Rylander
Varvfyra!
Vad blir straffet för danskarna som åkte på fel sida? För mig är det ofattbart hur man lyckas med den bedriften.
måste bli vållande till annans död, det är väl allt från dagsböter till nån månad fängelse
Vad blir straffet för danskarna som åkte på fel sida? För mig är det ofattbart hur man lyckas med den bedriften.
Det senaste inom området GPS-nödlarm för MC är den här typen av hjälm som bla bla
Lite märkligt egentligen att en del stater i USA sätter sin gräns vid 0,8 promille... Då är man väl ganska märkbart berusad?
Hur länge klarar du dig i diket?Fast £999 kändes liiiiiite saftigt va?
Är det nån som vet vad som hände Ezzo? En tydligen duktig förare som bara råkar ut för nåt...
VIF Ezzo
"Olyckan berodde enligt polisens på problem med packningen som satt bak på motorcykeln, eventuellt att en packväska halkat ner på ena sidan och kommit in, eller var på väg in i bakhjulet."
- http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=9546
Nu önskar jag iofs inte att någon kör ihjäl sig.
Men när folk helt utan koll bombar rakt ut i skogen i 150km/h och klarar sig, så händer en sån här grej någon som kör riktigt riktigt bra, och dessutom engagerar sig i att andra ska lära sig köra bättre.
Då känns det jäkligt orättvist.
Jag kände inte Ezzo men
Var det inte en som strök med på motorvägen mellan Västerås-Enköping-Stockhom med samma (antagna) olycksorsak?
(förra säsongen)
/e
På något sätt kanske man kan börja införa det som ett begrepp i MC-Sverige? Att man gör en "Ezzo-koll" av sin packning innan avfärd
Var det inte en som strök med på motorvägen mellan Västerås-Enköping-Stockhom med samma (antagna) olycksorsak?
(förra säsongen)
/e
Gör det till ett frivilligt moment i så fall. Det är långt ifrån alla som åker med packning men alla kör i kurvor.
Jag vill inte lära mig packa en väska varje gång jag går en avrostning
Jag kommer aldrig att gå en avrostning för att få på packning på rätt sätt om jag aldrig kör med mjuk packning.
Det är totalt slöseri med min och andras tid om det läggs som ett fast moment.
Jag kommer aldrig att gå en avrostning för att få på packning på rätt sätt om jag aldrig kör med mjuk packning.
Det är totalt slöseri med min och andras tid om det läggs som ett fast moment.
Hoppas ni som utbildar starkt avråder från att använda sk.Jag antar att vi helt enkelt har olika filosofi när det gäller kunskap.
Men intressant inställning och något att fundera över för oss som jobbar med utbildning.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|