga håret? Är det vissa färgkombinationer som går emot avtalet? Står då dessa i uppräknade i avtalet? Eller är det rent godtyckligt?

Är du dum på riktigt lr? Jag har personligen inte läst avtalet men arbetsgivaren tyckte uppenbarligen inte att Markus uppfyllde kriterierna i det och skickade därmed hem honom. Om man är i myndig ålder och inte med hjälp av sunt förnuft kan förstå innebörden i "vårdat yttre" år 2007 kanske man borde omyndigförklaras.

Tycker inte ett dugg synd om killen. Han kan säkert få nåt jobb på fryshuset eller kvoteras in som minoritet på nåt statligt verk men som privat arbetsgivare tycker jag man bör få behålla sin rätt att själv välja personal efter de kriterier man själv anser viktiga för företaget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker inte ett dugg synd om killen. Han kan säkert få nåt jobb på fryshuset eller kvoteras in som minoritet på nåt statligt verk men som privat arbetsgivare tycker jag man bör få behålla sin rätt att själv välja personal efter de kriterier man själv anser viktiga för företaget.

Det enda som är trist är att han lär bli en samhällsbörda då det bara måste varit flyt att han fick jobb från början.

Han kanske kan starta eget inom cirkusbranchen eller något?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Det enda som är trist är att han lär bli en samhällsbörda då det bara måste varit flyt att han fick jobb från början.

Han kanske kan starta eget inom cirkusbranchen eller något?

:hihi

Eller bli mediahora de luxe på heltid. Det har förmodligen varit hans avsikt hela tiden att få synas, annars hade han nog inte dykt upp i aftonhoran. Han har säkert fått ett par hunkor för att vara med på bild dessutom :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man rakar av sig håret på huvudet och tatuerar in ett hakkors eller två, ska man få behålla sitt jobb som dagislärare i rinkeby då?

1103061allgier1.jpg

Dominator-Rocks

Guest
Om du skulle vara anställd hos mig och jag skulle införa en utseendepolicy, där tuppkam var det som gällde, skulle du då utan att protestera klippa dig till rätt utseende?

Om företaget som debatteras skulle ha denna policy, tycker du då att de anställda ska följa den, eftersom chefen bestämmer?

Eller det handlar om att chefen ska bestämma det du tycker är ok?

Om man tänker som du och du påstår dig vara vuxen, då vill jag aldrig bli vuxen. :)

Jag skulle klippa mig i tuppkam eller byta företag!

Det måste väll ändå vara upp till företagets ledning/ägare att bestämma vilka regler/policys/dresscodes........ som gäller!

Nått annat vore ju galet!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Utan att ta ställning till om det är rätt eller fel att grabben fick gå...Visst fan måste cirkusapan Markus som fick gå hem/sparken vara en produkt av vårt samhälle? Grabbfan är som alla andra i hans generation uppvuxen så gott som utan krav...Gått från en dagismiljö där alla får vara lucia till en skola utan betyg där det anses rasistist att sjunga "du gamla du fria" på skolavslutningarna, etc, etc....Sen kommer han ut i det stora stygga arbetslivet där han inte bara förväntas vara i tid, han ska också se anständig. Vilken Chock!!! Stackars han!:rolleyes:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Utan att ta ställning till om det är rätt eller fel att grabben fick gå...Visst fan måste cirkusapan Markus som fick gå hem/sparken vara en produkt av vårt samhälle? Grabbfan är som alla andra i hans generation uppvuxen så gott som utan krav...Gått från en dagismiljö där alla får vara lucia till en skola utan betyg där det anses rasistist att sjunga "du gamla du fria" på skolavslutningarna, etc, etc....Sen kommer han ut i det stora stygga arbetslivet där han inte bara förväntas vara i tid, han ska också se anständig. Vilken Chock!!! Stackars han!:rolleyes:

Honom stavas det. Gick du inte i skolan, va, VA!? :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...