View attachment 421477
LS2 CR1 DIABLO med mörkt visir och pinlock beställt.
någon mer som kör LS2?
dom hade ett häftigt system som är luftkuddar man pumpar upp i kinderna för att få hjälmen att passa bättre på alla.
min gamla HJC R-PHA10 har gjort 3 säsonger nu så kände för nått annat, men vill ändå hylla HJC, var den bästa hjälmen jag haft hittills!
Ahaaa, jag som trodde det var för att skydda mot insekter. Får man in en bålgeting mellan hakorna kan det sticka till
GT air va?
Har alltid haft åsikten att antingen har man Arai eller shoei eller nåt annat om man inte har råd med en riktig hjälm.... Troligtvis helt åt helvete, jag vet...
Provade nyligen en HJC R-PHA 10 Plus och jävlars vad skönt den sitter. Nån som vet skillnaden på R-PHA 10 plus, R-PHA 10 och R-PHA ST?
Jag tror att ST betyder att det är inbyggt solvisir
Jag köpte nyss en shoei gt air men jag tycker den bullrar mer, sämre ventilation och är mindre skön än min gamla HJC is 15.
Nästa hjälm blir en HJC igen
Bra, Min nästa kruka blir nog en R-PHA 10 med eller utan plus.
jag han bara åka en kort sväng med den hittills men jag gillar den!Satt faktiskt och tittade på en sån i morse på Aliexpress. Vart jävligt sugen att beställa en men fick aldrig tummen ur
Har du sett den på någon svensksida?
jag han bara åka en kort sväng med den hittills men jag gillar den!
Lelles mc säljer ls2 men jag beställde min från Ebay, nån säljare i frankrike blev bra mycket billigare än lelles pris
Jag har kört med LS2 hjälm sedan 2013 tills i år då det blev en Nolan. Den är inte den tystaste hjälmen på marknaden men den rockar sönder biltemas och motsvarande hjälmar. den är dessutom väldigt lätt. upplever min nolan som ganska tung efter att ha kört LS2 många hundra mil.Okej.
Du får gärna återkomma och berätta mer om hur du trivs med den sen när du har åkt en rejäl sväng
Jag har kört med LS2 hjälm sedan 2013 tills i år då det blev en Nolan. Den är inte den tystaste hjälmen på marknaden men den rockar sönder biltemas och motsvarande hjälmar. den är dessutom väldigt lätt. upplever min nolan som ganska tung efter att ha kört LS2 många hundra mil.
Köpte min (mina, en till tjejen oxå) i Polen för 350kr styck och för de priset så var det helt klart en mycket prisvärd hjälm och kommer solklart behålla båda 2 som passagerar hjälmar.
Bra att veta: Biltemas visir passar rakt på denna hjälm, så det kostar 100spänn om du vill ha ett biltema pinlock visir till den, både klart och tonat.
Det är inte du som redan har tröttnat?
http://www.blocket.se/stockholm/LS2_Hjalm__mattsvart_strl_M_61713294.htm?ca=11&w=3
Någon mer än jag som har tejp längs övre kanten av visiret? Vande mig vid det sedan jag tävlade i Karting för massa årsedan, men nu ser jag aldrig några färdiga/tillskurna tejpremsor någonstanns att få tag på...
Riktigt snygg hjälmhållare med
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |