steffe
"Mannen som talar med whisky"
Den verkar stå i "Speakers Corner" just nu.Den kallas nu mera örfils röd musörons hifi möbel?
oerHÖRT imponerande jobb nerlagt nu när dina trumhinnor börjar bli stelna.
Den verkar stå i "Speakers Corner" just nu.Den kallas nu mera örfils röd musörons hifi möbel?
Man tackar?Den verkar stå i "Speakers Corner" just nu.
oerHÖRT imponerande jobb nerlagt nu när dina trumhinnor börjar bli stelna.
Men var köper man den tron som flyttar berg?Tro kan förflytta berg.
Jag har sett på TV att Tro kan kasta sten iallafallTro kan förflytta berg.
Fel tråd? ?"Surley there was more than one Victory in the bible to."
Indeed so ...Fel tråd? ?
- Vore läckert att själv välja designen på ute/altanmöbler, men vem f*n har en planhyvel hemma?Var väl inte idag då, men strax innan jag smällde med rådjuret. Svärfar har gått och sneglat på par-bänkar, frugan har sagt att han inte ska köpa dem då de nästan ramlar isär bara man tittar på dem. Hur som helst så blev det så att jag byggde en själv efter en ritning jag hittat på nätet.
Sittbrädor och armstöd/bord är gjorda av gammal panel som fanns på vinden här på kåken på Gotland, vi håller på att renovera taket. Sågade bort delarna med spikhål, samma sak med not och fjäder. Sedan några vändor genom planhyveln. Övrigt virke är det mesta överblivet under takbyggandet, någon enstaka 45x95 har jag köpt.
Passade även på att bygga en picknick-bänk till barnbarnen som nog kommer nyttjas först nästa sommar.
Såga, hyvla, fräsa är kul, men sen ska det ju slipas också. Fy fan vad tidsödande och tråkigt det är. Blev ju inte så mycket på picknick-bänken, den hade behövt lite mer kärlek med slipmaskinen. Sedan ett lager polyuretan båtlack, men egentligen skulle man nog ha lagt på två lager.
View attachment 477946
View attachment 477947
View attachment 477948
View attachment 477949
Jag- Vore läckert att själv välja designen på ute/altanmöbler, men vem f*n har en planhyvel hemma?
- Vore läckert att själv välja designen på ute/altanmöbler, men vem f*n har en planhyvel hemma?
View attachment 478284
Kanske inte byggde men rebuilt blev det.
Jäklar vad en gammal variator kan vara motsträvig att få isär för att fetta in den o rengöra. Men det är värt det helt klart blir rätt stor skillnad efteråt.
Kawasaki. Men polaris har kawasaki 650 twin.Polaris?
Jag kan rekomendera att byta remmen i tid, så den inte remsar upp sig och lindar ihop sig i klunsar i variatorerna...
Jävlar vad jag hade blåsor i händerna efter ett sån't byte, sitta och klippa med sidavbitare för att få ut skiten.
Sedan smordes den upp och ny rem monterades, och som du säger, som en ny maskin efteråt, silkesmjuk och dessutom ökad toppfart
Snyggt jobbat, har du scoop på huven så du kan stänga eller finns det marginaler så det går med vanlig motorhuv ?Min firebird dras med ett knackande missljud, hade hoppats att det bara skulle vara en kinkig lyftare men trots oljebyte, engine flush och antiticktillsatser så ger det sig inte. Kommer således behöva riva motorn och renovera upp den. Jag vill dock gärna kunna köra medan jag renoverar då jag inte vet hur omfattande renoveringen blir eller hur lång tid det kommer att ta, risken är ju att man inte blir klar på en vintervila och sen blir bilen stående hela nästa säsong och kanske ännu längre... Så då kom jag på den brilljanta idén att köpa en extra motor och hiva i bilen medan originalmotorn gås igenom, så kan det få ta den tid det tar. Hittade dock ingen passande pontiacmotor, däremot en cadillac 472a som nog borde kunna fås att passa...
Den vill dock inte gå riktigt ordentligt ännu, misstänker förgasartrubbel. Har provat att riva ner förgasaren och rengöra invändigt men det gjorde ingen skillnad. Köpte istället en Edelbrock 750cfm fyrportsförgasare som bör kunna vara en lämplig ersättare, om det inte vore för att den inte passade... Dels skiljer sig gaslänkaget på Edelbrocken mot original rockorkesterförgasaren genom att det sticker längre ner och tar i insuget, och dels är gasspjällen placerade annorlunda och passar inte mot insuget. Behövde få upp förgasaren en bra bit för att allt skulle gå fritt samt för att få till en mjuk övergång mellan Edelbrockens spjällgeometri och insuget. Som tur är har jag äntligen fått min fräs att funka, så idag tog jag och svängde ihop en adapterplatta
View attachment 478507View attachment 478508View attachment 478509View attachment 478510View attachment 478511View attachment 478512
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|