Pyton
British Steel
Vi har ju dagsböter på många andra brott (inkl trafikbrott) så varför inte på fortkörning?
Helt rättChii skrev:2497781mm för om man slår en hund HÅRDARE så lär den sig´mycket bättre eller hur
finns lite konstruktivare saker att göra än att straffa hela tiden, För övrigt är det valfritt att stanna
mafo skrev:2500919Det är ett medvetet val att köra för fort och ingen tvingar dig att gömma din regplåt. Jäkla gnäll ..
cowboy83 skrev:2501007ang inkomstbaserade böter.. nån som tänkt på att om pia som e ensam med 4 barn ärver en mille i aktier ett år å lägger de på å betala av hus å bil de året åker på en fortkörning året efter så skulle hon ju få pröjsa ganska höga böter bara för hon ärvde pengar?
hunden lär sig av en smäll men inte en hårdare!!!
kommer fortsätta köra som man gör.. om man stannar får bero på tillfället å hur fort de gick..
RR_larsson skrev:2500978
Kanske inte så konstigt att folk gnäller över att polisen hänger som blodiglar över oss "hederliga" när det inte finns ett skit hjälp att få om man blir utsatt för brott!
arv har ju inget med inkomst å göra men får man de i aktier så blir dom det när du löser in dom om jag inte har fel?AGE skrev:2501018Arv har inget med inkomst att göra, finland har detta system, vi kanske har en bastubadare som kan redogöra för hur det fungerar.
håller med dej lite grann , men jag tror faktiskt inte att dom kommer fatta det och sänka tyvärr!Freddola skrev:2500542Sålänge jag sitter på en mc kommer jag inte stanna...
Sjuka böter nu!
Tror fler kommer tänka så och detta kommer leda till en markant ökning av jakter.
Kanske dom fattar att folk inte accepterar det och sänker.
cowboy83 skrev:2501092arv har ju inget med inkomst å göra men får man de i aktier så blir dom det när du löser in dom om jag inte har fel?
tycker ändå att de systemet är fel.. ja har för tillfället 2 heltids jobb å då blir de ju lite pengar,.. känns surt om man skulle få böta dubbelt för man jobbar dubbelt? å när jag bara jobbar i norge då? skulle man inte få pröjsa nått eftersom jag inte har nån svensk inkomst eller hur funkar det med sånt? ingen bastu badare somm vet?
changco1 skrev:2501320Konstigt att sverige inte är ett komunistiskt land, när man hör en del resonera.
Ricken skrev:2501384Ursäkta, bara testar....
lorkan skrev:2500319Ja, till exempel alla VD's som "sliter jättehårt" och får miljonbonusar fast dom inte har uträttat någoting, varför skulle dom få betala mer än Pia som är ensamstående och har 4 barn? Det är väl ändå inte rättvist?
...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |