2502199
Macaper skrev:
2501421 Blir så jävla lack när jag läser sådant här och börjar bli uppriktigt trött på den svenska mentaliteten och jante och allt skitsnack om orättvisor etc.
Skulle vara kul att veta vad folk faktiskt har för erfarenhet om ansvar och chefspositioner innan man droppar ett sådant fruktansvärt idiotiskt uttalande.
Vad vet jag, jag har varit VD och jag har varit egenföretagare. När du jobbar din 176dag i streck eller när du tittar över dina timmar för gångna året och inser att du har jobbat lite över 3400 timmar det gågna året för att hålla företaget igång. Eller när du startar de flesta mornar med näsblod och de flesta kvällar med att kräkas av utmattning. Så kom inte dragandes med någon rudad svensk avundsjuka och snacka om svenska chefer och hur alla moderatröstande egenföretagare är rika som troll och all sådan skit som man läser om i tidningen.
/QUOTE]
Okej, så du tycker det är helt rätt att det finns företag som istället för att dra in på "bonus" på mångmiljonbelopp till VDar får varsla folk istället? Och nej, jag hittar inte på detta, det är faktiskt sant.
Whatever.
Kan inte du ta och läsa allt jag skriver istället så behöver du inte missförstå.
Och du behöver definitivt inte säga vad jag tycker för du har no fking clue vad jag tycker eller vem jag är. Bara oförskämt. Vill du vad jag tycker, fråga. Hatar folk som lägger orden i munnen på folk.
Som om jag skulle säga pga av vad du skriver
Då antar jag att pga att du rackar ner på vdar så är du en avundsjuk lat liten kommunist som hellre skriver om orättvisor för att någon annan har mer, bara för att du har mindre och hellre vill att folk som har mer ska få mindre för att du är för lat eller för dum att skaffa dig det själv och därför rackar ner på dem som jobbar 2 eller 3 heltidstjänster.
Gör jag det, nej, för jag känner dig inte och har ingen aning om vad du tycker.
Och jag ber om ursäkt på förhand, absolut inte min mening att förolämpa dig, bara försöker få fram min poäng. Har läst ett inlägg av vad du skriver så du kan vara världens vettigaste människa, så hoppas du inte tar åt dig.
Jag bara inte gillar när folk skriver åt mig vad jag tycker, som sagt, vill du veta vad jag tycker så fråga...
Och bara för att fastställa det också, finns lika många idioter till chefer som det finns bra efter som de bara är människor, och vi vet att de flesta människor är idioter
Men om jag ska svara på vad du skriver, så nej, tycker inte en VD ska ge sig 900miljoner i bonus och sedan börjar sparka folk. Ger bara en dålig bismak. Han kanske är tvungen att sparka folk ändå, men att samma år plocka ut bonus - big no no.
Min poäng var efter faktiskt ha varit VD till skillnad från 99,99% av de som gnäller och är avundsjuka så vet jag vad det handlar om. Du jobbar sjukt mycket och pressen kan vara grym till skillnad från ett vanligt kneg. Visst kan vilket jobb som helst vara minst lika krävande eller ansvarsfullt, men ett "vanligt" jobb som anställd, kan man oftast (inte alltid) lämna bakom sig när man går hem. Chefs jobb eller som diskussionen totalt OT hamnade pga av det första mindre smidiga inlägget VD, så jobbar man 24/7, det bara är så.
Om man är lat och ligger hemma och petar navelludd, sitter och skriker till tv sporten för att ens "eget" lag förlorade och inte har ett jobb och tycker livet är skit och orättvist och därför bli fullblodskommunist och önskar att alla som hade mer blev tvingade att ge till dem har mindre, speciellt de lata så är livet rättvist och man kan fortsätta vara en lat navelluddspetande samhällsparasit som går på bidrag.
Hur rättvist är det?
Nu vet jag att jag kommer att reta upp en uppskö och kommunister med det inlägget och det kanske är lite meningen, men innan folk gnäller så skulle det vara kul om de faktiskt tänkte efter lite om vad som faktiskt är rättvist.
Jag gick ur skolan med 1,8 i betyg och har aldrig fått något gratis, så nu behöver ingen komma med något idiot inlägg som silversked eller liknande. Det handlar bara om vad man är för människa. Jag visste vad jag ville ha och jobbade arslet för att skaffa det. Så när jag hör bidragstagande (de lata, inte de som inte haft något val) människor som går runt och skriker om orättvisor så skulle de behöva en fet spark i arslet och faktistk ta tag i sina liv och ta lite egna iniativ och istället skaffa det som de vill ha, fast å andra sidan, det kanske vill ha just det, massa pengar utan att behöva göra ett skit. Kommunism, mest orättvista iddiologi (ja, jag vet hur det stavas) som finns...
enligt min ödmjuka uppfattning.
Damn, snacka om att fullständigt ha gått OT, men var bara tvungen att svara på inlägget direkt riktigat till mig.