Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
Kolla de just Wighsnews och inte en ända MC-olycka på flera dagar, skönt.
Flera dagar - men, inte en vecka..
Här finns en lista över årets "kollisions olyckor" - skrämmande tycker..
Kolla de just Wighsnews och inte en ända MC-olycka på flera dagar, skönt.
Flera dagar - men, inte en vecka..
Här finns en lista över årets "kollisions olyckor" - skrämmande tycker..
Personligen anser jag att vi bör ha stake och informera mera om MC olyckorna här - så vi alla kan lära oss att förstå varför det gick snett!
I svensk olycks statistik och debatt framgår inte enkla begrebb som t. ex.; bombning, wheelie/stoppie, brist på körskunskap ( t. ex. kurv teknik eller broms), kriminalitet, mm..
Istället har statistikken från myndigheterna, pressen; inget körkort, avställd, rattfylla, för hög hastighet, etc.. - och vad lär vi oss av detta..
Om vi inte själva har "balls" att tala om vad som hände - lär jag mig inte särskild mycket..
Jag var förre året på flera platser vart det var MC dödsolyckor - och har i samband med detta försökt att förstå olyckorna och andledningarna - vartefter jag har klagad duktigt" hos dåvärande Vägverket.
Efter att ha grottad i djupstudiematerial (under fortrolighet) kom en skrämmande bild upp; Det mesta var inte som beskrevet på forums, - polisrapporterna (innehållande förhör) viste en annan bild, väldigt höga hastigheter, mycket droger, alkohol, körförbud, inga körkort, och framför allt så jag att vi måste prata om brist på körkunskap, bombning, grupptryck, etc..
Ledsen om jag brytar mott etiketten!
Jag vill endast ha alla mina kompissar kvar på hoj...
Görs det några utredningar kring olyckorna som sen blir offentliga?
Minns att jag läste någon äldre undersökning på vilka som var de vanligaste olyckorna, och vilka typer av hojar som var mest inblandade osv. Men den hade ett par år på nacken.
Som jag skrivit tidigare så uppmärksammas olyckorna ofta i olyckstråden. Men man får aldrig veta vad som "egentligen" hände..
Det verkar råda någon sorts tabu kring att diskutera det pga av någon sorts respekt för den som råkat ur för olyckan.. jag tror att det är bättre att presentera vad som hänt i varje fall, så kanske någon kan lära sig av andras misstag.
Sen är jag aldeles överens om att vi själva bör kommunicera öppet..
Flera dagar - men, inte en vecka..
Här finns en lista över årets "kollisions olyckor" - skrämmande tycker..
En sak som säkert gör att folk är ovilliga att delge vad de vet om en specifik olycka är nog försäkringsfrågan.....
Egot är nog en annan sak man inte gärna skojar om.........
Man skyller nog gärna på andra faktorer som rullgrus, blöta löv, punktering etc.
Usch då, det var en tankeställare.
..få personer som var med om en allvarlig olycka eller kanske alla olyckor där man får beskriva de sista avgörande sekunderna av en olycka, just då när man ser att nu har jag gjort nått galet och kanske lite tillbakas i tiden, just bara när man tänker fan nu går det åt pipan.
Det är lite synd att man bar låter försäkringsbolag avgöra vem som var vållande och sen är det klart med det.
Dansken, olycksrapporteringen från 16 november är en mopedolycka med en 17-åring.
Men mopedolyckor kanske ska vara med där? Har inte sett några förut bara.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |